Ne visas slimnīcas, arī lielās, pieņem jebkuru cietušo

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

«24. septembrī, jūtot, ka pati vairs nespēju izārstēt kakla sāpes un mazināt ķermeņa temperatūru, devos uz Gaiļezera slimnīcu. Ātro palīdzību neizsaucu, jo nebija mirstamā kaite. Tomēr «Gaiļezera» medicīnas speciālisti cietušo uzņemšanā man paziņoja, ka jau 85 gadus šeit neesot lora speciālista. Ieteica doties uz Stradiņu slimnīcu. Aizbraucot uz Stradiņiem, man ieteica palikt slimnīcā, un nākamās dienas rītā man izoperēja mandeles,» stāsta neapmierinātā TVNET lasītāja, nesaprotot, kāpēc lielajās slimnīcās nav vienotu medicīnisko pakalpojumu.

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionāra «Gaiļezers» sabiedrisko attiecību pārstāve Inguna Potetinova TVNET norāda, ka šis jautājums jāuzdod Nacionālajam veselības dienestam, kāpēc lielajās slimnīcās ir atšķirīgi medicīniskie pakalpojumi.

Nacionālā veselības dienesta komentārs

Slimnīcas nenodrošina identisku pakalpojumu klāstu. Var būt atšķirīgs speciālistu nodrošinājums un darba laiki. Tāpat arī uzņemšanas nodaļās sniegto pakalpojumu klāsts var atšķirties, jo var būt atšķirīgs nodrošinājums ar speciālistiem, aparatūru, iestāde var specializēties konkrētās jomās utt.

Atšķirības lielā mērā ir atkarīgas no pašu slimnīcu darba organizācijas un pieejamajiem resursiem.

Piemēram, acu traumu gadījumā specializētu neatliekamo palīdzību sniedz tikai Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas klīnikā «Biķernieki» un Paula Stradiņa klīniskajā universitātes slimnīcā, savukārt neatliekamo palīdzību sejas-žokļu ķirurģijā sniedz Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas Zobārstniecības un sejas ķirurģijas centrs, bet specializēto palīdzību bērniem nodrošina Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas uzņemšanas nodaļās. Arī lielo universitātes slimnīcu uzņemšanas nodaļu sniegtie pakalpojumi var atšķirties. Jāņem vērā arī apstāklis, ka ne vienmēr ir racionāli absolūti visās ārstniecības iestādēs nodrošināt visa spektra speciālistu dežūras, domājot par šo speciālistu un nepieciešamās aparatūras noslodzi.

Ja, sastopoties ar pēkšņām nopietnām veselības problēmām, kas rada nopietnus draudus dzīvībai vai veselībai, pacients zvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD), tad dispečers iztaujājot novērtēs situāciju un vai nu nosūtīs NMPD brigādi, kura vajadzības gadījumā nogādās pacientu iestādē, kurā iespējams sniegt nepieciešamo palīdzību, vai ieteiks, kā rīkoties.

Iedzīvotājiem ir iespēja arī konsultēties ar Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 speciālistiem

(ĢĀKT), kuri palīdzēs izvērtēt situāciju un ieteiks, kā rīkoties, kur vērsties pēc palīdzības, vajadzības gadījumā arī pāradresējot zvanu operatīvajiem dienestiem. ĢĀKT strādā katru darbdienu no pl. 17.00 līdz 8.00, brīvdienās – visu diennakti.

Uzņemšanas nodaļu saraksti ar kontaktinformāciju

Ja iedzīvotājs pats izvēlas doties uz kādu uzņemšanas nodaļu, iepriekš ieteicams ar to sazināties, lai precizētu konkrētas palīdzības saņemšanas iespējas.

Palīdzības saņemšanas iespējas

Turpat iespējams arī iepazīties ar palīdzību, kas katrā uzņemšanas nodaļā parasti tiek nodrošināta. Atgādinām arī, ka traumas, pēkšņas saslimšanas vai hroniskas slimības saasināšanās gadījumā, kad nepieciešama steidzama ārstniecības personu iejaukšanās un palīdzība pārsniedz ģimenes ārsta kompetenci, iespējams vērsties arī steidzamās medicīniskās palīdzības punktos (SMPP).

Informācija par SMPP adresēm un darba laiku

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu