Kramiņš: Pedagogu kvalitātes novērtēšanas pakāpes ir pazemojošas (182)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Pedagogu kvalitātes pakāpes ir pazemojošas, notikušajā Latvijas Nacionālās skolotāju savienības (LNSS) kongresā sacīja LNSS priekšsēdētājs Edgars Kramiņš.

Kramiņš skaidroja, ka kvalitātes pakāpes iegūšana prasa pārāk lielas un nevajadzīgas dokumentācijas apkopošanu. Tāpat viņš uzskata, ka ir aplami, ja kāda noteikta veida izglītības iestādes pedagogu vērtē cita rakstura iestādes pedagogs.

«Bērnudārza audzinātāju nevar vērtēt pat pirmsskolas skolotājs, jo abu jomu metodikas krasi atšķiras,» skaidroja Kramiņš.

Tāpat viņš uzsvēra, ka augstāko - ceturtās un piektās - kvalitātes pakāpju iegūšanas nosacījumi ir nereāli.

LNSS iesaka mainīt pedagogu kvalitātes pakāpju nosacījumus. Kramiņš norādīja, ka vajadzētu ieviest pakāpes, kas ir pietuvinātākas realitātei, balstītas pedagoģiskos principos un skolas kolektīva novērtējumā. Piemēram, pirmo pakāpi iegūtu pedagogs, kurš tikko sācis strādāt skolā, trešās pakāpes ieguvējs būtu radošs darbinieks, kurš spējīgs rast savus risinājumus, bet piektās kvalitātes pakāpes ieguvējs būtu radošs, pieredzes bagāts skolotājs, kuram būtu sabiedrības atbalsts.

Kramiņš atgādināja, ka šādas kvalitātes pakāpes jau tika piedāvātas, tomēr Izglītības un zinātnes ministrija tās neesot ņēmusi vērā.

Komentāri (182)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu