Jaunais Subaru WRX STI

FOTO: Subaru

Detroitā Fuji Heavy Industries nodaļa, kas atbildīga par autobūvi, nogādājusi jauno WRX STI. Nu jau bez vārda Impreza nosaukumā, bet ar veiktspēju, kas no šā auto tiek gaidīta.

Pērnajā pavasarī Subaru prezentēja WRX Concept. Auto tika uzņemts ar pozitīvām emocijām un lielām gaidām. Pagāja nepilns gads, un Detroitā ir nogādāts jaunais WRX STI. Tas vizuāli atšķiras no konceptauto un visticamāk pirmajā brīdī izraisīs negāciju vilni, taču te jāatzīmē, ka šā zīmola stiprā puse vienmēr bijusi tehnika, ne dizains.

Atšķirībā no WRX, kas apgādāts ar 2 litru 268 zirgspēku turbo bokserdzinēju, WRX STI zem motora pārsega ir iebūvēts 2,5 litru četru cilindru bokseris ar 305 zirgspēkiem (pie 6000 rpm) un 393 Nm (pie 4000 rpm).

Dzinēja vilkmi pilnpiedziņas sistēmai novada sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, kas esot jo īpaši precīza, lai sagādātu prieku īpaši dinamiskas braukšanas un pārslēgšanās cienītājiem. No iepriekšējās paaudzes STI jaunais modelis ir aizguvis arī centrālā diferenciāļa vadības sistēmu Driver's Control Center Differential (DCCD), kas pēc vajadzības un braukšanas apstākļiem vadītājam pašam ļauj variēt ar centrālā diferenciāļa iestatījumiem.

Subaru apgalvo, ka automobiļa konstrukcijā ir izmantots vairāk augstas izturības tērauda nekā iepriekš. Arī savienojumu vietās ir izmantotas jaunas tehnoloģijas, kas auto padara gan vieglāku un stingrāku, gan arī drošāku un precīzāk izjūtamu.

Praktisku apsvērumu dēļ auto riteņu bāze ir pagarināta par 25 milimetriem līdz 2650 mm (salonā ieguvēji ir tikai aizmugurējie pasažieri), bet priekšējo jumta balstu pamatne ir pavirzīta par 200 milimetriem uz priekšu. Tas devis iespēju spoguļus pārcelt uz durvju paneļiem un uzstādīt nelielus papildu logus, kas uzlabo redzamību.

Vēl Subaru atzīmē, ka jaunais WRX STI ir 4595 mm garš, 1795 mm plats un 1475 mm augsts un standartā tā apriepojuma izmērs ir 245/40 R18. Cita informācija, tai skaitā dinamikas rādītāji, pagaidām publiskoti nav.

FOTO: Subaru

Uz augšu