Kā BMW kļūst par Alpina (20)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Pavisam maziņā Vācijas pilsētiņā ar jocīgu nosaukumu - Buhloe - atrodas darbnīcas, kurās BMW tiek izjaukti, atkal salikti kopā un nodēvēti par Alpina.

Alpina ir neatkarīgs automobiļu ražotājs, kas tikai īrē ražošanas līniju no BMW. Automobiļi tiek montēti pašu spēkiem, tomēr motori ir gandrīz vienīgais, ko Alpina izgatavo no sākuma līdz beigām. Tāpat kā Mercedes AMG, katru dzinēju šeit izgatavo viens meistars un nedēļā Buhloe rūpnīcā saliek līdz pat 40 motoriem. Lielu daļu darba laika aizņem arī veco un bojāto Alpina motoru izjaukšana un atjaunošana.

Bez motoriem Alpina uz vietas izgatavo arī dažādas lietas detaļas, tomēr lielāko daļu rezerves daļu un arī tradicionālos 20 spieķu riteņu diskus uzņēmums saņem no piegādātājiem Vācijā un Francijā.

Komforts un veiktspēja

Lai arī jaudīgākajiem un prestižākajiem modeļiem droši varētu izmantot arī 12 cilindru dzinējus, sākot ar modeli B5, visām Alpina automašīnām ir 4,4 litru V8 BMW motors ar oriģinālu kompresoru un starpdzesētāju. Tas tādēļ, ka Alpina vēlas ideālu izsvarojumu - 50:50 - arī lielajiem automobiļiem.

Alpina automobiļos jaudas netrūkst, tomēr galvenais uzsvars tajos tiek likts uz komfortu, kas saglabājas pat pie ātruma 280 kilometri stundā. Ar to Alpina arī atšķiras no līdzvērtīgi ātriem BMW M modeļiem. Alpina no BMW atšķiras arī ar apdares kvalitāti - uzņēmuma izvēlētās ādas škirnes ir tik mīkstas un kvalitatīvas, ka pārspēj pat BMW Individual kolekciju.

Vai ir vērts?

Pēc izbraukšanas ar Alpina B5 uzreiz rodas vairāki jautājumi, uz kuriem atbildes nemaz nav atrodamas uzreiz. Pirmais jautājums - vai mašīna ir ātra? Nu protams, kāda tad vēl tā varētu būt ar 500 zirgspēku motoru. Otrs jautājums - vai tas ir tā vērts? Vai vērts maksāt par šo motoru un pārslēdzēju pogām uz stūres, vai vajag zilu instrumentu paneli vai ar ādu apšūtas detaļas tur, kur pats BMW nekad pat nav domājis ieviest ādas apšuvumu. Atbilde ir skaidra - protams, ir vērts, tāpēc ka Alpinas saražo nedaudz vairāk par 1000 gadā un ikviena Alpina būs unikāls auto.

Lai uzzinātu vairāk par Alpina, skaties VIDEO.

Komentāri (20)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu