Elektriskais BMW būšot pārāk dārgs tirgošanai

FOTO: BMW

Tā vietā, lai topošo Megacity elektromobili piedāvātu iegādāties, BMW apsver iespēju automobiļus lietotājiem piešķirt tādā kā īstermiņa līzingā.

"Mēs meklējam alternatīvas tradicionālajam līzingam un auto pirkšanai," sacījis BMW pārdošanas vadītājs Jans Robertsons sacījis izdevumam Automobilwoche. "Mēs nevēlamies pārdot pašu auto, bet gan tā lietošanas tiesības. Tā dēvētā Car to Go koncepcija varētu būt interesants risinājums."

Pēc Bavārijas autoražotāja pārstāvja teiktā lielās pilsētās aizvien vairāk cilvēku meklē iespējas, kā neturēt īpašumā auto. Automašīnas dalīšana tiek uzskatīta par vienu no veidiem, kas cilvēkus atbrīvo no ierobežojumiem, ko sagādā personīgais automobilis, bet tai pašā laikā neatstāj sliktu iespaidu uz mobilitāti.

Kā norāda Automotive News Europe, Car to Go koncepts jau patlaban ir funkcionāls - Daimler AG to īsteno Ulmē, Vācijā, kā arī Teksasas pilsētā Ostinā, kur iedzīvotājiem tiek piedāvātas Smart Fortwo lietošanas tiesības.

Iemesls, kādēļ arī BMW apsver iespēju pievērsties Car to Go koncepcijai, ir Megacity augstās izstrādes izmaksas, kas atstās sliktu iespaidu uz galaprodukta cenu. Nez vai vienkāršs cilvēks vēlēties mazu elektromobili pirkt par cenu, kas pielīdzināma, piemēram, labi aprīkotam vidējās klases premium automobilim.

Automotive News Europe atzīmē, ka Car to Go reālajā dzīvē tiks izmēģināts jau šā gada nogalē, kad patērētājiem tiks piedāvāta 1. sērijas elektriskā versija ActiveE.

Megacity - pilnīgi jaunas koncepcijas auto

Mazais pilsētas elektroauto ar BMW zīmolu ir tapis sešus gadus ilgu pārdomu rezultātā un tas ir pirmais plaša patēriņa auto ar elektropiedziņu un supervieglu oglekļa šķiedras virsbūvi.

BMW izstrādes vadītājs Klauss Drēgers atzīmē, ka izstrādes process bijis izaicinājumiem pilns, jo Megacity nebūs parasts mazauto ar nesošo virsbūvi un elektropiedziņu - tas būs auto, ko veidos divi horizontāli atdalīti moduļi. Apakšā atradīsies alumīnija šasija ar tajā iestrādātiem piedziņas agregātiem un drošības elementiem, bet uz tās tiks nostiprināta oglekļa šķiedras pasažieru kabīne. Tai, starp citu, jau ražošanas procesā tiks piejaukts krāsas pigments, kas ļaus izvairīties no energoietilpīgā krāsošanas procesa.

Kad tieši Megacity projekta mazauto nonāks pārdošanā, pagaidām nav zināms, taču gaidāms, ka jau šomēnes bavārieši darīs zināmu auto galīgo un īsto nosaukumu.

Uz augšu