Citroen, ko darbina gaiss (11)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Citroen

Parīzes auto izstādē oktobra sākumā cita starpā debitēs Citroen C4 Cactus Airflow 2L, kura nozīmīgākā īpašība ir degvielas patēriņš - 2 litri uz 100 kilometriem. Tik zemu rādītāju palīdz sasniegt inovatīva hibrīdsistēma, kuru darbina saspiests gaiss.

Citroen C4 Cactus Airflow 2L gan ir tikai konceptauto, taču ar to kompānija apliecina, ka bez jau pārbaudītām efektivitātes celšanas metodēm nopietni vērtē arī jaunu tehnoloģiju izmantošanu masveida ražošanā. Proti, bez svara samazināšanas un aerodinamikas optimizēšanas franči izsver arī inovatīvu hibrīdsistēmu ieviešanu.

Piemēram, C4 Cactus Airflow 2L Concept ir bampers ar trim aizvariem, ar kuriem spēka agregātu dzesēšana tiek regulēta pēc vajadzības, 19 collu riteņu diski ar aktīviem aerodinamiskiem elementiem un riepas ar zemu rites pretestību. Atpakaļskata spoguļu vietā konceptauto ir ieguvis nelielas kameras, jumts ir izgatavots no polikarbonāta, bet triecienu slāpēšanai paredzētie elementi uz durvīm ir izgatavoti no oglekļa šķiedras.

Pēc Citroen informācijas šie un citi uzlabojumi ne tikai pazeminājuši C4 Cactus svaru par 100 kg līdz 865 kilogramiem, bet arī par 20 procentiem uzlabojuši aerodinamiku, ja salīdzina ar sērijveida modeli, raksta Motor.ru.

C4 Cactus Airflow 2L Concept uzstādīto hibrīddzinēju veido 82 zirgspēku trīs cilindru benzīna motors ar 1,2 litru darba tilpumu, divas saspiesta gaisa tvertnes, kam atvēlēta vieta mašīnas aizmugurē, hidraulisks sūknis un motors, kā arī automātiskā transmisija. Citroen prototipam ir trīs braukšanas režīmi - kad tas izmanto tikai benzīnu, tikai gaisu, vai arī kad tiek lietoti visi hibrīdsistēmas agregāti.

Automobiļa efektivitāti ceļ enerģijas rekuperācijas sistēma, kas līdzinās tradicionālajiem hibrīdauto. Tiesa, bremzēšanas vai ripošanas laikā tiek ģenerēta nevis strāva, bet gan uzkrāts gaiss saspiestā formā. Gaitas palēnināšanas laikā transmisijai pieslēgtais sūknis caur hidraulisko motoru tvertnēs sadzen gaisu. Paātrināšanās brīdī process ir apgriezts. Tāpat degvielas patēriņu palīdz samazināt pilnveidotais iekšdedzes dzinējs, kurā berzes radītie enerģijas zudumi samazināti par 20 procentiem. Cita starpā tas panākts ar pazeminātas viskozitātes motoreļļu.

Parīzē Citroen plāno parādīt arī modificētu mazās klases 208, kam uzstādīts analoga hibrīdsistēma un patēriņš nepārsniedz 2 litrus uz 100 kilometriem.

Jau ziņojām, ka Citroen pašmāju auto izstādei ir sagatavojis vairākus jaunumus. Viens no tiem būs mazais C1 Urban Ride, par kura nonākšanu sērijveida ražošanā ar savu balsi varēs lemt ikviens Parīzes izstādes apmeklētājs.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu