Jaunākajos EuroNCAP testos 5 zvaigznes Vitarai un Espace

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no YouTube video

Jaunākajos Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas testos labāko novērtējumu piecu zvaigžņu formā saņēmuši Suzuki Vitara un Renault Espace. Mazda 2 un Fiat 500X rezultāts tikmēr bijis nedaudz vājāks - šie auto novērtēti ar četrām zvaigznēm.

Jaunā Suzuki Vitara (šis auto nesen viesojās TVNET autoparkā un tā sniegto pirmo iespaidu apraksts drīzumā būs lasāms portāla slejās) ir nopelnījis tīru, neviltotu piecu zvaigžņu vērtējumu. Kā norāda vācu auto motor und sport, augstākais vērtējums Vitara pienākas gan par pieaugušo pasažieru, gan bērnu aizsardzību, gan arī par gājēju drošību. Vienīgo kritiku auto pelnījis tikai par pārāk stingru motora pārsega malu un pārāk nepakļāvīgu priekšējo jumta balstu. Papildu punktus un līdz ar to arī saņemto augsto rezultātu tikmēr nodrošinājis visaptverošais drošības sistēmu klāsts.

Izskatītais francūzis Renault Espace arīdzan novērtēts ar piecām zvaigznēm, tiesa, EuroNCAP eksperti norāda uz nelieliem trūkumiem. Piemēram, frontālas sadursmes situācijā pastāv viegli paaugstināts risks gūt augšstilbu traumas no priekšējā paneļa detaļām. Tāpat nepamanīta nav palikusi aizmugurējo durvju atvēršanās sānu trieciena gadījumā, paaugstināta slodze uz braucēju ķermeņa augšdaļu sānu triecienā pret stabu, kā arī viegli paaugstināts traumatisma risks aizmugurējiem pasažieriem triecienā no aizmugures. Bērnu drošības un gājēju drošības jomā eksperti nesaskata, ko kritizēt, jo motora pārsegs ir pietiekami elastīgs un labi absorbē triecienu. Vienīgi priekšējie jumta balsti, tāpat kā faktiski jebkuram citam auto, EuroNCAP speciālistu skatījumā varēja mazliet padevīgāki.

Fiat 500X vērtējums tikmēr aprobežojas ar četrām zvaigznēm, lai arī vispārējais vērtējums ir caurmērā pietiekams. Eksperti vien atklājuši paaugstināta traumatisma risku priekšējā pasažiera krūškurvim, aizmugurējiem pasažieriem triecienā no aizmugures, kā arī gājējiem par daudz stingro priekšējo jumta balstu un vējstikla pamatnes dēļ. Bērnu drošība turpretī ir pietiekama jebkurā vecumā un arī drošības sistēmu ziņā 500X ir nokomplektēts pienācīgi.

Tāpat četru zvaigžņu vērtējumu saņēmis mazais japānis Mazda 2. Šis auto lielāko kritiku saņēmis par muguras un kakla skriemeļu traumu risku pēc trieciena no aizmugures, kā arī ierobežoto telpu aiz priekšējiem sēdekļiem, kas pazeminājis vērtējumu bērnu drošības jomā. Pārliecinošs turpretī bijis Mazda 2 sniegums gājēju aizsardzības testā, jo motora pārsegs ir ļoti elastīgs un labi slāpē triecienu. Ekspertu kritika tikmēr atkal tikusi priekšējiem jumta balstiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu