Google mašīnām ļauj braukt pa koplietošanas ceļiem

FOTO: Publicitātes foto

ASV Nevadas štata Transportlīdzekļu reģistrācijas dienests devis atļauju koplietošanas satiksmē piedalīties arī Google izstrādātajiem autonomajiem automobiļiem.

Uz Toyota Prius bāzes konstruētie auto ir radīti vairāk nekā 250 tūkstošus stundu ilga pētnieciskā un eksperimentālā darba laikā un spēj patstāvīgi pārvietoties satiksmē. Tā kā Google spēja demonstrācijas braucienos pārliecināt Nevadas štata amatpersonas, ka auto tik tiešām spēj patstāvīgi reaģēt uz šķēršļiem īpašā poligonā netālu no Lasvegasas un pārvietoties starp joslām un krustojumos Kārsonsitijā, ierēdņiem nav bijis iemesla atļauju nedot, atsaucoties uz CBC, vēsta Newsru.com.

Ar attēlā redzamo informāciju Google automobilim pietiek, lai gūtu priekšstatu, kur jābrauc un kādi šķēršļi ir ceļā

FOTO: Reuters/ScanPix

Tas gan nenozīmē, ka Google tagad varēs ieprogrammēt maršrutu un automobiļus palaist patstāvīgās gaitās. Atbilstoši Nevadas štata likumiem, šādos auto tāpat ir jābūt vismaz diviem cilvēkiem – vienam, kas sēž pie stūres un vajadzības gadījumā var veikt visas nepieciešamās darbības, lai izvairītos no negadījuma, un vēl vienam, kurš uzrauga elektronisko sistēmu un datoru darbību.

FOTO: Publicitātes foto

Pārbūvētajos Prius ir uzstādītas faktiski visas mūsdienu modernākajos automobiļos sastopamās atbalsta iekārtas – ultraskaņas sensori, lāzerradari, GPS sekošanas sistēma un kameras. Sensori seko līdzi ap automobili esošajiem objektiem, GPS tiek izmantots maršruta noteikšanai, savukārt kameras vēro ceļa zīmes, ceļa apzīmējumus un luksoforus. Būtībā visu elektronisko acu iegūtā informācija tiek savienota vienā bildē jeb trīsdimensionālā kartē, pēc kuras vadoties auto var pārvietoties starp diviem galapunktiem.

Nevadas Transportlīdzekļu reģistrācijas dienestā vēsta, ka arī citi autoražotāji patlaban interesējas par iespēju veikt štatā autonomo auto izmēģinājumus. Kas ir šie ražotāji, netiek atklāts, taču TVNET jau ir vēstījis par BMW, kas pa autobāni traucas pats, par Volkswagen, kuram vadītājs nav nepieciešams, tāpat arī Volvo centīgi turpina savu CitySafety sistēmu izstrādi.

Uz augšu