Daugavpils tramvaju piegādei var tikt izsludināts jauns konkurss

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

11. novembrī Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis un Baltkrievijas Republikas ģenerālkonsuls Daugavpilī Viktors Geisiks apmeklēja uzņēmumu «Belkommunmaš», kur jākomplektē Daugavpilij paredzētie tramvaji.

Rūpnīcā viņi tikās ar tās direktoru Vladimiru Koroļu. Tur J. Lāčplēsis un V. Geisiks uzzināja, ka ir mainīts uzņēmuma nosaukums – rūpnīca «Belkommunmaš» tagad saucas «Stadler». Viens no Eiropā lielākajiem dzelzceļa transporta ražošanas uzņēmumiem «Stadler Rail Group» (Šveice) ir iegādājies 60% Baltkrievijas rūpnīcas akciju. Galvenais pasūtījums, ko rūpnīca pašlaik izpilda, ir divstāvu ātrvilcienu piegāde Maskavai par 500 miljoniem eiro.

Toties Daugavpils delegācijai tika apgalvots, ka rūpnīca esot gatava izpildīt tramvaju izgatavošanas pasūtījumu, tiesa, ar būtisku kavēšanos. Kā teica V. Koroļs, piegādi varot pabeigt līdz nākamā gada pirmā kvartāla beigām. Jānis Lāčplēsis, apskatot cehus, pārliecinājās, ka piegādātāji ir apņēmības pilni izpildīt savus solījumus, jo nekādu tehnisku šķēršļu nav.

Problēmu rada tas, ka pēc konkursa izmaksas ir pieaugušas par 1,5 miljoniem latu, turklāt piegādes līguma termiņš beidzās 20. oktobrī. «Tramvaji tiek iepirkti ES projektā. Līguma nosacījumi punktuāli ir jāpilda visām pusēm, citādi sekos soda sankcijas un daļu ES naudas Daugavpils var zaudēt. Man nav tiesību mainīt šo līgumu,» teica domes priekšsēdētājs.

Par līguma administrēšanu un visām juridiskajām formalitātēm atbildīga ir Rīgas SIA «Agment Consulting Bureau», kas kopā ar «Belkommunmaš» uzvarēja konkursā. Kā iepriekš ziņoja ģenerālkonsuls Viktors Geisiks, baltkrievu partneri var nezināt visas nianses, kas jāievēro, strādājot ar ES projektiem, viņiem tā ir jauna pieredze. Savukārt rīdzinieki par šīm zināšanām un pieredzi saņem naudu. Taču vēl līdz šim, neskatoties uz to, ka līguma termiņš ir beidzies, visa dokumentācija vēl nav iztulkota latviešu valodā. Saskaņā ar līguma nosacījumiem, no 20. oktobra tiek piemērotas soda sankcijas – 500 lati dienā. Turklāt līgumā noteikts, ka jābūt oficiāli atzītai Baltkrievijas valsts standartu atbilstībai ES normām. Arī šis jautājums bija jārisina Rīgas firmai.

«Daugavpils pašvaldība nav izvirzījusi nevienu no šīm prasībām. Tie ir projekta nosacījumi un pilsēta tos nevar mainīt, kā arī tai nav tiesību pārkāpt kādu no punktiem. Citādi Daugavpils var zaudēt daļu no ES naudas, bet papildus izmaksas būs jāsedz no pilsētnieku maciņiem. To nedrīkst pieļaut,» uzsvēra J. Lāčplēsis.

Šonedēļ ir paredzēta rūpnīcas pārstāvju tikšanās ar Rīgas partneriem, lai apspriestu visus strīdīgos jautājumus. Kā teica J. Lāčplēsis, ja noskaidrosies, ka «Belkommunmaš» un «Agment Consulting Bureau» nespēj vienoties, steidzami tiks izsludināts jauns konkurss, kurā varēs piedalīties arī rūpnīca, kas tagad saucas «Stadler». Galvenais, lai netiktu apdraudēts viss projekts.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu