Atklāj degvielas zagļus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Autoparka vadīšana nenozīmē automašīnu izīrēšanu. Tās ir īpašas zināšanas, kas ļauj būtiski samazināt uzņēmuma izdevumus un tādējādi palielināt peļņu. Tā intervijā portālam TVNET skaidro autoparka vadības uzņēmuma “Autonija” līdzīpašnieks Oskars Zemītis. Tieši iespēja samazināt izmaksas ir iemesls, kādēļ viņš sava uzņēmuma pakalpojumus iesaka Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmējiem.

Viņš pamato - ar vienu mašīnu cilvēks, visticamāk, pats tiks galā, bet ar pieciem vai pat desmit automobiļiem jau būs grūtāk. Lai šie auto strādātu optimāli un veicinātu uzņēmuma peļņu, jāpārzina ne tikai tehniskie, bet arī organizatoriskie un juridiskie aspekti.

Un tā ir “Autonija” puišu stiprā puse. Viņiem ir ne tikai atbilstoša augstākā tehniskā un uzņēmējdarbības izglītība, bet arī vairāku gadu pieredze transporta jomā. “Mašīnas iznomāt var daudzi, bet

mēs piedāvājam samazināt uzņēmuma izmaksas un palielināt peļņu.

Lai raksturotu “Autonija” darbību, Zemītis stāsta piemēru: “Uzņēmuma auto nav tikai mašīnas. Tās nodrošina funkcijas, kas palīdz sasniegt uzņēmuma mērķi – gūt peļņu. Uzņēmums koncentrējas uz savu pamatdarbību, un bieži vien tam nav zināšanu, cik degvielas automašīnas patērē un kādā sistēmā visas auto funkcijas uzskaitīt.”

Daudziem vispār nav skaidrs, cik viņu mašīnas izmaksā

Pēc Zemīša teiktā, daļai uzņēmumu vispār nav skaidrības, cik daudz izmaksā to autoparks. Piemēram, kādas firmas vadītājs pirms vairākiem gadiem sarunā ar “Autonija” pārstāvjiem pauda sašutumu, ka viņa uzņēmuma mašīnas izmaksā 300 tūkstošu latu gadā, un par šo naudu viņš varot nopirkt jaunu “Ferarri”.

Taču patiesībā pēc autoparka audita, ko veica “Autonija” puiši, atklājās, ka kompānijas mašīnas izmaksā vēl vairāk – 400 tūkstošus latu.

Uzzinot šo skarbo un nepatīkamo patiesību, klients nolēma uzticēt sava autoparka vadību šai firmai, un tagad ik gadu viņa izmaksas šai jomā samazinās par aptuveni desmito daļu.

Ar neslēptu lepnumu Zemītis atstāsta kāda klienta pateicību. Vīrietis bijis gandarīts, ka kopā ar “Autonija” analīzi

izdevies atklāt degvielas zagli un atlaist no darba savā uzņēmumā.

Ar kompānijas darbinieku zināšanām un izstrādāto datorsistēmu diezgan viegli redzēt iespējamos degvielas “pazušanas” virzienus un noteikt vainīgo.

"Autonija" speciālisti ir gatavi izaicinājumiem un jaunu tirgus daļu iekarošanai
"Autonija" speciālisti ir gatavi izaicinājumiem un jaunu tirgus daļu iekarošanai Foto: TVNET

Lai vairāk nopelnītu, var ieteikt arī samazināt auto skaitu

Zemītis uzsver, ka “Autonija” speciālisti strādā godīgi. Viņiem nav svarīgi, lai klientam būtu pēc iespējas lielāks auto skaits, kā to dažkārt paģēr lielie automašīnu iznomātāji, kuru peļņa tieši atkarīga no apkalpoto auto skaita.

“Mēs uzņēmējam palīdzam optimizēt automašīnu izmaksas. Mēs varam izrēķināt, ka patiesībā uzņēmējam vajadzētu samazināt auto skaitu. Tāpat

iespējamas situācijas, ka uzņēmējam automašīnas vispār nav vajadzīgas.

Par izmaksu samazinājumu domā arī paši “Autonija” puiši. Piemēram, uz interviju ar portālu TVNET abi jaunie uzņēmēji atbrauc ar velosipēdiem.

Ambīcijas un plāni – lieli

“Autonija” vadītājs Jānis Mauriņš skaidro – lai arī patlaban uzņēmums ir gana mazs un tā apkalpotā tirgus daļa ir neliela, tomēr kompānijas plāni ir gana ambiciozi. Viņš atklāj, ka

tuvākā pusgada laikā firma cer iekarot 20% autoparku vadības tirgus.

Turklāt viņi redz perspektīvu ne tikai Latvijas, bet arī visas Baltijas tirgū.

Patlaban “Autonija” apkalpo dažāda lieluma klientus - gan ar dažām, gan vairākiem simtiem automašīnu. Firmas mērķa tirgus ir uzņēmēji ar trīs līdz 20 automobiļiem. Neesot būtiskas nozīmes nozarei, ko klienti pārstāv. Tās varot būt visdažādākās, Zemītis saka un kā piemēru min, ka patlaban “Autonija” apkalpo gan celtniecības, gan pakalpojumu jomas uzņēmējus.

Maksa par uzņēmuma zināšanām atkarīga no konkrētā darījuma niansēm – visbiežāk tā ir trīs līdz pieci lati par auto ik mēnesi.

Netraucē klientam pamatdarbā

Būtiski, ka autoparka vadības speciālisti strādā tā, lai pēc iespējas mazāk iesaistītu klientu savā darba procesā. Taču vienlaikus “Autonija” darbiniekiem jābūt pieejamai pēc iespējas plašākai informācijai par klienta autoparku, piemēram, degvielas rēķiniem, tehniskās apskates un riepu maiņas datiem.

Noderīgais auto asistents

Paralēli autoparka vadībai un auditam “Autonija” piedāvā vēl vienu pakalpojumu – autoparka asistentu. Šis cilvēks būs noderīgs, ja, piemēram, klientam vajadzēs aizvest mašīnu uz riepu maiņu vai Ceļu satiksmes drošības direkciju.

Cerīgs skats tagadnē un nākotnē

Sarunu Mauriņš noslēdz uz optimistiskas nots. Viņš vērtē, ka vēl pirms dažiem mēnešiem Latvijas sabiedrības un uzņēmēju noskaņojums pret nepazīstamiem pakalpojumiem un līdz ar to jaunām iespējām bija noraidošs, taču tagad tas esot mainījies.

Cilvēki kļūstot atvērtāki un pozitīvāki, tādējādi dodot iespēju jaunajiem un perspektīvajiem uzņēmējiem piedāvāt savus pakalpojumus pēc iespējas plašākam klientu lokam.

P.S. Šis materiāls tapis jaunās portāla TVNET rakstu sērijas “Vērtīga pieredze” ietvaros. Šai sērijā stāstām par Latvijas uzņēmumiem, kuri veiksmīgi pārcietuši krīzes gadus un turpina attīstību.

Ar šiem rakstiem TVNET vēlas atbalstīt vietējos veiksmīgos un inovatīvos uzņēmējus, tādēļ par šiem materiāliem TVNET neprasa nekādu naudu. Par šiem rakstiem neviens TVNET nav maksājis. Un, ja kādam labam uzņēmumam tā ir papildu reklāma, tad mēs par to tikai priecāsimies!

Ja arī tev zināms kāds Latvijas uzņēmums, kurš attīstījies krīzes iespaidā un par kura darbošanos būtu vērts uzzināt citiem, droši pavēsti to portālam, rakstot uz e-pasta adresi zinas@financenet.lv!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu