Rietuma: Jādomā ne vien par filmu ražošanu, bet arī par to nogādāšanu līdz skatītājiem

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Gints Bāliņš/TVNET

Latvijā jādomā ne tikai par to, kā radīt jaunas filmas, bet arī jāmeklē dažādi veidi, kā filmas nogādāt līdz skatītājiem, - Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, stāstot par pagājušā gada latviešu filmu rezultātiem, norādīja Nacionālā kino centra (NKC) vadītāja Dita Rietuma.

Viņasprāt, Latvijas filmām ir jābūt iespējami plaši pieejamām skatītājiem. Pašlaik, piemēram, studentiem esot grūti atrast latviešu filmas, lai tās noskatītos, jo ne katrs dodas uz bibliotēku vai Kino muzeju. «Izplatīšanas kanālu sakārtošana vai jaunu radīšana ir ļoti svarīga,» norādīja NKC vadītāja.

Rietuma pastāstīja, ka kino mūsdienās nesasniedz pašas lielākās auditorijas. Daudz vairāk skatītāju ir filmām, kuras izrāda televīzijā. Arī digitālās platformas ir iespēja filmām sasniegt skatītāju. «Mums ir jābūt uzmanīgiem ar cipariem, kas mudina spriest par to, cik daudz filma ir skatīta. Vēl joprojām tiek izmantots skatītāju skaits kinoteātros, bet cilvēki filmas skatās arī citur,» paskaidroja Rietuma.

NKC vadītāja atzīmēja, ka Latvijas filmas pērn bijušas plaši apmeklētas kinoteātros. Filmu «Izlaiduma gads» kinoteātrī noskatījušies 34 438 cilvēki, «Džimlai Rūdi rallallā!» - 32 617 apmeklētāji, filmu «Modris» - 17 711 skatītāji, savukārt animācijas filmu «Zelta zirgs» - 15 063 kino apmeklētāji. Ievērojamu skaitu skatītāju kinoteātros - 5847 apmeklētājus - pulcējusi arī dokumentālā filma «Segvārds Vientulis», savukārt animācijas filmu «Akmeņi manās kabatās» kinoteātrī redzējuši 4865 cilvēki.

Gluži cita aina paveras, ja apskata reitingus televīzijā, atzīmēja Rietuma. Rekordlielu skatītāju skaitu - 258 800 cilvēkus - pie ekrāniem pulcējusi filmas «Džimlai Rūdi rallallā!» izrādīšana televīzijā. Šīs filmas reitingu esot pārspējusi tikai olimpisko spēļu atklāšanas ceremonija. 18.novembrī, kad LNT izrādīja filmu «Mammu, es tevi mīlu», to noskatījās 152 200 cilvēki, savukārt filmu «Sapņu komanda 1935» Latvijas Televīzijā (LTV) redzēja 109 900 skatītāji. Kā norādīja Rietuma, LTV skatītāji ir pateicīga auditorija arī dokumentālajām filmām, jo, piemēram, filmu «Kur palika tēvi?», kura tika izrādīta 14.jūnijā, noskatījās 94 100 cilvēki.

Laba platforma Latvijas filmām esot arī «Rīga 2014» gadā aizsāktais kultūras televīzijas kanāls «Kultūra 360 TV», kuru decembrī «Lattelecom» interaktīvajā televīzijā skatījās vairāk nekā 120 000 mājsaimniecību. Šajā kanālā bija iespējams noskatīties vairāk nekā 50 latviešu filmas, kuras jau izrādītas gan kinoteātros, gan televīzijā. «Par spīti tam, ka filmu aktīvais mūžs jau bija beidzies, tās skatījās daudz cilvēku,» uzsvēra Rietuma.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu