RS meitasuzņēmuma izpētei jau izlietoti 20 000 latu (10)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vēl pirms iecerētā meitasuzņēmuma dibināšanas jau izlietojusi vairāk nekā 20 000 latu par pētījumu, lai izvērtētu integrētās informācijas sistēmas nepieciešamību un jaunā uzņēmuma dibināšanas juridisko pamatojumu. Tikmēr Rīgas domes opozīcijas deputāti ieceri par jauna meitasuzņēmuma veidošanu dēvē par neskaidru un slepenībā pieņemtu.

"Rīgas satiksmes" (RS) valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens aizvadītajā nedēļā Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputātus informēja, ka pētījumam izlietoti aptuveni 14 000 latu, juristu atzinumam - aptuveni 6500 latu.

Partijas "Pilsoniskā savienība" (PS) Rīgas domes frakcijas priekšsēdētājs Juris Viņķelis aģentūrai LETA pauda viedokli, ka deputātiem pieejamā izpētes dokumentācija ir nekvalitatīva un pašvaldības dokumentu elektroniskajā vietnē "eportfelis" ievietota gana neskaidra - ievietotais pētījuma gala ziņojuma un uzņēmuma dibināšanas juridiskā pamatojuma versijā daudzviet teksts ir aizsvītrots un nemaz nav izlasāms.

"Visa informācija ir "noslepenota", nevienu līgumu nevar dabūt izlasīt, jo viss skaitās komercnoslēpums, lai gan tas ir pašvaldības dotēts uzņēmums," sacīja domnieks, nodēvējot "Rīgas satiksmi" par "pusmafiozu uzņēmumu".

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" topošajā meitasuzņēmuma integrētajā informācijas sistēmā kopā ar pievienotās vērtības nodokli plānots investēt aptuveni 5,5 miljonus latu, liecina Rīgas domes deputātiem sagatavotie dokumenti.

Par 4 031 564 latiem līdz 2014.gadam paredzēts aprīkot sabiedriskos transportlīdzekļus ar telemātikas un videonovērošanas iekārtām, par 276 131 latu - aprīkot transportlīdzekļus ar alkotesteri. Savukārt jaunā uzņēmuma informācijas centrā par 142 290 latiem kopumā līdz 2014.gadam tiks iegādāts telemātikas sistēmas programmnodrošinājums, par 14 254 latiem - transporta kustības pārvaldes sistēma, 7647 lati paredzēti videonovērošanas un kontroles centra aprīkojumam un testēšanai, vēl 20 000 latu - "online" pārdošanas sistēmas izstrādei.

Vēl bez šiem izdevumiem "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmuma administratīvie izdevumi gadā būšot aptuveni 90 000 latu - darba algām, telpu īrei, transporta un sakaru izdevumiem. Visām ar transportlīdzekļu aprīkojumu saistītajām licencēm plānots tērēt vidēji 830 000 latu gadā, apdrošināšanai - vidēji 65 000 latu gadā. Pēc tam, kad ritošais sastāvs - 861 transportlīdzeklis - būs pilnībā aprīkots, pastāvīgās izmaksas tiek lēstas 875 000 latu gadā. Tehniskā personāla darba algām plānots izlietot 75 000 - 84 000 latu gadā, profilaktiskajiem un remontdarbiem - gadā 114 000 latu, samaksai par datu pārraidi - 310 000 latu gadā, alkotesteru uzturēšanai - vidēji 86 100 latu gadā.

Partijas "Jaunais laiks" (JL) Rīgas domes frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Olafs Pulks aģentūrai LETA pauda neizpratni, kādēļ iecerētā uzņēmuma funkcijas nevarētu pildīt pati "Rīgas satiksme".

"Kādēļ jāveido jauns uzņēmums, kurā atkal sēdēs tie paši "Rīgas satiksme" vadības pārstāvji vai citi, viņiem līdzvērtīgi domes vadības iecelti valdes locekļi? Patlaban nav saprotams, ko meitasuzņēmums dos rīdziniekiem. Ja reiz "Rīgas satiksmei" nav, kur likt naudu, lai samazina biļešu cenas!" sašutumu pauda Pulks. Savukārt JL pašvaldības frakcijas vadītājs Edgars Jaunups iepriekš Bemhenam ieteica noraidīt jebkura deputāta iesniegumu, kurš vēlētos kandidēt uz amatu "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmuma valdē "pat, ja tas būtu Jaunups pats".

Opozīcijas domnieki prognozē, ka, visticamāk, topošajam uzņēmumam nepieciešamos 5,5 miljonus latu tāpat nāksies investēt Rīgas domei budžeta dotācijas veidā, lai arī Bemhens iepriekš norādījis, ka pašvaldības finansējums nebūs nepieciešams - plānots ņemt aizņēmumu. "Kura banka dos piecu miljonu latu lielu kredītu, ja "Rīgas satiksmei" nebūs, par ko to atdot - ar videonovērošanu sabiedriskajā transportā taču to neatpelnīs," sacīja Viņķelis. "Turklāt tagad sanāks, ka "Rīgas satiksme" pirks pakalpojumu bez iepirkuma procedūras, nebūs konkurences."

Pulks un Viņķelis arī pauda neizpratni, kādēļ pirms lēmuma pieņemšanas par "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmuma dibināšanu Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejā jautājums netika izskatīts nozares komitejā - Satiksmes un transporta lietu komitejā, kā arī par to, ka par šo ieceri domē nemaz nav diskutēts, bet, spriežot pēc dokumentācijas datumiem, pašvaldībā ideja cirkulējusi jau vismaz pusgadu.

"Tad jau tūlīt [Rīgas domes priekšsēdētājs Nils] Ušakovs (SC) sasauks kārtējo ārkārtas domes sēdi, un lēmums tiks pieņemts vispār bez apspriešanas," sacīja Viņķelis. Savukārt Pulks pārmeta Rīgas mēram, ka viņš turpinot nerēķināties ar opozīcijas viedokli, lai gan solījis pavisam pretējo. "Vēl pirms dažām dienām, opozīcijai tiekoties ar Ušakovu, vienojāmies, ka komiteju jautājumu skatīšanu pēc mūsu ierosinājuma sēdes laikā varēs atlikt, ja būs neskaidrības. Taču jau pēc pāris dienām šie solījumi tika aizmirsti," sacīja Pulks.

Ņemot vērā, ka "Rīgas satiksme" tomēr izsludinājusi konkursu par meitasuzņēmuma nosaukumu, nevis plāno dēvēt par "Rīgas aci", Pulks norādīja - visi tagad "plosīšoties" par dīvaino nosaukumu, savukārt pašvaldība tā mēģinot novērst uzmanību no patiesajiem uzņēmuma dibināšanas motīviem.

Bemhens Finanšu un administrācijas lietu komitejā norādīja, ka "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmums sniegšot arī maksas pakalpojumus - saistībā ar videonovērošanu, kā arī video un audio reklāmas izvietošanu sabiedriskajos transportlīdzekļos. Viņķelis Bemhenam pārmeta, ka "Rīgas satiksme" nezinot, kādas un kā patlaban tiek izvietotas reklāmas sabiedriskajā transportā. Bemhens arī solīja, ka jaunā uzņēmuma izveidošanas dēļ biļešu cenas sabiedriskajā transportā nepieaugšot.

LETA jau ziņoja, ka Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja atbalstīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" meitasuzņēmuma veidošanu, kura visas pamatkapitāla daļas piederēs "Rīgas satiksmei". Galīgo lēmumu par "Rīgas satiksmes" līdzdalību uzņēmumā "Rīgas acs" pieņems Rīgas dome.

"Rīgas satiksmes" meitasuzņēmums nodarbošoties ar jaunas informācijas sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā, ar kuru cer samazināt transporta kavējumus, laikus un precīzi informēt pasažierus par transporta līdzekļu kustības grafikiem, intervāliem starp maršrutiem un pieturvietām. Tāpat iecerēts "operatīvi sniegt pasažieriem nepieciešamo papildu informāciju, piemēram, par nākamajā pieturvietā pieejamām pārsēšanās iespējām, prognozēt un attēlot konkrētu transporta vienību pienākšanas brīdi konkrētās pieturvietās". "Rīgas satiksmē" norāda, ka pasažieriem jaunā sistēma radīšot papildu drošību, jo tiks ieviesta transporta līdzekļa salona un ārpuses video novērošana.

Meitasuzņēmuma valdi veidos valdes priekšsēdētājs un divi valdes locekļi, taču konkrētas personas šim amatam pagaidām vēl neesot izvirzītas. Jaunā uzņēmuma pamatkapitāls plānots 20 000 latu. Meitasuzņēmuma dibināšanas izdevumus un pamatkapitāla apmaksu plānots segt no "Rīgas satiksmes" ieņēmumiem no pārējās saimnieciskās darbības. Tā dibināšanai netiks izmantota ne pašvaldības dotācija, ne ieņēmumi no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas, minēts Rīgas domes lēmumprojektā.

Iecerēts, ka "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmumam piesaistīs kredītiestāžu vai citu investoru finansējumu. Pēc integrētās informācijas sistēmas ieviešanas ar sistēmas uzturēšanu saistītos izdevumus paredzēts segt no pašvaldības dotācijas un ieņēmumiem no sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu