Albumu pārdošanas apjomi ASV sasniedz zemāko punktu

FOTO: Reuters/ScanPix

Līdz ar mūzikas straumēšanas servisu straujo attīstību arvien grūtāk mūzikas industrijai sokas ar mūzikas pārdošanu - gan taustāmu, gan digitālu albumu. Šī nedēļa ASV mūzikas industrijas vēsturē iezīmējusies ar jaunu antirekordu - nedēļas griezumā pārdoti 3,97 miljonu albumu, kas ir mazākais apjoms kopš 1991. gada, kad mūzikas un video pārdošanas apjomu izsekošanas sistēma «Nielsen SoundScan» sāka apkopot pārdošanas datus.

Pirmo reizi pārdoto albumu skaits noslīdējis zem četriem miljoniem kopiju.

Šīs nedēļas līdera - Kamerona Džibrila Tomaza (Cameron Jibril Thomaz) jeb repera Viza Kalifas (Wiz Khalifa) albums «Blacc Hollywood» nedēļas griezumā pārdots 90 000 kopiju, liecina «Nielsen SoundScan» dati. Šis rādītājs 1. vietai ir zem vidējā līmeņa. Vēl top10 debitējuši trīs jauni albumi, taču visi pārdoti mazāk nekā 30 000 kopiju. Arī animācijas filmas «Ledus sirds» skaņu celiņš vairs neglābj un netiek pārdots katru nedēļu lielos apjomos, kā līdz šim.



Kopumā, salīdzinot ar šo pašu laika posmu pagājušogad, albumu pārdošanas apjoms bija 4,88 miljoni, pēc tam pārdotās mūzikas apjomi ar katru mēnesi būtiski samazinājušies.

Kopumā šogad

pārdoto albumu apjoms ir samazinājies par 14,6 procentiem. Digitālās albumu lejupielādes samazinājušās par 11,7%, bet singlu - par 12,8%.

Kompaktdiski piedzīvojuši 19,2% kritumu.

Arvien vairāk mūzikas lietotāji izvēlas nevis iegādāties, bet straumēt mūziku.

«Ko es varu teikt par šīs nedēļas datiem?» izdevumam «Billboard» saka kāds no izplatītājiem. «Es atceros laikus, kad nedēļas griezumā pārdošanas apjoms noslīdēja zem desmit miljoniem un tā tika uzskatīta par traģēdiju. Straumēšana ir kanibalizējusi mūzikas industriju.»

Lai arī daži lielo izdevniecību bosi apgalvo, ka ienākumi no mūzikas straumēšanas kompensē šo starpību, ne visi ir vienisprātis.



Uz augšu