Pirmie iespaidi: Subaru Outback 2.5i Lineartronic

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Outback - ar šo vārdu parasti apzīmē plašo Austrālijas nekurieni, kur īstie valdnieki ir čūskas, ķirzakas un citi mošķi. Lai izdzīvotu šādā vidē, bez īpašas un rūpīgas sagatavošanās neiztikt, bet nav šaubu, ka to ievērojami atvieglotu cits Outback - Subaru Outback.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizains

Subaru Outback koncepcija aizvadīto divu gadu desmitu laikā nav mainījusies ne par gramu. Dizains gan ir citādāks. Ja noliek līdzās iepriekšējās paaudzes Outback modeli ar tā augstu spārnos ierautajiem priekšējiem lukturiem un jauno auto, tas ārējā dizaina ziņā šķiet nedaudz pakāpies atpakaļ. Tas gan nav slikti, jo 2015.gada Outback vizuāli vairāk atbilst savai būtībai; liktenis tam lēmis lauzties cauri šķēršļiem un braukt pa sarežģītiem ceļiem, tāpēc robusto tehniku papildina visiem saprotams, skaidrs vizuālais tēls bez jebkādām cikucakām un tēlainiem līniju apzīmējumiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Subaru Outback ir vienkārši izteiksmīgs radiatora režģis ar hroma apdari, proporcionāli pareiza izmēra lukturi ar tajos iebūvētām LED dienas gaitas gaismām, kas acīgākam vērotājam pēc formas atgādinās Opel Insignia analogus, melnas plastmasas apdare virsbūves apakšējā daļā pa visu auto perimetru un uz riteņu arkām, lieli riteņi un augsts klīrenss, kas kopumā veido pamatīgu, bet tai pašā laikā glītu un solīdu eksterjera dizainu. Bet visu augstāk minēto var pateikt arī citādāk un krietni vien īsāk - pēc skaita nu jau piektais Outback ir izskatīgs auto, ar kuru var atbraukt no meža, noskalot dubļus un doties uz teātri.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Salonā

Subaru apgalvo, ka līdz ar paaudžu maiņu ir veikti neskaitāmi uzlabojumi interjerā. Esot jauni, kvalitatīvāki apdares materiāli, uzlabota trokšņu izolācija, stingrāka virsbūves konstrukcija mazinot vibrācijas un ceļot vispārējo gaitas komfortu, bet modernais aprīkojums gādājot gan par 21. gadsimta otrās desmitgades cienīgām informatīvi izklaidējošām iespējām, gan par braucēju un citu satiksmes dalībnieku drošību.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vienīgais Subaru, ar ko bija sanācis braukt pirms Outback, ir jaunākās paaudzes WRX STI. Tāpēc nezinu, kāda ir Outback interjera vēsture, un nav ar ko jauno auto salīdzināt. Zinu toties to, ka jaunajā šā modeļa paaudzē cēlus materiālus meklēt nav vērts, bet montāžas kvalitāte un ergonomija vadītāja sēdvietā raizes nesagādā. Priekšējais panelis pārskatāms, ērtāko stūres un sēdekļa regulējumu atrast nav problēmu, un faktiski vienīgais kaitinošais knifs, ko ir vērts pieminēt, ir multimediju sistēmas kreisajā malā esošā skaļuma regulēšanas poga. Apsveicami, ka Subaru nav atteikušies no klasiskās grozāmās ripiņas, taču zem tās izvietotie skārienjutīgie pārslēdzēji, jo īpaši tuvāk esošā HOME poga ir pārāk jutīga un var padarīt tramīgu, ja navigācijas kartes vai auto efektivitātes datu vietā ekrāns pēkšņi rāda multimediju sistēmas galveno izvēlni. Protams, grozāmajam slēdzim ir alternatīvas starp daudzajām pogām, kas atradušas vietu uz stūres, taču tās nestrādā nedz tik ērti, nedz ātri.

Citādā ziņā Outback ir ērts, akustikas un pieejamā plašuma ziņā ļoti komfortabls auto. Iemesla būt neapmierinātam nebūs nevienam, un arī bagāžniekā vietas ir ļoti daudz - tie ir veseli 559 litri piecu sēdvietu konfigurācijā un 1848 litri ar nolaistu aizmugurējā sēdekļa atzveltni.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tehnika

Subaru allaž ir lepojušies ar savu simetrisko pilnpiedziņu, un Outback nav izņēmums. Arī tam ir abu asu piedziņas sistēma, turklāt tā papildināta ar īpašu X-MODE režīmu, kurā auto patstāvīgi kontrolē dzinēja, transmisijas, pilnpiedziņas sistēmas, bremžu un citu mezglu darbību, lai brauciens būtu ar sekmīgu iznākumu pat vissarežģītākajos apstākļos.

Foto: Subaru

Atzīšos, kamēr lietoju auto, tā arī nepabiju apvidū, kur X-MODE būtu bijis nepieciešams. Jo auto ar savu 200 milimetru klīrensu pat ikdienas iestatījumiem lieliski un pārliecinoši pārvar tam mestos izaicinājumus. Domājams, arī Outback pircēji tomēr saglabās veselo saprātu un nebrauks purvā vai nemeklēs īsceļus pāri kalnu serpentīniem tikai tāpēc, ka viduskonsolē ir X-MODE poga. Tomēr apziņa, ka auto ir šāds elektroniskais asistents, par skādi noteikti nenāks.

Vēl viens tehnikas sasniegums, ar ko Subaru jo īpaši lepojas un piemin pie katras iespējas, ir EyeSight drošības komplekss. Tā centrālais bloks ir pie priekšējā vējstikla iebūvētu stereokameru pāris, caur kuru iegūtā informācija tiek nogādāta datoram apstrādei un tas tad attiecīgi piemēro atbilstošos algoritmus, lai auto brīdinātu par gājējiem, velobraucējiem, motobraucējiem un auto un nepieciešamības gadījumā arī patstāvīgi bremzētu. Bet EyeSight nav tikai drošības asistents, tā kalpo arī kā palīgs ikdienas situācijās, jo cita starpā ar skaņas signālu vērš «iemiguša» vadītāja uzmanību, ka pietiks stāvēt pie luksofora, jo priekšā esošais auto jau ir aizbraucis. Adaptīvā kruīza kontrole un joslu asistents tikmēr jau ir pazīstams no citiem auto.

Foto: Subaru

Subaru Outback ir tikai divas motorizācijas opcijas - 2 litru dīzeļdzinējs un 2,5 litru benzīnnieks. Abi ir četru cilindru boksermotori, un ar augstu veiktspēju neizceļas neviens no tiem. Izmēģinājuma braucienā devos ar auto, kam uzstādīts benzīnnieks kombinācijā ar Lineartronic variatoru. 2,5 litri un 175 zirgspēki izklausās pietiekami daudz, tomēr neko vairāk kā līganu braukšanu benzīna Outback nespēj piedāvāt. Pat ar SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) sistēmā ieslēgtu Sport režīmu nekāda skriešana nesanāk. Bet no otras puses - lielais universālis ir patīkami kluss, līgans, komfortabls, viegli vadāms un pārvaldāms. Pārsteidzošā kārtā Outback benzīnnieks izrādījās arī ļoti ekonomisks, jo, kā jau parasti izmēģinājuma braucienos, arī šoreiz nokūpinātā benzīna litrus neskaitīju, taču pēc 300 kilometriem pa pilsētu, mežu, smilšu poligonu un šoseju vidējais rādītājs pat nespēja pakāpties līdz 9 litriem. Runā, ka pat tīrā pilsētas režīmā 10 litros iekļauties nav diži lielu problēmu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Subaru Outback tehniskie dati

2.0D2.5i
Jauda150 ZS @ 3600 rpm175 ZS @ 5800 rpm
Griezes moments350 Nm @ 1600 – 2800 rpm235 Nm @ 4000 rpm
Vmax192 km/h198 km/h
0-100 km/h9,9 sek.10,2 sek.
Vid. patēriņš6,1 l/100 km7,0 l/100 km
CO2159 g/km161 g/km
Garums4815 mm4815 mm
Platums1840 mm1840 mm
Augstums1605 mm1605 mm
Garenbāze2745 mm2745 mm
Klīrenss200 mm200 mm
Bagāžnieks559 – 1848 l559 – 1848 l
Pašmasa1751 – 1764 kg1657 – 1673 kg
CenaSākot ar 32 400 eiroSākot ar 29 800 eiro
Foto: Ingars Tenis, TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu