Subaru parāda universāli Levorg

FOTO: Subaru

Tokijas auto šovā pasaules debiju piedzīvoja jauns Subaru zīmola konceptauto Levorg, kurš saskaņā ar oficiālo informāciju vēl mazliet tiks pilnveidots un pārdošanā nonāks 2014.gadā.

Levorg ir automobilis, kurš apvieno universāļa praktiskumu ar sportiskām gaitas īpašībām. Levorg ārējo dizainu raksturo zīmolam tradicionālais sešu stūru radiatora režģis un šauri lukturi, kas spēkratam piešķir ērgļa skatienu un izceļ auto plato un zemo stāju. Slaidais profils tikmēr norāda, ka Levorg ir ne tikai praktisks un ietilpīgs, bet arī aerodinamiski efektīvs.

Levorg, kura nosaukumu veido trīs vārdi Legacy, Revolution un Touring, ir pirmais modelis, kas saņems jaunu 1,6 litru boksera tipa turbodzinēju. Motors attīsta 170 zirgspēkus un 250 Nm un Levorg gadījumā strādā pārī ar Lineartronic bezpakāpju variatoru. Caur to vilkme tiek novadīta simetriskajai pilnpiedziņas sistēmai. Subaru neatklāj šādas komplektācijas Levorg dinamikas rādītājus, taču degvielas patēriņš esot 5,75 litri uz 100 kilometriem.

Levorg ir paredzēta arī sportiskāka modifikācija ar 2 litru turbo dzinēju, kura jauda jau sasniedz 300 ZS un griezes moments ir 400 Nm. Šis spēka agregāts strādā pārī ar Sport Lineartronic pārnesumkārbu, kam ir astoņi fiksēti pārnesumi gadījumiem, ja gribas braukt sportiskāk un pārnesumus slēgt manuāli, un vidēji tērē 7,57 litrus uz 100 kilometriem. Arī šī Levorg dinamikas rādītāji nav zināmi.

Bez tā, ka Levorg ir izgatavots no speciāla tērauda un vienlaikus ir gan viegls, gan arī ārkārtīgi izturīgs pret virsbūves vērpi, tas ir saņēmis arī jauna tipa drošības konstrukcijas priekšdaļā un triecienus slāpējošus materiālus motora telpā, kas nodrošina augstus drošības rādītājus.

Tāpat auto ir saņēmis virkni jaunu elektronisko drošības sistēmu, kas pēcāk nonāks arī citu Subaru modeļu aprīkojumā. To vidū ir, piemēram, Hazard Avoidance Assist, kas nenovēršamas sadursmes draudu gadījumā veic automātisku piestūrēšanu, un sistēma, kas novērš nevēlamas, ļoti straujas paātrināšanās risku, braucot atpakaļgaitā. Tāpat Levorg ir bagātīgs vadītāja atbalsta sistēmu klāsts, kas izmanto EyeSight stereokameras datus. Tā, piemēram, ja kamera spēj atpazīt ceļa apzīmējumu līnijas auto abās pusēs un ātrums ir virs 65 kilometriem stundā, ieslēdzas sistēma, kas automātiski piestūrē un atslogo vadītāju no turēšanās joslā. Šī sistēma arīdzan ar skaņas un vizuāliem signāliem brīdina vadītāju, ja viņš nejauši ir izbraucis no savas joslas. Uzlabota ir arī pati EyeSight kamera; tā aptver plašāku lauku, turklāt atpazīst arī krāsas. Subaru atzīmē, ka šī funkcija arī ir viens no drošību paaugstinošiem faktoriem, jo auto spēj atšķirt priekšā braucošas mašīnas bremžu gaismas un ir gatavs vajadzības gadījumā reaģēt ātrāk.

Uz augšu