Arī Gulbenē ieviesīs e-talonu? (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Ministru kabineta noteikumi paredz, ka ar nākamā gada 1.janvāri arī SIA "Gulbenes autobuss" organizētajos pasažieru pārvadājumos novada teritorijā ir jāievieš vienotā biļešu tirdzniecības sistēma.

Tas nozīmē, ka arī vietējos maršrutos pasažieriem, visticamāk, biļešu vietā būs e-taloni tāpat kā Rīgas sabiedriskajā transportā vai arī tiks piedāvāta kāda cita iespēja par braucienu norēķināties elektroniski (ar interneta vai maksājumu kartes starpniecību).

Satiksmes ministrija jauno kārtību – vienotu biļešu tirdzniecības sistēmu - vēlas ieviest visā valstī simtprocentīgi, tajā skaitā gan starppilsētu, gan vietējo maršrutu pasažieru pārvadājumos satiksmes autobusos. Par to, viesojoties Gulbenē 14.janvārī, runāja valsts SIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Vidzemnieki vilcinās ar atbildi

Tomēr pagaidām Vidzemes plānošanas reģions vēl kavējas ar atbildi Satiksmes ministrijai, vai piekrīt šādai biļešu tirdzniecības sistēmas maiņai. Lai varētu ieviest jauno sistēmu, līdz 15.janvārim plānošanas reģioniem bija jānoslēdz līgumi ar "Autotransporta direkciju" par jaunās sistēmas lietošanu ar 2012.gada 1.janvāri. Vidzemes plānošanas reģions ir palicis pēdējais, kas vēl nav parakstījis līgumu.

"Mēs arī par iedzīvotājiem domājam," vilcināšanos tikšanās laikā komentēja Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Ošiņš.

Vajadzēs jaunus kases aparātus

Jaunā sistēma paredz, ka pārvadātājiem būs jāpāriet uz jaunākās paaudzes kases aparātu lietošanu, kas atbalsta norēķinu par darījumiem saņemšanu elektroniskā formā. Tas praktiski izslēgtu mehānisko un cilvēcisko kļūdu iespēju sistēmas darbībā.

Gulbenes novada domes Attīstības un īpašumu nodaļas vadītāja Saulcerīte Indričeva bilda, ka ir piedalījusies Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta komisijas sēdē, kur bijis daudz neskaidru jautājumu šajā sakarā. Kā zināms, pasažieru pārvadājumiem paredzētā dotācija valstī šogad tiek samazināta par 20 procentiem, turklāt dārgāka ir kļuvusi degviela. S.Indričeva pauda, ka valsts budžeta līdzekļu izmantošana vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas ieviešanai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos būtu neizprotams un naudas ietilpīgs pasākums. Cita lieta, ja šos izdevumus varētu apmaksāt no Eiropas fondiem. N.Narvaišs bilda, ka daļēji tāda iespēja varētu būt.

Zinās, cik pasažieru autobusā

S.Indričeva pauda: "Ko šī jaunā sistēma mums dos?" Atbilde bija – būs iespēja operatīvi un centralizēti iegūt informāciju, cik pasažieru brauc konkrētā maršruta autobusā, kā arī no kuras līdz kurai pieturai. "Es domāju, ka tas palīdzētu arī pārvadātājiem aizstāvēt savu dotāciju," sacīja N.Narvaišs. Tas varētu kļūt arī par vienu no instrumentiem sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājiem maršrutu tīkla plānošanai, pārvadātāju kontrolei, kā arī zaudējumu kompensācijas aprēķiniem. S.Indričeva iebilda, ka šie argumenti būtu attiecināmi uz starppilsētu un pilsētu maršrutiem. Taču laukos ne, kur varbūt no pilsētas uz pagastu brauc vien pāris pasažieru.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu