Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Klasiskā vabolīte atdzimusi no jauna

Klasiskā vabolīte atdzimusi no jauna
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments

Šodien vienlaicīgi Ņujorkā, Šanhajā un Berlīnē notikusi jaunā Volkswagen Beetle prezentācija.

Oriģinālais Ferdinanda Poršes konstruētais tautas automobilis, ko ar nelieliem uzlabojumiem izlaida kopš trīsdesmito gadu beigām un Meksikas rūpnīcā beidza ražot tikai 2003.gadā, kopumā visā pasaulē tika pārdots 21,5 miljonos eksemplāru. 1998. gadā Volkswagen izlaida New Beetle, kas visā pasaulē tika pārdots vēl vairāk nekā miljons eksemplāros. Šodien savukārt prezentēts jaunākās paaudzes jaunais Beetle, un arī uz to Volkswagen liek cerības kā veiksmes stāsta turpinātāju.

To, kā automobilim veiksies reālajā dzīvē un skarbajos tirgus ekonomikas un konkurences apstākļos, rādīs laiks pēc oficiālā tirdzniecības sākuma. Tomēr liekas, ka Volkswagen galvenais dizainers Klauss Bišofs un viņa komanda kopā ar Volkswagen grupas galveno dizaineru Valteru de Silvu ir trāpījuši ļoti tuvu desmitniekam, kas ļauj prognozēt labākus panākumus nekā 1998. gada modelim.

Jaunā Beetle dizainā ir daudz vairāk no oriģinālā tautas automobiļa, tas ir sportiskāks un dinamiskāks, izlīdzinātā jumta līnija atsauc atmiņā 2005. gada konceptautomobili Ragster, bet kopējais iespaids ir krietni vien vīrišķīgāks, līdz ar ko mērķauditorija ir divtik liela nekā iepriekšējam modelim ar tā priekšējā panelī iebūvēto vāzīti, kur iespraust kādu margrietiņu.

Foto: Volkswagen

VW Beetle proporcijas ir krietni vien sportiskākas. Garums tagad sasniedz 4278 mm (+152 mm), platums sasniedz 1808 mm (+84 mm) un augstums - 1486 mm (- 12 mm). Lielāka ir arī auto garenbāze un šķērsbāze, taču uz salona ietilpību tas būtisku iespaidu nav atstājis. Vienīgi aizmugurējā sēdeklī ir vairāk plašuma un arī bagāžnieks tagad ir 310, nevis 209 litrus liels.

Aprīkojuma un motorizācijas ziņā jaunajam Beetle ir daudz kopīga ar citiem jaunākās paaudzes Volkswagen automobiļiem - stipri atšķiras vien patēriņa un dinamikas rādītāji.

Jaunais Beetle Eiropas tirgū tiks piedāvāts tikai ar turbodzinējiem. Trīs no tiem ir benzīnnieki, kas attīsta 105, 160 un 200 zirgspēkus, bet divi - TDI dīzeļi ar 105 un 140 ZS.

Mazākais no benzīnniekiem ir 1,2 litru TSI motors ar BlueMotion tehnoloģijām. Tas attīsta 105 zirgspēkus un vidēji patērē 5,5 litrus uz 100 kilometriem, kas ir par 2 litriem mazāk nekā iepriekšējās paaudzes Beetle ar 1,6 litru 102 zirgspēku motoru. Par šo motoru krietni pārāks ir 1,4 litru TSI ar 160 zirgspēkiem. Sajūgts ar DSG pārnesumkārbu, tas ļauj sasniegt 207 km/h maksimālo ātrumu un vidēji patērē 5,9 litrus, kas ir par trim litriem mazāk nekā iepriekšējā modeļa analogs ar 150 zirgspēkiem un automātisko pārnesumkārbu. Jaudīgākais benzīnnieks ir 2 litru turbodzinējs ar 200 zirgspēkiem. Ar šo motoru aprīkots Beetle spēj sasniegt 225 km/h maksimālo ātrumu un vidēji patērē 7,4 litrus benzīna uz 100 kilometriem. Var atzīmēt, ka Beetle ar abiem jaudīgākajiem benzīna motoriem Eiropas tirgū jau sērijveidā tiks piedāvāti ar XDS elektronisko diferenciāļa bloķētāju.

Kā jau minēts, Beetle pircēji varēs izvēlēties arī starp diviem dīzeļdzinējiem (tas gan neattiecas uz Ķīnas tirgu, kam TDI motori ies secen). Mazākais no tiem ir 1,6 TDI motors, kas jauno Beetle padara par visu laiku ekonomiskāko vabolīti, jo tā kombinētā ciklā vidēji patērē tikai 4,3 litrus degvielas. Otrs ir 2 litru motors ar 140 zirgspēkiem, taču arī tas izceļas ar labiem ekonomiskuma rādītājiem - pēc VW informācijas vidēji ar 4,9 litriem vajadzētu pietikt, lai nobrauktu 100 kilometrus.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu