Arcade Fire «The Suburbs»

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto
References: API SITE

Iespējams, gada svarīgākais un gaidītākais albums daudzgalvainā kanādiešu roka orķestra «Arcade Fire» ieraksta «The Suburbs» veidolā beidzot ir atceļojis pie nepacietīgā klausītāja.

Arcade Fire «The Suburbs»

(Merge)

9/12

Jā, jā, apzinos, ka uzrakstīt ko jau neuzrakstītu un jēgpilnu par šāda mēroga muzikālu notikumu nav viegls uzdevums. Kopš nedēļas sākuma mūzikas prese, blogi un dažādas tīmekļa mūzikas lapas vienkārši mudž ar viedokļiem un vērtējumiem par jauno «Arcade Fire» albumu. Tas, protams, nav nekāds brīnums, jo grupas 2004.gada spilgtā debija «Funeral « un 2007.gada tumšais albums «Neon Bible» grupas kulta statusam pieplusoja labākās pasaules koncertgrupas un vispār pēdējo 10 gadu svarīgākās muzikālās apvienības zīmogu.

Mirkļa nozīmīgumu sapratis arī leģendārais komiķu trupas «Monty Python» aktieris un režisors Terijs Giljams (Terry Gilliam), kurš vakar (5.augustā) režisēja grupas koncertu Ņujorkā, Medisona dārzā (Madison square garden), kas tikai apstiprina augstāk minēto titulu pamatotību. (Skat. resursos, kā tas noritēja)

Tādēļ pavisam īsi un subjektīvi.

Grupas trešais studijas albums tapis divu gadu laikā Monreālā, Kvebekā un Ņujorkā, un to producējusi pati grupa, sadarbojoties ar Markusu Dravsu (Coldplay, James, Bjork).Albuma saturiskā pamatlīnija ir dzīve priekšpilsētās - līdera un visu dziesmu autora Vina Batlera (Win Butler) dzimtajā Vudlandā, Teksasas štats (Hjūstonas priekšpilsēta).

«Dreamed I drove home to Houston, on a highway that was underground,»

(«City with No Children»)

Tēmas ir universālas - vientulība, komercializācija, izolācija, nostalģiskas atmiņas...

Arcade Fire "The Suburbs"
Arcade Fire "The Suburbs" Foto: Publicitātes foto

Albumā iekļautas 16 dziesmas, kuras organiski nomaina cita citu. Plates skanējums ir plašs, viengabalains un dzīvs, taču, manuprāt, tajā trūkst izteiktu ļoti spilgtu dziesmu (droši oponējiet). Piemēram, ja debijas albuma «Neighborhood #3 (Power Out)» un «Rebellion (Lies)» bija episki, jaudīgi, vērtējumu skalā 12/12, tad jaunā albuma dziesmas pārsvarā balansē starp 8/12 un 10/12. Proti, albums ir solīds, kvalitatīvs, labskanīgs, taču bez izteikta muzikāli emocionālā nerva.

Pēc vairāku dienu aktīvas klausīšanās pie muzikāli (!) spilgtākajiem albuma skaņdarbiem varētu pieskatīt trīs dziesmas - dinamisko «Ready to Start», melodisko «City with No Children» un Batlera laulātās draudzenes un grupas akordeonistes/taustiņnieces Režīnas Šasānas (Regine Chassagne) dziedāto «Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)».

Saturiski jaudīgākie ir kafkiskais «Modern Man», ironiskais un tumšais «Rococo» un ievadošais priekšpilsētas sentiments tituldziesmā «The Suburbs».

Katrā ziņā, ja pēc gada grupas koncertos kāds no jaunajiem grupas singliem uz bis spēs izkonkurēt jau minētos «Neighborhood #3» un «Rebellion (Lies)», tad atzīšu, ka esmu kļūdījies šā albuma nedaudz piesardzīgajā apjūsmošanā.

Izdošanas datums - 02.08.2010.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu