Satiksmes ministrijas uzņēmumos lielas amatpersonu rokādes

Satiksmes ministra Roņa skaidrojums par amatu dalīšanu - "juceklīgs"

FOTO: LETA

VAS «Latvijas Valsts ceļu» (LVC) valdē ieceltais «sociālais darbinieks» Reinis Freimanis pēc ilgas tielēšanās LTV raidījumam «De facto» atklāj, ka ticis arī pie maģistra grāda sabiedrības vadībā.

Sabiedrības krustugunīs nonākušais «sociālais darbinieks» R. Freimanis ir viens no astoņiem jaunieceltajiem vadības līmeņa darbiniekiem dažādajās Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrībās. Pēc izglītības – sociālais darbinieks, pedagogs. Iepriekš nav bijusi pieredze uzņēmumu vadībā. Bijis vien projektu koordinators Rīgas plānošanas reģionā. R. Freimanim pieder uzņēmums ar visai savādu profilu. Tas apvieno gan kamieļu audzēšanu, gan jēlnaftas ieguvi. Lieki piebilst, ka šajā firmā darbība nenotiek, un drīzumā viņš vairs nebūšot arī firmas īpašnieks. R. Freimanis uzskata, ka piedēvētais «sociālā darbinieka» apzīmējums «ir nepilnīgs un mani neraksturojošs». Pēc vairākkārtējiem aicinājumiem atklāt nule iegūto izglītību, Freimanis «De facto» apliecina: «Esmu pabeidzis Latvijas Universitātes maģistrantūru - vadību publiskajā pārvaldē.»

Skaidrojums par nonākšanu augstajā amatā - juceklīgs

Savukārt Satiksmes ministrs Aivis Ronis skaidrojumos par R. Freimaņa nonākšanu tik augstā amatā ir juceklīgs: «Nav LVC valde. Latvijas autoceļu uzturētājā! Viņam ir pieredze ar Eiropas fondu līdzekļu izstrādi, un tas ir tieši tas, kas mums būs vajadzīgs nākamajā finanšu perspektīvā.»

R. Freimanis 11. Saeimas vēlēšanās startēja no toreiz vēl Zatlera reformu partijas saraksta. Kādu laiku darbojās partijas ētikas komisijā. Vēlāk ceļi šķīrās. Šobrīd R. Freimani saista ar «Olšteina sešinieku». R.Freimanis «De facto» norāda, ka «to nesaistītu ar politisku aizmuguri. Es to saistītu ar cilvēku savstarpēju pazīšanos un pozitīvām, produktīvām attiecībām. Mēs Latvijā esam ļoti maz cilvēku. Mēs ļoti daudz viens otru pazīstam. Es esmu absolūti pārliecināts, ka šāda veida pazīšanās var tikai veicināt gan manu personīgo, gan LVC kopējo mērķu sasniegšanu.»

Ar «Olšteina grupējumu» saista vēl vienu jaunpienācēju

Ar «Olšteina grupējumu» saistīts vēl viens jaunpienācējs – SIA «LDz infrastruktūra» valdes loceklis - Jānis Lapiņš. Viņa darba pieredze un izglītība jaunajam amatam ir atbalstošāka par R. Freimaņa, tomēr grūti saprast, kā Viasat mazumtirdzniecības daļas vadītājs spēs orientēties maģistrālo sliežu ceļu atjaunošanas, būvēšanas un metināšanas jautājumos.

Vēl vienā VAS «Latvijas Dzelzceļa» meitaskompānijā SIA «LDz Cargo» darbs valdē atrasts nacionālās apvienības politiķim, parlamentā neievēlētajam, bijušajam satiksmes ministram Kasparam Gerhardam.

Beinaroviča tikšanu amatā saista ar tirgošanos par atbalstu eiro

Turklāt bijušais Labklājības ministrijas valsts sekretārs Ringolds Beinarovičs, dēvēts arī par «Staķu ģimenes» labu draugu, turpmāk būs kolēģis R. Freimanim VAS «Latvijas Valsts ceļi». Tieši R. Beinaroviča nokļūšana valdē kuluāros tiek saistīta ar valdošās elites artavu Zaļo un zemnieku savienībai apmaiņā pret atbalstu eiro ieviešanai. To noliedz Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins: «Tās ir pilnīgas nepatiesības. Uzskatu, ka visi šie valdes locekļi ir kompetenti, ar savu pieredzi iepriekšējā darbā ir pierādījuši to, ka atbilst kapitālsabiedrību darbībai.»

AS «Latvijas autoceļu uzturētāja» valdē turpmāk strādās arī «Olšteina grupējuma» uzrunātais Oskars Zemītis, kurš iepriekš darbojies autonomas jomā. Par SIA «LDz infrastruktūra» valdes priekšsēdētāju kļuvis Jānis Ceicāns, kurš karjeru dzelzceļa nozarē veidojis kopš 1982. gada. Izmaiņas vadībā piedzīvojusi arī AS «Pasažieru vilciens». Tur nokļuvis iepriekš VAS «Privatizācijas aģentūras» valdes loceklis Egils Zariņš. Savukārt VAS «Valsts nekustamie īpašumi» bijušais valdes loceklis Agris Balodis šādā pašā amatā būs VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»».

Uz augšu