Ogres dzelzceļa melnais punkts - gājēju pāreja

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Laikā, kad tumsa aizņem lielāko diennakts daļu, tradicionāli palielinās uz ceļiem notriekto gājēju skaits. Bīstamāka situācija kļūst arī dzelzceļu tuvumā – it īpaši tad, ja intensīva vilcienu satiksme notiek pilsētas teritorijā. Par sava veida melno punktu kļuvusi gājēju pāreja, kas šķērso sliedes Ogres pilsētā.

Gājēju pāreja, kas savieno Mālkalnes prospektu ar Skolas ielu Ogrē, tiek intensīvi izmantota. Te savās gaitās steidz gan pieaugušie, gan uz un no skolas un sporta centra ikdienā pārvietojas daudz bērnu. Šogad šeit gājuši bojā jau divi cilvēki. Līdzīgi negadījumi bijuši iepriekš.

Iedzīvotāji atzīst, ka šis ir riskants posms, lai arī ir žogi un brīdinājuma zīmes. Nereti šeit ceļu aizšķērso smago vilcienu sastāvi.

Felicija: - Varbūt, ja būtu signāls kāds, būtu drošāk. Citreiz sastājas smagie vilcieni, tad ir grūti.

Viktors: - Man visvairāk bail par bērniem. Viņi te bieži skrien, tad nākas intensīvi reaģēt.

Olga: - Man šķiet, ka šī ir diezgan labi pārredzama pāreja, un grūti saprast, kā var vilcienu nepamanīt. Es lasīju, ko dome diskutē ar «Latvijas dzelzceļu», un jāpiekrīt, kā viens komentētājs teica - ja uzliks tiltu, kāds izdomās un no tā nolēks, tā ka tas ir diskutabls jautājums.

Patlaban risinājums nonācis strupceļā

Iesaistītās puses nespēj vienoties. Dzelzceļa vadība norāda, ka tai nauda konkrētajam objektam nav paredzēta.

Pašvaldība savukārt nedrīkst ieguldīt savu naudu tilta vai tuneļa būvniecībā, ja šī infrastruktūra tai nepiederēs.

Egils Helmanis, Ogres domes priekšsēdētāja vietnieks (VL-TB/LNNK) - Šāda sarakstīšanās notiek desmit gadu garumā, tagad vērsīsimies valdībā, lai pasaka, kā pašvaldībai sadarboties ar valsts institūciju, šajā gadījumā «Latvijas dzelzceļu».

Latvijas dzelzceļā atzīst, ka konkrētā Ogres pāreja ir melnais punkts, taču nav tik bīstama, lai uzņēmums vēl tērētu savu naudu

tās drošības uzlabošanai, ja ņem vērā, ka šeit jau uzcelti žogi un gājēju labirinti. Cilvēkiem jābūt uzmanīgiem, šķērsojot sliedes. Tuneļus un tiltus visiem nodrošināt nevarot.

Dainis Zvaners, VAS «Latvijas dzelzceļš» galvenais tehniskais inspektors: - Būtu pelnījuši visi, bet gājēju pāreju ir simtiem, mēs nevaram visas aprīkot divos līmeņos, tāpat kā uz ceļiem nevaram visas gājēju pārejas tā aprīkot.

Nākamnedēļ Ogres pašvaldība plāno iesniegt savu prasību Ministru kabinetam. Tam jāizlemj, vai dzelzceļa melnais punkts pilsētā jālikvidē un kurš par to maksās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu