Auto ziņas testē: Nissan GT-R (52)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Nissan ir marka, no kuras vismazāk varētu gaidīt kaut ko attāli līdzīgu superauto. Tomēr Nissan izdevās visus pārsteigt, izlaižot automobili GT-R, kurš tagad sasniedzis arī mūsu platuma grādus.

Uz Nissan GT-R braucieniem Biķerniekos varētu pārdot biļetes. Tādas mašīnas ir retums jebkurā pasaules malā kaut vai tāpēc, ka mēnesī iespējams uzbūvēt tikai tūkstoti GT-R. Pēc skata gan tas neliecina ne par ko īpašu, tomēr zem ārējās čaulas slēpjas jaunākās tehnoloģijas un inženieru sasniegumi, kurus pilnībā izmantot pratīs tikai retais.

GT-R ar savu 485 zirgspēku motoru gluži kā Stealth iznīcinātājs apēd Biķernieku asfalta raupjos metrus kā tukšu gaisu. Bet vai tiešām ir tik ātri? No malas auto sprintā izskatās smagnējs.

Ivars Vasaraudzis, rallija pilots: "Paātrinājums ir kā sporta automobilim, un apstāšanās ir tieši tāda pati. Vadāmību es vēl nemēģināju izspīdzināt līdz pēdējam, bet, ja no taisnītes galā pie ozola jau ir 200 km/h, tad tas nav lēni."

Atšķirībā no dažām citām supermašīnām GT-R motors atrodas priekšā, un tā ir viena no retajām vietām, kur var ieraudzīt uzrakstu Nissan. Tas ir agregāts ar 6 cilindriem, divām turbīnām un automobili līdz simtam paātrina 3,5 sekundēs; ja izmanto starta palaišanas sistēmu jeb tā dēvēto Launch Control - Nissan GT-R spidometrs 100 rāda jau pēc 3,2 sekundēm.

GT-R motoram ir tikai 3,8 litru tilpums, taču jau pieminētās biturbopūtes dēļ tā litra jauda stipri pārsniedz 100 zirgspēkus, turklāt Nissan bez pūlēm iekļaujas pat Kalifornijas izmešu normās. Interesanti, ka uz kompresora pārplūdes vārsta atradām Mitsubishi zīmi – tātad Nissan nesmādē citu palīdzību, kad jāizaicina Porsche.

Foto: Video kadrs

Nissan GT-R visu riteņu piedziņas sistēma arī iepriekšējās paaudzēs bijis komplicēts un izsmalcināts mehānisms. Jaunajā tas papildināts ar sešu ātrumu divsajūgu pārnesumkārbu, kuras darbības režīmus iespējams pieskaņot braukšanas apstākļiem. Faktiski regulējams ir viss - Nissan GTR ir kā liels un ātrs kompjūters. Japānā šim auto, piemēram, ir īpašs GPS devējs, kurš, aizbraucot uz kādu no daudzajām sacīkšu trasēm, atslēdz maksimālā ātruma ierobežotāju. Tāpat dators savāc pilnīgi visus datus par vadītāja izdarībām sacīkšu trasē vai uz ielas, bet, lai tās analizētu un mācētu likt lietā, nāksies lasīt vai nu rokasgrāmatu, vai apmeklēt speciālus kursus.

Lai uzzinātu vairāk par Nissan GT-R, skaties VIDEO.

Komentāri (52)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu