Autobusi ignorē pasažierus un nepiestāj pieturās

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Dzirkstele.lv

Kāpēc Gulbenē satiksmes autobusi pabrauc garām pieturvietām un piestāj tikai autoostā, bet ja tomēr piestāj citur, tad prasa pirkt biļeti nevis no Gulbenes, bet no iepriekšējās pieturvietas? Līdzīgi jautājumi ir arī par pieturvietām laukos, kurām arī garām aizbrauc autobusi. Iedzīvotāji ir neizpratnē, kāpēc pieturas, kuras ir pastāvējušas gandrīz vai mūžīgi, tagad tiek ignorētas.

SIA "Gulbenes autobuss" direktors Aloizs Priedeslaipa "Dzirkstelei" bilst, ka pārvadātāji tiek izraudzīti konkursa kārtībā un diemžēl rezultāts ir tāds, kā ir. Viņš uzsver, ka SIA "Gulbenes autobuss" šoferi nekad nepabrauc garām cilvēkiem nevienā pieturvietā, ko nevar teikt par citu dažu labu pārvadātājfirmu, kura strādā starppilsētu maršrutos. Tāpēc arī esot gadījumi, kad dažā pieturvietā cilvēki metas uz brauktuves priekšā autobusam, lai tikai tas apstātos un uzņemtu pasažierus.

"Tāds ir Autotransporta direkcijas rīkoto konkursu rezultāts un tāda ir dažu pārvadātāju attieksme pret saviem potenciālajiem pasažieriem," saka A.Priedeslaipa.

No šīs situācijas izriet, ka ne jau visās pieturvietās pasažieri var izlasīt informāciju par autobusiem, kuriem tur jāpiestāj. Ja konkrētajā pieturvietā autobusam oficiāli nav jāpiestāj, nemaz nedrīkst būt rakstīts, kad un kādā virzienā tas brauc garām.

Kur ir problēmas būtība?

Akciju sabiedrības "Nordeka" pasažieru pārvadājumu daļas direktors Sergejs Konopijevs "Dzirkstelei" skaidro, ka Autotransporta direkcija ir tā, kura izveido pasažieru pārvadājumu maršrutus ar konkrētām tarifā iekļautām pieturvietām. "Mums šie maršruti ir tikai un vienīgi nodoti apkalpošanā," saka viņš.

S.Konopijevs skaidro, ko nozīmē jēdziens "tarifa pietura". Tikai tajā autobuss ir tiesīgs piestāt, jo biļešu cenas ir paredzētas tikai no vienas "tarifa pieturas" līdz otrai. Gulbenē šāda "tarifa pietura" starppilsētu autobusiem faktiski ir tikai autoosta. To nosaka Autotransporta direkcija! Biļešu cenas ir ieprogrammētas autobusu kases aparātos. Pārvadātājs tur neko nevar ietekmēt.

S.Konopijevs izsaka nožēlu, ka ikdienā visi strīdi ir starp pasažieriem un autobusu šoferiem, kuriem patiesībā neko nevar pārmest, jo šoferi tikai pilda savus pienākumus. Viņam ir padoms, kā atrisināt šo problēmu tā, lai visi būtu apmierināti.

"Pašlaik Autotransporta direkcija veido jaunu tarifu tīklu pasažieru pārvadājumiem maršrutu autobusos, plānojot biļešu cenas. Ir doma biļetes tirgot nevis pa pieturvietām, bet pa noteiktām zonām. Kā tas notiks, pilnīgas skaidrības vēl nav. Ja pašvaldībai vai iedzīvotājiem ir vēlēšanās kaut ko mainīt un panākt, ir īstais laiks vērsties Autotransporta direkcijā. Piemēram, var aktualizēt nepieciešamību tieši attiecībā pret Gulbenes pilsētu. Būtu ideāli, ja pasažieris varētu nopirkt biļeti līdz Gulbenei un kāpt ārā citā pieturvietā šajā pašā pilsētā," saka viņš.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu