Īsziņas rakstīšanu pielīdzina braukšanai 1,1 promiles reibumā

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Tā kā Vācijas federālajā zemē Ziemeļreinā-Vestfālenē atkal vērojams satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita pieaugums, policija ir iecerējusi ķerties pie jaunām avāriju cēloņu meklēšanas metodēm. Proti, likumsargi plāno veikt avārijā iesaistīto autobraucēju mobilo tālruņu analīzi.

Reaģējot uz augošo letālo negadījumu skaitu, Ziemeļreinas-Vestfālenes policija plāno bargāk vērsties pret vadītājiem, kas lieto mobilo telefonu, atrodoties pie stūres, kā arī biežāk sakaru ierīces konfiscēt, lai veiktu to analīzi, raksta Vācijas Autobild.de.

Statistikas dati liecina, ka 2014.gadā satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits šajā federālajā zemē ir palielinājies par 8,6 procentiem jeb 41 cilvēku līdz 520 zaudētām dzīvībām. Īpaši strauji, par 21,4 procentiem, līdz 68 cilvēkiem palielinājies satiksmes negadījumos nāvējoši ievainoto riteņbraucēju skaits.

Lai gan runāšana pa mobilo telefonu, tiklīdz ir iedarbināts auto dzinējs, ir aizliegta un par aizlieguma pārkāpumu var tikt piespriests sods 60 eiro un viena punkta apmērā, policija novēro, ka autovadītāji savus viedtālruņus lieto aizvien biežāk. Atsaucoties uz likumsargiem, Autobild.de vēsta, ka runāšana pa mobilo telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, ir pielīdzināma braukšanai pie stūres 0,8 promiļu reibumā. Vadītājs, kas braukšanas laikā raksta īsziņu, savukārt reaģē tikpat strauji kā cilvēks, kurš stūri rokās ņēmis 1,1 promiles reibumā.

Tādēļ turpmāk, ja avārijā būs cietušie, policija izņems autovadītāju telefonus un ar prokuratūras ziņu veiks komunikācijas datu analīzi.

Līdzīgi kā Latvijā, arī Vācijā nav konkrētu datu par to, cik daudz satiksmes negadījumu notiek tieši mobilā telefona lietošanas dēļ. Tomēr Vācijas likumsargi ir pārliecināti, ka šajā jomā ir ļoti plaša ēnas zona, kuru nepieciešams izpētīt. Vispirms gan vācieši vēlas precizēt, ko nozīmē telefona lietošana braukšanas laikā, jo, piemēram, aizliegums rakstīt īsziņu neattiecas uz telefoniem, kas atrodas piestiprināti speciālam turētājam uz paneļa. Savukārt hibrīdauto gadījumā iekšdedzes motors nedarbojas pastāvīgi, tādēļ teorētiski ir brīži, kuros īsziņas sūtīšana vai zvans ir pilnīgi legāls.

Uz augšu