Pirmie iespaidi: Seat Leon (11)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Volkswagen Golf ekvivalents Spānijas un spāņu produkcijas cienītājiem ir tikai viens, un tas ir Seat Leon.

Seat Leon jaunā paaudze ir Volkswagen koncerna jaunāko tehnoloģisko sasniegumu rezultāts. Kompaktais spānis ir konstruēts uz MQB (Modularer Querbaukasten) tehnoloģiskās platformas, kas ir kopīga virknei VW koncerna automobiļu ar priekšpiedziņu un priekšā šķērsām iebūvētu motoru, piemēram, Audi A3, VW Golf, Beetle, Passat un Tiguan, Škoda Octavia u.c.

Jaunā platforma ne tikai atvieglo ražošanu un izstrādi, samazina ar to saistītos izdevumus, bet arī auto padara komfortablākus. Jaunajam Leon ir īsākas pārkares, platāka šķērsbāze un garāka garenbāze nekā iepriekšējās paaudzes kompaktniekam, līdz ar to vietas salonā ir vairāk. Interjera izmēru atšķirības gan ir mērāmas tikai milimetros un nevaru salīdzināt ar iepriekšējās paaudzes modeli, jo to esmu redzējis tikai pa gabalu, taču auto ir pietiekami liels gan priekšā, gan aizmugurē. Arī bagāžnieks ir adekvātā izmērā.

Foto: Ingars, TVNET

Leon ārējais dizains ir ieturēts spāņu zīmolam raksturīgajā jaunās dizaina valodas asajā stilistikā. Ja iepriekšējam auto bija mandeļu formas lukturi, noapaļots radiatora režģis, apaļīga pēcpuse, tad jaunais, trešās paaudzes Leon ir acīmredzami atšķirīgs. Lukturu ārmalas veido sarežģītas lauztu līniju formas un radiatora režģis ir vertikālā virzienā saspiests, veidojot apakšējās gaisa ieplūdes atveres spoguļattēlu. Arī aizmugurējie lukturi ir zaudējuši apaļīgumu, ir nedaudz šaurāki un labāk iekļaujas jaunajā aizmugurējās daļas dizainā. Ja grib saskatīt līdzību ar kādu citu auto, tad tas drīzāk būs jaunais Toledo nekā iepriekšējās paaudzes Leon.

Salonā spāņu kompaktais golf klases pārstāvis ir parasts, bet tai pašā laikā solīds. Mahagonija ielaidumus uz priekšējā paneļa, zamšādas griestus, Bang & Olufsen skaņu sistēmu un zeltītus akcentus te var nemeklēt, taču pieejamie sēdekļu audumi, mīkstie paneļi un hromētie akcenti vismaz izmēģinātajā izpildījumā rada iespaidu par kārtīgu auto. Pelēkā un melnā kombinācija ar spožiem akcentiem ir lietišķa, praktiska un vienlaicīgi eleganta. Izskatās labi un apmierina arī tausti. Stūres gadījumā tas ir jo īpaši svarīgi, galu galā tas ir galvenais vadītāja darbarīks.

Foto: Ingars, TVNET

Interjera dizainā iztikts bez kosmiskiem šedevriem un dizaineru sapņu pasaulē smeltām idejām. Lai gan Leon ir spāņu auto, viss ir savās vietās un tvērienam pa rokai.

Tai pašā laikā automobilis pilnībā bez trūkumiem neiztiek. Viena no šādām niansēm ir saistīta ar atpakaļskata ārējiem spoguļiem. To korpusi ir lieli, taču kantainajiem eksterjera akcentiem pieskaņotā forma ar asajiem malu lūzumiem nozīmē, ka redzamība ir sliktāka, nekā varēja būt. Citiem vārdiem - jāpierod un joslu maiņas laikā jābūt divtik uzmanīgam, lai nenobiedētu blakus braucošā auto vadītāju.

Ērtāk lietojams, pārskatāmāks un modernāks varēja būt arī izmēģinātajam auto uzstādītās multimediju sistēmas interfeiss jeb saskarne. Tā kā skārienjutīgā ekrāna izmērs ir tikai 5 collas, tajā ir grūti orientēties. Ar redzamību gan viss ir kārtībā, taču nomainīt informāciju, kas ekrānā tiek atainota, ir diezgan sarežģīti tādēļ vien, ka virtuālās podziņas ir mazas un braukšanas laikā ir itin viegli aizspiest tām garām.

Ja multimediju sistēma ar glāstvirsmu kompaktklasē sen vairs nav nekāds jaunums, tad pilnie LED priekšējie lukturi gan. Tās nav tikai dienas gaitas lampiņas, bet arī tuvās un tālās gaismas. Tās spīd spoži, dienas gaismai pietuvinātā 5500 kelvinu krāsu temperatūrā un, pēc ražotāja teiktā, nenogurdina acis. Pārbaudīt nevaru, nu lai tā būtu, taču tīri subjektīvi varu teikt, ka naktī ar šīm gaismām nejūtos komfortabli. Lai arī Leon par papildu samaksu iegādātos LED lukturus piedāvā ar automātisko šosejas gaismu funkciju, diezgan bieži ir brīži, kad nākas uz 90 - 100 kilometriem stundā cauri tumsai lauzties ar tuvajām gaismām, bet tās izgaismo tikai dažus desmitus metru auto priekšā un ne par «gramu» vairāk. Faktiski ir tā, ka šie LED lukturi savas specifikas dēļ krasi nodala drošo komforta zonu no elles tumsas. Man tomēr šķiet, ka gaismai jāļauj izklīst.

Foto: Ingars, TVNET

Leon dzinēju klāsts ir apmēram tāds pats kā par Pasaules, Eiropas un Latvijas Gada auto kronētajam septītās paaudzes Golf. To darba tilpums ir robežās no 1,2 līdz 2 litriem, visiem ir degvielas tiešā iesmidzināšana un turbopūte, un to galvenie raksturlielumi apkopoti zemāk pievienotajās tabulās.

Izmēģinājuma braucienā devos ar vājāko no dīzeļiem (1,6 TDI, 105 ZS) kombinācijā ar start/stop sistēmu un piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Oficiāli šā auto vidējais patēriņš ir 3,8 litri. Šādu skaitli gan sasniegt neizdevās, taču bez lielas plānošanas, skaitļošanas un domām par dabas saudzēšanu (lasi - sadedzinātā dīzeļa apjoma samazināšanu) baltā Leona borta dators, piebraucot pie autosalona durvīm, rādīja 5,5 litrus uz 100 kilometriem.

Ņemot vērā motoru raksturojošos lielumus, varētu domāt, ka tas tāds nīkulis vien ir. Patiesībā dzinējs ir diezgan jestrs un labi piestāv Leon stingrajai piekarei. Ar to var braukt ekonomiski un vienmērīgi, bet var arī pasportot. Nekāda dižā dinamika gan nesanāk un ar Leon 1.6 TDI no Porsche neaizbēgsi, taču arī kaunā nebūs jākrīt. Katrā ziņā, kamēr nav izbraukts ar kādu citu Leon motorizācijas versiju, šķiet, ka šis varētu būt labs pārvietošanās partneris ikdienā.

Foto: Ingars, TVNET

Pie braukšanas īpašībām var atzīmēt, ka garās riteņu bāzes, paplatinātās šķērsbāzes un saīsināto pārkaru (jaunā Leon virsbūve ir par 5 centimetriem īsāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim) automobilis labi turas uz ceļa un arī ar dinamiskiem manevriem droši tiek galā. Skaņas izolāciju gan varētu vēlēties labāku, lai nedzird riepu, piekares un citus ārējos trokšņus, turpretim motors, lai arī dīzelis, ir ļoti kluss.

Trešās paaudzes Seat Leon jau kādu laiku ir nopērkams arī Latvijā. Pie mums tā cena ir, sākot ar 14 742 eiro. Style aprīkojuma līmeņa modelis ar elektriski vadāmajiem logiem priekšā un aizmugurē, augstāk minēto multimediju sistēmu, ādas apdares stūri un ātrumpārslēgu, lietus sensoru, sēdekļu apsildi u.c. pie dīlera pieejams par 19 377 eiro. Ja aprīkojumam vēl klāt piemet LED lukturus, 18 collu riteņus, divu zonu klimata kontroli un baltu metālisko krāsu, tad cena sasniedz izmēģinātā Leon līmeni - 20 971 eiro.

Seat Leon ar dīzeļdzinēju*

1.6 TDI1.6 TDI1.6 TDI
start/stop
1.6 TDI
start/stop
DSG
2.0 TDI2.0 TDI
start/stop
2.0 TDI
start/stop
DSG
ZS90105105105150150150
Nm230250250250320320320
Vmax (km/h)178191192191215215211
0-100 (s)12,610,710,710,78,48,48,4
l/100 km4.14,13,83,94,44,14,4
CO210810899102115106117

Seat Leon ar benzīna dzinēju*

1.2 TSI1.2 TSI1.2 TSI
start/stop
1.2 TSI
start/stop
DSG
1.4 TSI
start/stop
1.4 TSI
start/stop
ZS86105105105122140
Nm160175175175200250
Vmax (km/h)178191191191202211
0-100(s)11,910,110,010,09,38,2
l/100 km5,25,24,94,85,25,2
CO2119119114112120119

*Tabulā nav iekļauti Leon FR modeļiem paredzētie motori: 2 litru dīzeļdzinējs ar 184 ZS un 380 Nm, un 1,8 litru TSI benzīnnieks ar 180 ZS un 250 Nm. Tie tiks ieviesti šā gada laikā.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu