Andra Dambja vadītais elektroauto tehnoloģiju uzņēmums eO šovasar kļuva par pirmo Latvijas autosporta komandu, kas sasniegusi finišu leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV.
Paikspīkas iekarošana turpināsies ar 1360 ZS elektroauto (4)
Ātrumsacensības pretim mākoņiem Paikspīkas kalnā šogad norisinājās jau 92. reizi un tradicionāli pulcēja raibu dalībnieku sastāvu. Saulainajos apstākļos par absolūto uzvarētāju kļuva francūzis Romēns Dumā (9:05.801), kurš autosporta līdzjutējiem pazīstams arī kā Porsche rūpnīcas komandas pilots Lemānas sacensībās. Pavisam maz viņam zaudēja abi Mitsubishi rūpnīcas elektroauto ar pilotiem Gregu Treisiju (9:08.188) un Hiroši Masuoku (9:12.204).
Latvieši uz starta izgāja ar Tesla Roadster automobili, kurā iebūvēta eO radīta eksperimentāla elektriskās piedziņas sistēma. Par galveno uzdevumu tika nosprausta šo mezglu daudzpusīga izmēģināšana sacensību nedēļas laikā, lai iegūto informāciju izmantotu nākamā automobiļa izstrādē.
PP03 būs 1 MW jauda
Jau šobrīd taustāmas aprises sāk iegūt eO PP03, kas būs Andra Dambja trešais automobilis Paikspīkas sacensībām. Tajā apvienota iepriekšējo gadu pieredze un jau pārbaudītie piedziņas agregāti, ieskaitot Lielbritānijā ražotos elektromotorus un eO kontrolierus.
Lai cīnītos par uzvaru absolūtajā vērtējumā, PP03 kopējā motoru īslaicīgā jauda būs 1 megavats jeb 1360 ZS (nomināli 760 kilovati jeb 1034 ZS), kas pastāvīgi nodrošinās veiktspēju uz riteņu saķeres robežas.
«Mēs būtībā gatavojam automobili, kas ir divreiz jaudīgāks un par ceturtdaļu vieglāks nekā šā gada uzvarētājiem,» iecerētās priekšrocības ieskicē Dambis. Pirmie PP03 izmēģinājumi plānoti agrā 2015. gada pavasarī.