Benzīnam vajadzētu maksāt 86 vai 87 santīmus par litru (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Viest skaidrību, kas šobrīd norisinās degvielas tirgū, ir grūti. Lai cik to autovadītājiem būtu nepatīkami dzirdēt, SIA "King" valdes loceklis Juris Gusevs uzskata, ka benzīna cenai vajadzētu kāpt vismaz līdz 86 vai 87 santīmiem litrā. To spiež darīt cenu kāpums vairumtirdzniecībā.

“Nedomāju, ka tas kādam ir jaunums, jo kāpums tika prognozēts jau iepriekš,” sacīja J.Gusevs. Rādās, ka šobrīd tirgotāji ieņēmuši nogaidošu pozīciju, un skatās cits uz citu.

Pēdējā laikā izmaiņas degvielas tirgū notiek regulāri, un patērētāji pie tā jau ir pieraduši. Ja ir jābrauc, autovadītājiem lielas izvēlas nav.

“Saka, ka mums ir pats lētākais benzīns Baltijā. Taču vislētākā dīzeļdegviela ir Lietuvā, un to izmanto lielās kravas mašīnas, kas tur uzpildās pirms došanās uz Eiropas pusi,” novērojis J.Gusevs, jo pirms aptuveni pusotra gada Lietuvas valdība noņēma akcīzes nodokli. “Kāpēc mēs šim piemēram nevarētu sekot? Tiek meklēti varianti, kur taupīt, taču nez kāpēc šo iespēju neizskata. Loģiski, ka samazinot akcīzi, palielināsies apgrozījums, līdz ar to pievienotās vērtības nodoklis un no tā valsts būs ieguvēja. Lietuvieši to saprata.”

Kāpēc pieaug degvielas cenas? J.Gusevs skaidro, ka to balsta gan paaugstinātie nodokļi, gan globālā pieprasījuma pieaugums pēc naftas un naftas produktiem, gan visai neizdevīgais valūtas kurss. No tā sev labumu neiegūs degvielas tirgotāji, bet gan valsts, jo no katra patērētāja kabatas par katru litru divi santīmi tiks izņemti budžeta vajadzībām.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu