C, 29.09.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ziemeļu šķērsojumam būvēs tuneli zem kapiem

LETA
Ziemeļu šķērsojumam būvēs tuneli zem kapiem
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 4
Foto: LETA

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti šodien atbalstīja Ziemeļu transporta koridora otrā posma - no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei - trešo trases variantu, kas paredz būvēt tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas jeb Miķeļa kapiem.

Projektu vadības attīstības direkcijas vadītājs Andis Kublačovs norādīja, ka pēc gada sākumā veiktās sabiedriskās apspriešanas vislielāko atbalstu guvis tieši šis variants, kas paredz būvēt tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas jeb Miķeļa kapiem. Šo variantu absolūtā pārsvarā atbalstījuši gan eksperti, gan iedzīvotāji, gan politiķi. Tiesa gan, šis variants ir dārgāks nekā otrais variants, kas paredzēja būvēt estakādes Upes ielas rajonā.

Kublačovs skaidroja, ka lēmums par galīgo trases variantu jeb ģenerālvariantu ir jāpieņem, lai varētu pabeigt skiču projekta izstrādi, kā arī varētu noņemt sarkano līniju apgrūtinājumus no teritorijām, pa kurām trase neies.

Vairāki komitejas deputāti norādīja, ka patlaban paredzētais Daugavas šķērsojuma variants - augstais tilts - būtu vēl jāpārskata un jāizvērtē, vai labāks tomēr nebūtu urbtais vai iegremdējamais tunelis.

Pēc Kublačova teiktā, skiču projekts šim Ziemeļu transporta koridora posmam ir jāizstrādā līdz gada beigām.

Galīgais lēmums par lielceļa ģenerālvariantu būs jāpieņem domes sēdē.

Partiju "Pilsoniskā savienība" (PS) un "Jaunais laiks" (JL) deputāti aicināja domes vadību atklāti un saprotami informēt par iecerētā Ziemeļu transporta koridora finansējumu un iespējām projektam piesaistīt gan Eiropas struktūrfondu, gan investoru naudu.

PS un JL deputāti arī kategoriski iebilda pret to, ka Ziemeļu koridora satiksmes pārvadu vai iecerētā tuneļa šķērsošana būtu par maksu, jo nodokļu maksātāju nauda Ziemeļu koridora projektos jau tiekot izmantota. Turklāt Rīgas pašvaldībai jau ir lieli aizņēmumi un tai nākamajos trijos gados kredītiestādēm būs jāatdod 134 miljoni latu.

Opozīcijas deputāti pauda uzskatu, ka ir jāatbalsta Pilsētas attīstības departamenta piedāvātā Ziemeļu koridora otrā posma alternatīvā varianta būvniecības projekta turpmākā izstrāde, jo tajā jau ieguldīti lieli finanšu līdzekļi. Tomēr lemt par projekta īstenošanu un ar to saistītajām darbībām būšot iespējams tikai pēc tam, kad Ziemeļu koridora finansējums būs pilnībā skaidrs un pārskatāms.

Opozīcijas deputāti arī uzskata, ka vispirms jāpabeidz Dienvidu tilta būve un tikai pēc tam var turpināt tā pārējo posmu būvi.

Ziemeļu transporta koridors kopā varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro (1,05 miljardus latu). Visdārgākais ir otrais posms, kas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu eiro (700 miljonus latu).

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu