Uzņēmums, kurš pārņēma Parex autoparku, iegādājies Tesla Model S

FOTO: www.teslamotors.com

Pasaulē visātrāko sērijveida elektromobili Tesla Model S, par kura reģistrēšanu aizvadītajā mēnesī informēja mediji, iegādājusies SIA Autobag. 2008. gada rudenī šis uzņēmums, kas toreiz vēl piederēja kādai ārzonas firmai, izpelnījās publisku ievērību, iegādājoties lielu daļu no izputējušās Parex bankas luksus automašīnu autoparka.

Tesla Model S tiek aprīkots ar elektromotoru, kas attīsta 270 kW (367 ZS) jaudu un konstantu 440 ņūtonmetru griezes momentu. Enerģiju motoram piegādā 85 kWh litija jonu akumulatoru komplekts. Elektriskais sedans līdz 100 km/h paātrinās 5,6 sekundēs un maksimāli sasniedz 200 km/h. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes elektromobilis spēj nobraukt līdz pat 480 km distanci. Jāatzīmē gan, ka tie ir ražotāja norādītie skaitļi un

reālos apstākļos nobraucamais attālums var atšķirties.

To ietekmē daudz dažādu faktoru; sākot no ceļa apstākļiem un braukšanas ātruma (manieres), un beidzot ar to, cik intensīvi tiek izmantotas elektroenerģiju patērējošas ierīces, piemēram, klimata kontroles sistēma.

Maksā no 71 tūkstoša eiro

Amerikāņu Tesla Motors tikai nesen uzsāka savu spēkratu tirdzniecību Eiropā. Atkarībā no versijas (elektromotora jaudas un akumulatoru energoietilpības) šis modelis maksā 71 līdz 109 tūkstošus eiro. Vēlāk gaidāma arī šī modeļa bāzes versija ar 60 kWh akumulatoru komplektu. Bet lielākas dinamikas cienītājiem ir domāts Model S Performance modelis ar 422 zirgspēku (310 kW) un 600 ņūtonmetru motoru, ar kuru 100 km/h varēs sasniegt 4,6 sekundēs. Arī šī auto 85 kWh akumulatoru bloks nodrošina 480 kilometru gaitas rezervi pēc vienas uzlādes.

Kā noskaidrojis Pietiek, šo automašīnu, kas uz ielām atpazīstama ar valsts reģistrācijas numuru PI-9, iegādājusies SIA Autobag. Pašlaik šī uzņēmuma vienīgais īpašnieks un arī valdes loceklis, kā rāda Lursoft datu bāze, ir 1983. gadā dzimušais Ronalds Gravnieks; SIA Autobag pagājušā gada darbības rezultāti vēl nav zināmi, bet 2011. gadu tā beigusi ar tikai 83 516 latu apgrozījumu un tikai nedaudz mazākiem zaudējumiem - 71 842 latiem.

Jaunais elektromobilis ir tikai neliela daļiņa no iespaidīgā SIA Autobag autoparka, kurā kopumā saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem ir 24 automašīnas:

NpkValsts reģistrācijas numura zīmeĪpašnieks/TurētājsIzlaiduma gadsMarka un modelis
1HG4588Īpašnieks2008HYUNDAI I30 CW
2FE6000Īpašnieks2010PORSCHE CAYENNE S
3DH99Īpašnieks2011MERCEDES BENZ GLK 350
4GT9999Īpašnieks2010BMW X1
5PI9Īpašnieks2013TESLA MODEL S
6JA9049Īpašnieks2012ŠKODA OCTAVIA
7FM4900Īpašnieks2005LEXUS LS 430
8EH823Īpašnieks2006MERCEDES BENZ R 350
9ME9Īpašnieks2008MINI COOPER
10FF82Īpašnieks2008MERCEDES BENZ S600
11HU8417Īpašnieks2012ŠKODA YETI
12FV1536Īpašnieks2003SUBARU FORESTER
13CB6000Īpašnieks2008BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR
14GU6030Īpašnieks2007ISUZU D MAX
15CS6600Īpašnieks1996BMW Z3
16HN7561Īpašnieks2009MAZDA 5
17GC7760Īpašnieks2003LEXUS RX 300
18HJ683Īpašnieks2009MERCEDES BENZ S500
19HJ8069Īpašnieks2002DODGE RAM1500
20HL3075Īpašnieks2010ŠKODA OCTAVIA
21PZ95Īpašnieks2012AUDI Q3
22CH6000Īpašnieks2012LEXUS LX 570
23JA5326Īpašnieks2012PORSCHE CAYENNE TURBO
24HS8358Īpašnieks1996BMW Z3

SIA Autobag, kas tolaik piederēja kādai ārzonas firmai, plašāku ievērību izpelnījās 2008. gada oktobrī: tad izrādījās, ka Latvijas valsts, pārņemot Parex banku, bija laipni atļāvusi tai laikus atbrīvoties no virknes ekskluzīvu automašīnu, ar ko iepriekš lepojās bankas saimnieki.

Puse no pārreģistrētajām 22 automašīnām, tai skaitā divi Maybach, kā arī vairāki Lexus, Land Rover, BMW Z3, Mercedes Benz R350 un Mini Cooper, nonāca tieši SIA Autobagīpašumā. Šis uzņēmums bija dibināts tikai tā paša 2008. gada 23.oktobrī - tieši dienās, kad bankas saimnieki bija pavēstījuši valdības vadītājam Ivaram Godmanim par tās katastrofālo stāvokli.

Uz augšu