Romā seksa un romantikas netrūkst (8)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Tikko Oskaru ieguvušās filmas «Pusnakts Parīzē» («Midnight in Paris») režisors Vudijs Alens (Woody Allen) šogad ir atgriezies ar filmu «To Rome with Love». Godalgotais režisors arī pats ir filmas scenārija autors. Nekādu šaubu, Vudijs Alens ir iemīlējies Eiropas skaistākajās pilsētās, šoreiz mīlas stāsti norisināsies Romā. Filmā darbosies Penelope Krusa (Penélope Cruz), Aleks Boldvins (Alec Baldwin), Elēna Peidža (Ellen Page) un Džese Eizenbergs (Jesse Eisenberg). Filmu iespējams noskatīties kino festivāla «Baltijas pērle» ietvaros.

Vudijs Alens pensijā doties negrasās.

Apraksts: izcilais režisors Vudijs Alens mīlestības apliecinājumu skaistākajām Eiropas pilsētām turpina ar filmu par «mūžīgo pilsētu» - Romu. Pēc panākumus guvušajām lentēm «Vikija Kristīna Barselona» un «Pusnakts Parīzē» seko romantiska komēdija «Romai - ar mīlestību», kurā savijas vairāki komiski un romantiski stāsti.

Pārdomas: pirms sāku vērtēt filmu, sākumā vēlos drusku parunāt par pašu filmu festivālu. Man ir milzīgs un patiess prieks, ka Rīgā ir šāds festivāls, kura norises laikā visiem ir iespēja noskatīties daudz laba kino. Malači organizatori un kino entuziasti. Tomēr vienmēr nevar par visu tikai priecāties un man ir ļoti grūti aptvert, kāpēc kino festivāls nenorisinās īstā kinoteātrī. Jā, es runāju par Kongresu namu. Drausmīgs ekrāns, briesmīgi slikta skaņa, un, liekot roku uz sirds, varu apzvērēt, ka

tik neērtā krēslā nebiju sēdējis kopš tālā 1997. gada, kad skatījos «Titāniku» Ikšķiles vecajā kultūras namā.

Mums taču ir kino «Citadele», «Multikino» un «Cinamon», kāpēc kino festivāls nevarētu norisināties normālā kinoteātrī?

Šīs nepilnības būtu sīkums. Visi, kas apmeklēja filmu «Romai - ar mīlestību» Kongresu nama Mazajā zālē,

noteikti redzēja mikrofonus, kas parādījās kadrā teju katra dialoga laikā.

Pamanīju, ka seansa laikā daudziem bija neizpratne, citi smējās, citi dusmojās. Jebkurā gadījumā viens ir skaidrs. Vudijs Alens komentārus neprasa, šādi režisori tik muļķīgas kļūdas nepieļauj un arī speciāli filmā nebija plānots skatītājam lielīties ar filmēšanas komandas skaņas aprīkojumu. Kas tad īsti ar tiem mikrofoniem notika, kāpēc tie bija redzami kadrā? Sīkāk uz šo jautājumu man palīdzēja atbildēt pašmāju režisors Roberts Kuļenko.

Lieta ir tāda, ka 35 mm lentes kadra malu attiecība ir kā vecam televīzoram, proti, 4:3 vai 1.33:1. Mūsdienās šādu formātu izmanto ārkārtīgi reti un režisori dod priekšroku platāka kadra (platekrāna) malu attiecībai. Tas parasti nozīmē to, ka daļa no uzfilmētā kadra (augšā un lejā) ir lieka un tieši tur kadrā mēdz nokļūt mikrofoni. Tāpēc kinozāles projektora mehāniķim tiek doti norādījumi par režisora ieplānoto kadra malu attiecību. Viņam atliek pareizi iekadrēt filmu, nobloķējot nevajadzīgo informāciju. Kino apmeklētāji ir priecīgi un gatavi izbaudīt filmu. Tāpēc, katru reizi, kad filmā redzat mikrofonus, nevaino režisoru, skaņinieku un pašu filmu. Tā ir projekcionista/zāles administrācijas kļūda. Rupja kļūda.

Paraugs, kā izskatās kino kas mums jāredz un kas nav jāredz

Šis nav pirmais šāda veida gadījums. Roberts atcerējās arī kādu kuriozu gadījumu pirms laba laika kinoteātrī «Palladium», filmas «Jackie Brown» seansa laikā. Projicētājs kļūdījās un rādīja filmu 4x3 formātā, un tas nozīmē, ka skatītāji redzēja arī visu to, ko Tarantino nebija ieplānojis rādīt. Tai skaitā arī Bridžetas Fondas kailo pēcpusi. Ceru, ka daudziem neizprotamais mikrofonu jautājums tagad tapa skaidrs un varu ķerties arī pie paša filmas apraksta.

«To Rome with Love» komanda
«To Rome with Love» komanda Foto: REUTERS/ScanPix

***

Nav nekāds brīnums, ka Vudijs Alens ir pievērsies Eiropas skaistākajām pilsētām. Tās ir bagātas ar savu vēsturi, arhitektūru, brīnišķīgām vietām, un, protams, daudz naudas. Naudu tik leģendāram režisoram Eiropā nežēlo. Tā mēs nonācām līdz brīnišķīgajai modernajai pasaku filmai «Pusnakts Parīzē», kas tika nominēta četriem Oskariem, bet saņēma vienu. Un šogad mūsu acis priecē Roma caur Vudija Alena iztēles prizmu.

«Romai - ar mīlestību» sastāv no vairākiem stāstiem, kurus vieno sapņi, mīlestība, slava un, protams, pilsēta Roma.

Vudijs Alens it kā viegli, ar humoru skatītājiem atgādina vienkāršas, bet ļoti svarīgas lietas. Par mūsu bailēm, uzdrīkstēšanos, mīlestību un sapņiem. Arī par to, cik apkārtējā vide, šajā gadījumā pilsēta, spēj mūsu dzīvi mainīt līdz nepazīšanai. Turklāt izskatās, ka prese režisoram ir drusku noriebusies, tāpēc par preses pārstāvjiem filma pasmejas īpaši skarbi, bet smieklīgi līdz asarām.

Ar aktieriem viss ir kārtībā. Visi lieliski izspēlē savas lomas, sākot no Penelopes Krusas prostitūtas lomā, līdz pat režisoram. Jā, arī pats režisors sev ir iedalījis nelielu, bet lielisku un kuriozu lomu filmā «To Rome with Love». Reti, bet Vudijs Alens mēdz filmēties savās filmās. Pēdējoreiz uz ekrāniem viņš bija redzams 2006.gada lentē «Scoop», kurā galvenajās lomās iejutās Skārleta Johansone (Scarlett Johansson) un Hjū Džekmens (Hugh Jackman).

«Romai - ar mīlestību» ir senīga paskata, bet ļoti skaista filma. Lieliska izklaide gan labu draugu kompānijā, gan divvientulībā, gan arī vienam apskatīties svētdienas vakarā.

Visas filmas laikā smaids nepamet seju un laiks paskrien nemanot.

Šī ir filma, kurā var redzēt laba režisora talantu. Vienkārši, skaisti un gudri.

Filma sastāv no vairākiem stāstiem, kurus vieno sapņi, mīlestība un, protams, pilsēta Roma.

Manuprāt, filmas nagla ir operdziedātājs, kurš padziedāt var tikai dušā.

Vērtējums: 8/10

Foto: REUTERS/ScanPix
Komentāri (8)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu