Ja pievēršamies pašai platei, tad tās skanējums ir ļoti eklektisks. Dziedātāja izvēlējusies sadarboties ar daudziem un dažādiem producentiem un dziesmu autoriem, kā rezultātā teju katra dziesma skan citādāk. Savukārt saturiski dziesmas būvētas uz divām filosofiskām platformām, to ilustrē arī plates nosaukums «Dumpinieka sirds» («Rebel Heart»). Daļa dziesmu runā par drosmīgiem cilvēkiem, dumpiniekiem, kas mainījuši pasauli, iestājušies par vārda brīvību, cilvēktiesībām u.tml. Pirms albuma izdošanas Madonna publiskoja fotogrāfiju sēriju ar Martinu Luteru Kingu, Nelsonu Mandelu, Merilinu Monro u.c. personībām, kuru sejas aptītas ar melnu stiepli. Fakts, ka arī viņas plates vāks darināts līdzīgi (Madonna it kā tādējādi identificē sevi ar šīm lielajām personībām), izraisīja nelielu kritiku. «Es nesalīdzinu sevi ar viņiem,» viņa taisnojās. «Es vienkārši apbrīnoju un augstu vērtēju šīs dumpinieciskās dvēseles.»
Taisnības labad jāpiebilst, ka Madonna bieži asi reaģē uz pasaules netaisnībām un ir uzskatāma par sava laikmeta dumpinieci. Piemēram, nesen viņa publiski aizstāvējusi «Pussy Riot» meitenes, par ko saņēma nāves draudus.
Otra daļa dziesmu ir autobiogrāfiskas, un atsedz Madonnas sirdi, romantisko dabu (tāpēc balansam nosaukumā «Heart»).
Neminēšu visus, kas piedalījušies dziesmu tapšanā, šo cilvēku saraksts ir ļoti garš, taču ilustrācijai izcelšu aktuālo zviedru deju mūzikas jaunekli «Avicii» (Timu Berglingu), kurš pielicis savu roku trīs dziesmām (ja runājam tikai par pamatierakstu - 14 dziesmām). Veiksmīgākā no tām «Devil Pray», kas saturiski vēsta par narkotiku postošo dabu.
«Lietojot narkotikas, tu netiec tuvāk pie Dieva, bet kļūsti par vergu,»
komentē Madonna. Muzikāli dziesma iesākas ar akustisko ģitāru un stilistiski ļoti atgādina «Avicii» singlu «Hey Brother».
Viens no pēdējo gadu karstākajiem producentiem Diplo, īstajā vārdā Tomass Veslijs Pencs (Thomas Wesley Pentz) atbildīgs par plates pirmo singlu - šķiršanās dziesmu «Living for Love», kas muzikāli patīkami sasaucas ar deviņdesmito gadu sākuma Madonnu - klavieres, gospeļkoris, deviņdesmitajiem raksturīgs bīts. Šķiršanās tēma platē iestrādāta vairākās dziesmās un atsedz dziedātājas emocijas pēc attiecību pārtraukšanas ar jauniņo musulmaņu dejotāju Brahimu Zaibatu.
Diplo savā elementā (viņš tomēr producējis M.I.A.) vairāk jūtams dziesmās «Unapologetic Bitch» un «Bitch I'm Madonna», kurās izmantoti viņam raksturīgie regeja bīti. Ballīti palīdz iegriezt arī Nikijas Mināžas (Nicki Minaj) rečitatīvs.
Protams, jāpiemin arī Kanje Vests (Kanye West), kurš producējis dziesmu «Illuminati», kurā dziedātāja pasmejas par šo konspirācijas teoriju.
Emocionāli izskan dziesma «Ghosttown», kas vēsta par pasauli pēc apokalipses, kurā palikuši vien divi cilvēki. Kritiķi dziesmu salīdzina ar 1986. gada balādi «Live to Tell».
Vispār kritiķu atsauksmes ir diezgan pozitīvas, un tiek uzsvērts, ka Madonnai beidzot izdevies sacerēt jēdzīgas dziesmas un citēt ne tikai aktuālās muzikālās tendences, bet pašai sevi. Piemēram, dziesmā «Holy Water» iestrādāts fragments no 1990. gada hita «Vogue».
Lai arī sadrumstalots (dažādi stili, dažādi producenti), ieraksts drīzāk ir uzskatāms par izdevušos, un visdrīzāk, pateicoties pāris potenciāli spēcīgiem singliem, kādu laiku rezonēs.
Izdošanas datums - 09.03.2015.