Mazda pārsteidz Tokiju ar ekstrēmu konceptauto

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Mazda

Tokijas automobiļu izstādē dienas gaismu ieraudzījis iepriekš pieteiktais konceptuālais Mazda automobilis, ko japāņu ražotājs cildināja kā vēsturiskā mantojuma nesēju nākotnē.

Tas ir Mazda RX-VISION - slaida kupeja ar tuvāk aizmugurējai asij pievirzītu kabīni un proporcionāli garu motora pārsegu, zem kura iebūvēts nākamās paaudzes SKYACTIV-R rotormotors. Par tehniskajiem raksturlielumiem kompānijā nerunā, taču

Mazda funkcionāri nešaubās, ka zīmola fani visā pasaulē šādu auto vēlētos redzēt nonākam līdz konveijeram.

Domājams, ka šādu auto ielās vēlētos redzēt ne tikai Mazda pielūdzēji.

Kompānijas izplatītajos RX-VISION fotoattēlus pavadošajos materiālos minēts, ka rotormotori ievērojami atšķiras no klasiskajiem iekšdedzes dzinējiem, jo tiem spēku dod nevis virzuļu pārvietošanās pa vienu nogriezni, bet gan trijstūra formas rotoru rotācijas kustība. Darbības princips ir krietni vien sarežģītāks, tomēr, pārvarot dažādus tehniska un tehnoloģiska rakstura šķēršļus, Mazda izdevās komercializēt rotormotorus. Pirmais Mazda sērijveida auto ar šādu dzinēju bija Cosmo Sport 110S 1967.gadā, un tam sekoja vairāki citi modeļi. Populārākais no tiem bija RX-7, ko kompānija izlaida periodā starp 1978. un 2002.gadu. Kopumā no Mazda konveijeriem noripoja ap 800 000 šā modeļa eksemplāru.

Tāpat jāatzīmē, ka līdz pat šai dienai

Mazda ir vienīgais autobūves uzņēmums, kam Lemānas 24 stundu izturības braucienā triumfu nodrošinājis rotormotors.

Kā tas dzied 1991.gada sacīkšu prototipā Mazda 787B, dzirdams zemāk pievienotajā video.

Šobrīd Mazda klāstā nav neviena auto ar rotormotoru, tomēr RX-VISION prezentācijas laikā Mazda prezidents Masamiči Kogai apliecināja, ka darbs šajā jomā neapstāsies.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu