Ja neskaita arhaisko Defender, tad līdz šim pirmos soļus Land Rover teritorijā varēja spert, iegādājoties modeli Freelander. Bet tagad, kad Freelander laiks ir beidzies, šim nolūkam izmantojams viņa vietā radītais Discovery Sport - kompakts krosovers ar britu zīmola apvidniekiem raksturīgo veiktspēju, pilnpiedziņu, jau zināmiem četru cilindru dzinējiem un opciju bagāžnieka grīdā iebūvēt vēl divas papildu sēdvietas.
Pirmie iespaidi: Land Rover Discovery Sport
Dizains
Land Rover Discovery Sport ir pilnīgi jauns auto, tomēr ir ārējā dizaina detaļas, kas uzreiz ļauj sazīmēt tā radniecību ar Evoque, - tas ir dekoratīvā radiatora režģa zīmējums, LED dienas gaitas lampu grafika, arī virsbūves profils ar salīdzinoši augsto viduslīniju un nolaideno jumtu, kā arī aizmugurējie lukturi. Līdzības ir nepārprotamas, tomēr tīri subjektīvi Discovery Sport, lai arī jaunāks, izskatās mazāk ekstravagants par minēto Evoque un līdz ar to vieglāk pazūd pūlī. Varbūt pie vainas demo automobiļa neuzkrītošā krāsa, taču uz to neatskatās tik intensīvi kā savulaik uz radinieku no Range Rover aploka, kad tas parādījās mūsu pusē un «veikalā» tika izpirkts, balstoties uz krāsu fotogrāfijām vien. Citiem vārdiem sakot, Land Rover jaunais modelis nebūs auto, ar ko «zīmēties» pilsētā. Lai gan mēģināt var.
Salonā
Discovery Sport salonā redzams, ka auto veidošanas gaitā svarīgāka par visu ir bijusi funkcionalitāte. Apvidnieks iztiek bez cēliem materiāliem, bez eleganta dizaina, bez krāšņiem, acīs krītošiem akcentiem. Tā vietā priekšējais panelis prezentē citos Jaguar Land Rover grupas automobiļos redzēto līdzeno viduskonsoli, no kuras pēc aizdedzes ieslēgšanas izbrauc apaļa pārnesumu selektora ripa, simetrisku priekšējā paneļa centrālo daļu ar klimata kontroles vadības slēdžiem un pilnpiedziņas sistēmas režīmu pārslēgšanas pogām, un mūsdienu skatījumā viduvēja izmēra krāsainu ekrānu ar četrām podziņām katrā malā. Instrumentu panelis arī redzams, ka ir veidots ar domu par funkcionalitāti, - divas apaļas, varbūt pat pārāk vienkārša dizaina ciparnīcas, bet tām pa vidu informatīvs ekrāns ar visiem vadītājam relevantajiem datiem par āra temperatūru, patēriņu, degvielas rezervi utt. Viss skaidri un saprotami, bez jebkādiem pārsteigumiem un nepieciešamības kasīt pakausi domājot, kas jāspiež un kur jāspiež, lai panāktu vēlamo.
Interesanta ir opcija izvēlēties Discovery Sport 5+2 sēdvietu konfigurācijā. Šādā gadījumā bagāžnieka grīdā ir ielocīti divi papildu sēdekļi ārkārtas gadījumiem. «Ārkārtas gadījumi» ir piemērotākais apzīmējums, jo atšķirībā no pārējā auto tos lietot nav diez cik ērti. Izcelt aizmugurējos divus sēdekļus no grīdas no bagāžnieka puses ir viegli, taču nākamās darbības prasa cirka akrobāta izveicību vai arī ļoti kompaktas auguma proporcijas. Lieta tāda, ka otrās rindas sēdekļa pabīdīšana līdz galam uz priekšu un atzveltnes nolocīšana nedod vēlamo rezultātu, un, ja esi pieaudzis cilvēks, tad pašā aizmugurē iekāpt būs ļoti, ļoti grūti. Ja esi bērns, tad vēl var cerēt uz palīdzību no malas, bet, ja pieaugušais, tad pilnīgā bezizejas situācijā labāk uzreiz izmantot bagāžnieku. Ja nu tomēr izdodas ierausties aizmugurē, tad kādu laiku sēdēt var; arī tad, ja visās trīs rindās viens aiz otra iekārtojušies ap 180 centimetrus gari indivīdi. Bet faktiski aizmugurējās divas sēdvietas būs piemērotas tikai bērniem, kurus tur var nosēdināt, lai savā nodabā dzenā spēlītes planšetdatorā; pie kam, kas būtiski, planšeti vai viedtālruni arī aizmugurē var piespraust USB uzlādes ligzdai, jo tādas par nelielu piemaksu pieejamas visām trim sēdekļu rindām.
Tehnika
Sākotnēji Discovery Sport tiek piedāvāts ar tiem dzinējiem, ko pazīstam jau no Evoque klāsta. Tie ir 2 litru benzīna turbo motors ar 240 ZS un 2,2 litru dīzelis 150 un 190 zirgspēku versijās. TVNET rīcībā uz dienu nonāca pienācīgi apgādāts automobilis ar SD4 motorizāciju, un tas nozīmē - 190 ZS un 420 Nm. Tā kā maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1750 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē, par motora elastību sūdzēties nevar, turklāt Discovery Sport ir gan adekvāti dinamisks, gan ekonomisks vienlaicīgi, jo, īpaši nedomājot par degvielas taupīšanu, vidējais patēriņš bija ap astoņiem litriem. Savu artavu taupīgā braukšanā iegulda arī deviņu pakāpju automātiskā transmisija, kas tiek piedāvāta paralēli sešu pakāpju manuālajai pārnesumkārbai. Automātam ir arī manuālas pārslēgšanas režīms ar taustiņiem aiz stūres, tomēr par to droši var aizmirst, jo tas darbojas ar diezgan lielu aizturi un nespēj sagādāt baudu.
Par pilnpiedziņu. Tai Land Rover gadījumā būtu jābūt pirmklasīgai un, cik nu sanāca nobraukt no ceļa ar cietu segumu, Discovery Sport nepievīla. Patiesību sakot, bezceļš bija tāds, ka, lai arī vienas ass piedziņas auto tajā ātri vien ieraktos, tā arī neradīja vajadzību pēc kā cita kā vien visparastākā automātiskās pilnpiedziņas režīma. Discovery Sport, tāpat kā pārējie grupas apvidus auto, gan piedāvā speciālus smilšu/zāles/grants (īpaši slideniem apstākļiem), dubļu un ziemas režīmus, kas attiecīgi pielāgo transmisiju, elektroniskos asistentus, akseleratora jutību un stūres sistēmu, taču absolūtajā vairumā gadījumā ar Auto režīmu būs pilnībā pietiekami. Protams, ir labi, ka ir rezerves iespējas, ko izmēģināt, ja nu Auto vairs nebūtu glābējs. Kas interesanti, lai arī Discovery Sport ir apvidnieks, ar kuru droši var šķērsot līdz pat 600 mm dziļus ūdens šķēršļus, Land Rover piedāvās opciju šo auto iegādāties arī versijā ar priekšpiedziņu (Latvijas tirgum sagatavotajā cenrādī šāds variants gan nav atrodams), tātad vienkāršai lietošanai ikdienā, piemēram, lietošanai pilsētā, kur tas jūtas tikpat labi kā uz šosejas - komfortabli un viegli manevrējami. Cita opcija, kas pieejama piecvietīgo SD4 un TD4 pircējiem, ir automātiskā pilnpiedziņa; ja izvēlēta tā, tad Discovery Sport aizmugurējie riteņi tiek pieslēgti, sākot braukt dinamiskāk vai arī tad, ja priekšējie riteņi sāk zaudēt saķeri.
Tehnikas sadaļā noteikti jāpiemin arī vairāki interesanti risinājumi drošības jomā. Viens no tiem ir zem motora pārsega malas, pie vējstikla pamatnes iebūvētais gaisa spilvens. Tas izšaujas nieka 60 milisekundēs, tiklīdz bamperā iebūvētie sensori konstatē sadursmi ar gājēju, tiesa, tikai tad, ja sadursme notiek ātruma intervālā starp 24 - 48 km/h. Land Rover apgalvo, ka nopietnu traumu risks tādējādi tiek ievērojami samazināts. Discovery Sport ir arī pasaulē pirmais auto, kas ir apgādāts ar autonomās ārkārtas bremzēšanas sistēmu, kas balstīta uz vējstiklā iebūvētas digitālas stereokameras mērījumiem. Ja braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h, sistēma palīdz izvairīties no sadursmes, savukārt, ja sistēma nostrādā, kad ātrums ir līdz 80 km/h, tiek maksimāli samazināts trieciena spēks.
Land Rover Discovery Sport SD4 5+2 HSE tehniskie dati
Dzinējs | 2179 cm3 |
Jauda | 190 ZS @ 3500 rpm |
Griezes moments | 420 Nm @ 1750 rpm |
0 – 100 km/h | 8,9 sekundes |
Vmax | 188 km/h |
Pilsētas/ ārpilsētas/ vidējais patēriņš | 7,4/ 5,7/ 6,3 l/100 km |
CO2 | 166 g/km |
Garums/ platums/ augstums | 4599/ 1894/ 1724 mm |
Riteņu bāze | 2741 mm |
Pašmasa/ pilna masa | 1854/ 2600 kg |
Degvielas tvertne | 65 l |
Klīrenss | 212 mm |
Bagāžnieks | 194 – 1698 l |
Cena | TD4 ar manuālo pārnesumkārbu un piecām sēdvietām – 37 tūkstoši eiro. Izmēģinātais HSE SD4 5+2 sēdvietu auto ar automātisko transmisiju – 54 tūkstoši. Ieskaitot papildaprīkojumu – 61 tūkstotis eiro. |