Reklāmisti rēķinās ar mediju saplūšanu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pagājušajā gadā mediju reklāmas tirgus kopumā samazinājies par 13%, taču tas nenozīmē, ka tāpēc reklāmu kļuvis mazāk. Gluži pretēji – reklāmas atrod arvien jaunus ceļus pie patērētājiem. Novērota mediju saplūšana, kā arī popularitāti kāpina tā saucamais partizānu mārketings, informēja LNT ziņas.

Rādītāji sāk uzlaboties

Reklāmas speciālisti, aģentūru un mediju pārstāvji šo ceturtdien tikās ikgadējā konferencē.

„Tirgus pamazām sāk attīstīties, šajā gadā jau ir prognoze, ka būs 4% izaugsme. Tas, nav daudz, taču tas priecē, jo tas ir daudz labāk, nekā bija rādītāji iepriekšējos gados,” tā intervijā LNT ziņām atzīst reklāmas aģentūras „Alpha Baltic” valdes priekšsēdētājs Lauris Špillers.

Lielākie pagājušā gada zaudētāji bija avīzes un žurnāli, tiem sekoja vides reklāmas un radio un kino izplatītās reklāmas. Savukārt tikpat kā neievērojamu samazinājumu piedzīvojusi televīzija un interneta vide.

Medijos vērojama saplūšana

Šā gada pirmajā pusē vairumā mediju jau bijis fiksēts reklāmu pieaugums. Reklāmas speciālisti stāsta, ka pēdējos gados novērojama mediju saplūšana.

Mediju aģentūras “Mindshare Baltic” pārstāve Kristīne Kalniņa-Ūsele sacīja, ka pirms pāris gadiem varēja runāt par striktu dažādu mediju formātu sadalījumu, bet šobrīd šīs līnijas kļūstot arvien pludenākas – tie mediji saplūst.

„Tas pats stāsts par Radio 101 – vai tas ir radio vai tas ir internets. Faktiski medijs kļūst tikai par veidu vai kanālu, kurā uztvert informāciju,” atzina Kalniņa-Ūsele. Viņai savā ziņā piekrīt arī izdevniecības „Lilit” valdes priekšsēdētājs Aivars Rudzinskis.

Aktivitātes sociālajos tīklos

Žurnāls „Lilit” kļuvis par zīmolu un tagad nonāk pie saviem lasītājiem ne vien papīra veidā, bet arī citos formātos. „Žurnāli ir tie, kas aizgājuši ļoti daudzos dažādos virzienos – gan internetā, gan aplikācijās, planšetdatoros, gan dažādos pasākumos, gan audio un vizuālos kanālos,” uzsvēra Rudzinskis.

Tāpat izdevniecības žurnāli kļuvuši aktīvi sociālajos medijos Twitter, Facebook un draugiem.lv. Vienlaikus populārāks kļuvis arī tā sauktais partizānu mārketings, ko var salīdzināt ar iespējami lielākas ažiotāžas sacelšanu, izmantojot minimālus naudas līdzekļus, vēstīja LNT ziņas.

Attīsta "partizānu mārketingu"

Partizānu mārketinga spilgtākais piemērs bija pirms pāris gadiem realizētā telekomunikāciju kompānijas „Tele2” akcija „Meteorīts”. Tik grandiozi pasākumi vairs nav rīkoti, taču Latvijas reklāmas speciālisti pamazām trenējoties.

Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis Andris Blaka raidījumam atzina: „Klientu pasākumi tiek taisīti uz kaut kāda milzīga pacēlāja: ir pacelta augšā mašīna un tā iepriekš neviens nav cēlis tik augstu mašīnu, un tad, klienti, nāciet skatīties!”

Nozīmīgi kanāli - You Tube un Twitter

Plaši tiek izmantots arī video koplietošanas tīmekļa vietne You Tube. „Neviens iepriekš nav braucis ar mini pa Alfas lielveikalu, un tā arī ir kampaņa, kas rada kaut kādu publicitāti, jo You Tube cilvēki iet un skatās - tādas lietas notiek,” atzina Blaka.

Populārs ir ne vien You Tube, bet arī tā saucamais čivināšanas portāls jeb Twitter. Baltijas valstu vidū Latvijā esot visvairāk Twitter lietotāju – patlaban jau ap 30 tūkstošiem.

Līdzīgi lielu popularitātes vilni piedzīvojuši interneta iepirkšanās portāli, kas piedāvā lielas atlaides. Šādu reklāmu īpaši aktīvi izmanto uzņēmumi, kas savas preces vai pakalpojuma popularizēšanai var atvēlēt vien minimālus līdzekļus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu