Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Mediju reklāmas tirgus pusgada apgrozījums sasniedz 36,2 miljonus eiro; kopumā stagnācija

FOTO: LETA

Mediju reklāmas tirgus šī gada pirmajos sešos mēnešos ir sasniedzis 36,2 miljonus eiro. Savu piedāvājumu arvien vairāk reklamē zāļu, finanšu institūciju un pakalpojumu nozares, taču kopumā mediju tirgū ir vērojama stagnācija, liecina Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) un pētījumu aģentūras TNS apkopotie dati.

Pirmajā pusgadā savu pozīciju kā reklamētākā nozare Latvijas medijos ir saglabājusi mazumtirdzniecība. Pakāpjoties par vienu vietu, salīdzinot ar laika periodu pērn, otrajā vietā ierindojas zāļu nozare. Arī vienu pozīciju augstāk, šogad trešajā vietā, ir finanšu institūciju un pakalpojumu nozare. Telekomunikāciju nozare, pateicoties visu mobilo operatoru aktivitātei, kāpusi par desmit vietām un ieņem ceturto pozīciju starp reklamētākajām nozarēm. «Top 5» noslēdz alkoholisko dzērienu nozare, kas šogad kāpusi četras vietas augstāk.

Starp lielākajiem reklāmdevējiem Latvijas medijos arī šogad pirmajā pusgadā pirmo vietu nemainīgi saglabā «Tele2». Kāpjot par piecām vietām salīdzinājumā ar šo periodu pērn, par otro lielāko reklāmdevēju ir kļuvis «Rimi». Trešajā vietā ierindojas «4Finance» ar kāpumu par deviņām vietām. «Maxima» ir bijis ceturtais lielākais reklāmdevējs šī gada pirmajā pusgadā - tas ir par četrām vietām augstāk nekā pirms gada. «Top 5» noslēdz «Procter & Gamble», kas ierindojies par trim vietām zemāk, salīdzinot ar laika periodu pērn.

2014.gada pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamētais zīmols ir bijis «Maxima», kāpjot par trim vietām salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. «Rimi», arī ar trim vietām augstāk nekā gadu iepriekš, ieņem otro vietu. «Bite», saglabājot savu pozīciju nemainīgu, ir trešais reklamētākais zīmols. Ceturtais reklamētākais zīmols ir bijis «Smscredit.lv» ar kāpumu par trim pozīcijām. Nokrītot par četrām vietām zemāk, reklamētāko zīmolu «Top 5» noslēdz «Tele2».

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pirmajā pusgadā starp reklamētākajām nozarēm, zīmoliem un lielākajiem reklāmdevējiem Latvijas medijos ir notikušas pēdējos gados lielākās izmaiņas. Zāļu, finanšu institūciju un pakalpojumu nozares piedzīvo pastāvīgu kāpumu. Būtiskākās izmaiņas piedzīvo telekomunikāciju nozare, kas strauji augusi, jo mobilo sakaru operatori ievērojami lielāku daļu reklāmu velta interneta pakalpojumu popularizēšanai, nevis mobilajiem sakariem. Neierasti augstu starp reklamētākajām četrām nozarēm iekļuvusi arī alkoholisko dzērienu nozare.

Mazumtirdzniecības nozare ar vērā ņemamu pārsvaru nostiprinās līderpozīcijās, pateicoties nozares lielāko reklāmdevēju kāpumam, starp lielākajiem reklāmdevējiem - «Rimi» un «Maxima» - nokļuvuši par piecām un četrām vietām augstāk reklāmdevēju «Top 5» nekā iepriekšējā gadā, ieņemot otro un ceturto pozīciju. Turklāt starp reklamētākajiem zīmoliem «Maxima» atrodas līderpozīcijā, nedaudz apsteidzot otrajā vietā esošo «Rimi».

LRA valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa skaidro, ka kopumā nozare tomēr stagnē. Viens no iemesliem ir lielo reklāmdevēju piesardzība, sekojot notikumiem tuvākajā reģionā. Otrs stagnācijas iemesls ir Konkurences padomes (KP) regulējums atsevišķu televīzijas kanālu cenām. «Diemžēl esošā situācija ir tikai šķietami izdevīga reklāmdevējiem, jo, lai gan reklāmas cenas nepieaug, krītas reklāmas ietekme un efektivitāte. No tirgus stagnācijas cieš arī mediju auditorija - patērētāji, jo mediju piesātinājums ar reklāmu ir relatīvi augsts, bet investīcijām saturā nepietiek līdzekļu.»

Pēdējos gados augošajā interneta segmenta daļā šajā pusgadā nav redzama izaugsme un tam par iemeslu varētu būt lielāka reklāmdevēju interneta investīciju proporcija, kas tiek atvēlēta «Google», «Facebook» un «Youtube», skaidro Liepiņa.

Ir divas mediju grupas, kurās ir vērojama izaugsme - vides mediji un radio. Vides mediju segmenta izaugsmi pirmajā pusgadā veicinājušas Eiroparlamenta deputātu vēlēšanu kampaņas un intensīva alkohola zīmolu reklāma pirms alkohola reklāmas aizlieguma vidē, kas stājās spēkā no 1.jūlija. Radio pozīcijas Latvijā tradicionāli ir bijušas spēcīgas, un šī gada pirmajos sešos mēnešos radio ir izdevies tās stiprināt.

Uz augšu
Back