LK peļņa pērn - 58,6 miljoni ASV dolāru; LK aktīvi 1,15 miljardi dolāru (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

AS "Latvijas kuģniecības" (LK) koncerns pagājušajā gadā guvis 58,6 miljonu ASV dolāru (32,11 miljonu latu) neto peļņu, kas ir par 13% mazāk nekā gadu iepriekš, liecina paziņojums "NASDAQ OMX Riga" (RFB).

LK skaidro, ka peļņas kritums atspoguļo vispārējās nelabvēlīgās tirgus tendences pērn, jo īpaši gada beigās.

Veiksmīgi izvēlētā operatīvās darbības un flotes novecojušo kuģu pārdošanas stratēģija ļāvusi LK efektīvi izmantot tirgus situāciju un pagājušajā gadā gūt pozitīvu kuģu darbības rezultātu 63,4 miljonu ASV dolāru (34,74 miljonu latu) apjomā, kā arī īpaši labu peļņu - 45,2 miljonus ASV dolāru (24,76 miljonus latu) - no kuģu pārdošanas.

LK koncerns turpinājis īstenot stratēģisko darbības mērķi - koncerna vērtības pieauguma nodrošināšanu, saglabājot tā vietu pasaulē vidēja izmēra tankkuģu īpašnieku desmitniekā.

LK koncerna aktīvi pērn ir pieauguši par 293,2 miljoniem ASV dolāru (160,673 miljoni latu), 2008.gada 31.decembrī sasniedzot 1,150 miljardus ASV dolāru (630,2 miljoni latu). Tādējādi pirmo reizi LK koncerna vēsturē tā aktīvi pārsniedz viena miljarda dolāru robežu.

Būtiskais pieaugums skaidrojams gan ar jaunu kuģu nodošanu ekspluatācijā, gan ar pamatdarbību nesaistītu aktīvu iegādi alternatīvos investīciju segmentos, iegādājoties "Ventspils naftas" nekustamos īpašumus, kā arī mediju un poligrāfijas uzņēmumu kapitāla daļas.

Ievērojot starptautisko finanšu pārskatu standartu (IFRS) prasības, LK koncerna bilancē ir atspoguļots ilgtermiņa aktīvs - nemateriāla vērtība 16,7 miljonu ASV dolāru (9,15 miljonu latu) apmērā, kā arī tāda paša apjoma ilgtermiņa saistības atliktajam nodoklim, ko veido iegādāto aktīvu patiesās un uzskaites vērtības starpība 15% apmērā.

"Analizējot LK attīstības perspektīvas, situāciju starptautiskajā pārvadājumu tirgū, kā arī ņemot vērā uzkrāto naudas resursu apjomu, mūsu mērķis ir maksimāli diversificēt uzņēmuma potenciālos finanšu riskus," norāda LK valdes priekšsēdētājs Imants Sarmulis.

Sarmulis skaidro, ka saskaņā ar starptautisko kuģošanas jomas ekspertu prognozēm tuvāko gadu laikā jūras pārvadājumu sektors var piedzīvot būtisku stagnāciju.

LK koncerna rentabilitātes rādītājs (ROE) pērn bijis 10,8%, bet pelņa uz vienu akciju veido 0,29 ASV dolārus (0,16 latu). Pašu kapitāla vērtība perioda beigās bija 542 miljoni ASV dolāru (297 miljonu latu) jeb par 54,4 miljonu ASV dolāru (29,81 miljonu latu) vairāk nekā gada sākumā.

Vislielāko īpatsvaru LK flotes kuģu darbības rezultātā veidoja tankkuģu flote - 81%, gāzvedējkuģu flotes īpatsvars nedaudz palielinājās un pieauga līdz 16%, refrižeratoru kuģu daļa bija 2%, bet sauskravu kuģa ieņēmumi veidoja nedaudz vairāk kā 1% no kopējā LK koncerna kuģu darbības rezultāta.

90% LK koncerna flotē ietilpstošo tankkuģu pērn atradās laika nomā, savukārt reisu nomā esošie kuģi tika nodarbināti Baltijas, Ziemeļeiropas, Melnās jūras, Vidusjūras, Transatlantijas, kā arī Tuvo un Tālo Austrumu tirgos, pārvadājot tumšos un gaišos naftas produktus.

Tankkuģu reisa nomas likmes pagājušajā gada sākumā mēreni pieauga un gada vidū bija sasniegušas augstāko punktu, taču jau jūlija pirmajā pusē sākās likmju lejupslīde, tai būtiski pastiprinoties gada pēdējā ceturksnī. Tirgū aizvien vairāk iezīmējās kravu trūkums un sezonalitātei neraksturīga vispārēja pasivitāte, līdz ar to nelabvēlīgās tendences pastiprinājās arī laika nomu tirgos.

LK flotē ietilpstošie divi gāzvedējkuģi 2008.gadā turpināja darboties "Skandigas" kopprojektā. Ieņēmumi no gāzvedējkuģiem bija par 2,8 miljoniem ASV dolāru (1,53 miljoniem latu) augstāki, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Pagājušajā gadā tika pabeigta plānotā novecojušās refrižeratoru flotes pārdošana, iegūtos līdzekļus paredzot investēt vēl četru vidēja izmēra (MR) tankkuģu būvē.

LK flotē ietilpstošais vienīgais sauskravu kuģis bija nodarbināts laika nomā atbilstoši jau iepriekš noslēgtajam līgumam un uzrādīja nelielu, bet stabilu rezultātu iepriekšējā gada līmenī.

Jaunu enerģiju koncernam devusi flotes modernizācijas programmas īstenošana - tās ietvaros pēdējo triju gadu laikā saņemti 14 Horvātijas kuģu būves rūpnīcā "3. Maj" un Korejas kuģu būves rūpnīcā "Hyundai Mipo Dockyard Co." pasūtītie tankkuģi.

Programmas īstenošanas rezultātā LK flotes vidējais vecums ir samazinājies no 17,5 gadiem 2005. gada nogalē līdz 9,7 gadiem pagājušā gada beigās, un tas ir būtisks signāls visiem sadarbības partneriem par koncerna mērķtiecīgu izaugsmi un esošo pakalpojumu standartu kvalitātes paaugstināšanu, norāda uzņēmums.

Minētās programmas realizācija ir labvēlīgi ietekmējusi arī LK flotes kopējo kravnesību, tai pieaugot no 1,01 miljona līdz 1,29 miljoniem kravnesības tonnu.

Pēc pagājušā gada pārskata beigām atbilstoši LK darbības stratēģijā līdz 2015.gadam ietvertajam tankkuģu flotes attīstības scenārijam turpinās vēl četru vidēja izmēra tankkuģu ar kravnesību 52 000 tonnu būve rūpnīcā "Hyundai Mipo Dockyard Co.".

LK sarežģītajos globālā tirgus ekonomikas apstākļos būtisku uzmanību ir pievērsusi koncerna struktūru optimālai darbības nodrošināšanai, kā arī visu izmaksu pamatotības izvērtēšanai, vienlaikus saglabājot objektīvi nepieciešamos resursus, apgalvo uzņēmums.

LK koncerna pamatdarbība ir jūras kravu pārvadājumi starp pasaules ostām.

Pagājušā gada beigās LK komerciālajā vadībā esošajā flotē ietilpa 34 tankkuģi, divi gāzvedējkuģi un viens sauskravu kuģis. LK ir saņēmusi ekspluatācijā trīs jaunbūvētos tankkuģus, kā arī turpināja nodarbināt laika nomā trīs citiem kuģu īpašniekiem piederošos kuģus.

49,94% LK akciju pieder "Ventspils naftai", 27,55% - kompānijai "International Baltic Investments Ltd.", 17,60% - "Ojay Ltd.", 10,80% - "Eastgate Properties Ltd.", 10% - Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai, liecina informācija kompānijas mājaslapā.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu