Higinss otrreiz uzstāda Menas salas ātruma rekordu

FOTO: Subaru

Kopš nedēļas nogales Menas salā, Lielbritānijā, norisinās pasaulē senākās motociklistu sacensības – Isle of Man Tourist Trophy -, kas tiek rīkotas jau vairāk nekā simts gadus.

Motobraucēju festivāls, kas kā spēcīgs magnēts pievelk no mežonīga ātruma un adrenalīna atkarīgos motobraucējus no visas pasaules, turpināsies līdz 6.jūnijam. Tādējādi vēl ir laiks pārspēt 37,73 jūdzes jeb 60,72 kilometrus garās trases veikšanas vidējā ātruma rekordu motocikliem, kas šobrīd ir 132,298 jūdzes jeb 212,913 km/h un pieder jaunzēlandiešu sportistam Brūsam Enstijam. Ja kādam ātruma skaitlis nešķiet nekas dižs, jāatceras, ka Menas salas Tourist Trophy sacensības norit pa koplietošanas ceļiem un pilsētu ielās, nevis speciāli izbūvētās apgādātās sacīkšu trasēs ar platām drošības zonām.

Lai vai kā, paralēli motobraucēju sacensībām šova nolūkā Tourist Trophy trasē šogad atkal devās arī trīskārtējais Lielbritānijas rallija čempions Marks Higinss. Sportistam, kuram cita starpā ir pieredze arī Latvijas grants ceļu «slīpēšanā», šī nebija debija Menas salā – jau 2011. gadā Higinss ar standarta Subaru Impreza STI veica diezgan drosmīgu braucienu un 60,72 kilometrus garo trases distanci veica ar vidēji 115,36 jūdzēm jeb 185,654 kilometriem stundā.

Šogad, sēžoties pie jaunākā Subaru STI stūres, Higinss savu rekordu prata pārspēt, un patlaban tas ir 116,47 jūdzes jeb 187,44 kilometri stundā. Laika ziņā tas nozīmē, ka

nepilna 61 km distance veikta 19 minūtēs un 26 sekundēs,

tomēr pats sportists par savu veikumu gan nav lielā sajūsmā, raksta britu AutoExpress.

FOTO: Subaru

«Tas bija diezgan mežonīgs aplis. Es kalnos, visticamāk, zaudēju kādas 10 sekundes, nespēju sasniegt augstāko pārnesumu,» sacījis Higinss.

Higinsa vārds ārpus rallijsporta aprindām plašu rezonansi guva tieši 2011. gadā: viņš spēja atgūt kontroli pār auto, kad tas izslīdēja ar apmēram 250 kilometriem stundā (zemāk pievienotajā video tas redzams piektās minūtes sākumā).

Higinss jauno rekordu uzstādīja ar Ziemeļamerikas specifikācijas Subaru STI, kas apgādāts ar 2,5 litru bokserdzinēju ar 305 zirgspēkiem (pie 6000 rpm) un 393 Nm (pie 4000 rpm). Vienīgās modifikācijas bija aizmugurē iebūvēts cauruļu drošības rāmis, citas atsperes un amortizatori, citas bremžu uzlikas, kā arī izplūdes sistēma, lai auto būtu tik skaļš, cik vien iespējams. Jo tā to pieprasot Menas salas TT sacīkšu organizētāji, raksta AutoExpress.

Uz augšu