Brauc ar igauņu numuriem, lai nebūtu jāmaksā nodokļi Latvijā (230)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš

2014.gada budžeta pieņemšanas priekšvakarā Auto asociācija valdībai un Saeimai ir rosinājusi noteikt, ka Latvijā reprezentatīvais auto ir vērtībā, sākot ar 41 322 latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa). Auto asociācija ir aprēķinājusi, ka tās priekšlikums palīdzēs valstij katru gadu papildus iekasēt 2,6 miljonus latu (3,7 miljonus eiro) gadā.

«Šobrīd valsts vairs nevar izlikties, ka Igaunijā reģistrēto auto lielais vairums uz Latvijas autoceļiem nav valstiska problēma. Jau varam apgalvot, ka katra otrā automašīna, kas ir 30 tūkstošu latu vērtībā, tiek reģistrēta Igaunijā. Esam arī aprēķinājuši, ka katrs šāds auto, kas tiek «aizshēmots» uz Igauniju, valstij nes vairāk nekā 4 tūkstošu latu zaudējumu nesamaksātos nodokļos, un kopš 2007.gada, kad reprezentatīvā auto definīcijā tika noteikta automašīnas vērtība, uz Igauniju no Latvijas ir «aizplūdušas» aptuveni 1585 tā saucamās reprezentatīvās automašīnas. Pie tam šim skaitlim ir tendence ar katru gadu palielināties,» norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

«Esam ierosinājuši noteikt, ka reprezentatīva vieglā automobiļa vērtība pārsniedz 41 322 latus (bez PVN) līdzšinējo 25 424 latu (bez PVN) vietā. Tādējādi tiks palielināts ne tikai valsts budžets par 2,6 miljoniem latu katru gadu, bet arī automobiļu, kuru vērtība pārsniedz 30 tūkstošus latu ar PVN, reģistrāciju skaits Latvijā pieaugs līdz pat 870 vienībām. Priekšlikums palielināt reprezentatīva auto vērtības slieksni līdz 41 322 latiem (bez PVN) atbilst reprezentatīva auto definīcijai, minēto grozījumu ieviešana nekropļos Latvijas auto tirgu, mazinās Latvijas nodokļu maksātāju motivāciju veikt shematiskas nodokļu optimizācijas un padarīs Latvijas uzņēmējus konkurētspējīgākus,» ir pārliecināts Kulbergs.

«Papildus esam arī rosinājuši noteikt, ka uzņēmumi, kuriem iepriekšējā taksācijas perioda peļņa pēc nodokļu nomaksas pārsniedz attiecīgā reprezentatīvā vieglā automobiļa vērtību 41 322 latu (bez PVN) apmērā, varēs norakstīt šādu automobiļu nolietojumu un ekspluatācijas izmaksas. Mūsuprāt, šāda iespēja kalpos kā labs stimuls uzņēmumiem iekļauties Padziļinātās sadarbības programmā jeb tā dēvētajā Baltajā sarakstā,» rezumē Kulbergs un piebilst, ka, pirms nāk klajā ar minētajiem priekšlikumiem, Auto asociācija ir aptaujājusi neskaitāmus uzņēmējus un viņi atzinuši, ka Latvijas nepārdomātā nodokļu politika ir piespiedusi tos pārskatīt autoparka pārvaldību un transportlīdzekļus pārreģistrēt kādā no tuvākajām kaimiņvalstīm.

Komentāri (230)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu