/nginx/o/2018/07/15/9653684t1h8c70.jpg)
Taivāniešu kompānija Quanta Computer gatavojas jau jūlijā sākt Apple viedpulksteņa ražošanu. Ap plaukstas locītavu valkājamā viedierīce būs Apple mēģinājums pasaulei pierādīt, ka ne tikai galvenais konkurents Samsung spēj nodarboties ar inovācijām, ziņo Reuters.
Pulkstenis, kura nosaukums oficiāli nav izziņots, bet varētu būt iWatch, būs Apple pirmais mēģinājums spert soli nišas produktu kategorijā, par kuras ienesīgumu, spēju celt kompānijas peļņu valda vispārēja skepse. Jo īpaši tādēļ, ka šobrīd novērojams tā dēvēto gadžetu tirgus pieauguma tempu kritums.
Viedpulksteņa ražošana ir labas ziņas taivāniešu kompānijai, jo tā līdz šim pamatā koncentrējusies uz iPod mūzikas atskaņotāju un Apple portatīvo datoru montēšanu, taču šo produktu līnijas pēdējā laikā netiek pilnībā noslogotas.
Baumas par viedpulksteņa izlaišanu publiskajā telpā cirkulē jau sen, tomēr konkrētu datu par ražošanas sākumu un Quanta iesaistes pakāpi līdz šim nebija. Tagad no kompānijai tuvu stāvošu personu aprindām kļuvis zināms, ka iWatch masveida ražošana tiks sākta jau jūlijā, bet tirdzniecībā pulkstenis nonāks oktobrī.
Apple viedpulkstenim būšot taisnstūrains skārienekrāns ar 2,5 collu diagonāli. Pulkstenim būšot viegli izliektas arkas forma, un aprīkojumā ietilps bezvadu uzlādes sistēma.
Informācijas avoti norāda, ka sākotnēji plānots izlaist 50 miljonus viedpulksteņu gadā. Ar laiku gan šis apjoms var mainīties. Jebkurā gadījumā Quanta būs galvenais iWatch ražošanas partneris, kuram tiks uzticēti vismaz 70% no kopējā izlaides apjoma.
Virkni funkciju pulkstenis spēs veikt patstāvīgi, taču liela daļa funkcionalitātes būs atkarīga no tam pieslēgta viedtelefona. Runā, ka iWatch spēs saprasties tikai ar iOS ierīcēm. Apple viedpulkstenis spēšot lasīt valkātāja biometriskos datus, piemēram, pulsu, kā arī pildīt virkni ierastāku funkciju - uzrādīt ienākošos ziņojumus un e-pastus, kā arī dos iespēju veikt zvanus.
Apple viedpulkstenim līdzīgus gadžetus piedāvā arī Samsung, Sony Corp, Motorola un LG Electronics. Pagaidām gan šīs valkājamās ierīces nav spējušas patērētājus pārliecināt ar lietderīgumu un lietošanas ērtumu, tādēļ nav ļoti izplatītas. Tirgus izpētes kompānija IDC gan lēš, ka izplatība augs un šogad kopējais valkājamo gadžetu pārdošanas apjoms varētu būt trīsreiz lielāks nekā pagājušajā gadā.
Globālajam viedtālruņu tirgum tikmēr tiek prognozēts izaugsmes tempu kritums. Ja pērn tas bija 39%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tad šogad tas pazemināsies līdz 23%. Atlikušajā periodā līdz 2018.gadam gada vidējā izaugsme tikmēr būs tikai 12%.