Biķernieku trase privātās rokās? (8)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

A/s "Biķernieku kompleksā sporta bāze" (BKSB) Privatizācijas aģentūrā iesniegusi ierosinājumu privatizēt bāzes zemesgabalu, ieskaitot arī pašu trasi, raksta laikraksts "Diena".

Kā norāda "Diena", BKSB lielākais akcionārs ir Ventspils miljonāram Igoram Skokam piederošais uzņēmums SIA "Sporta investīciju fonds". Otrs akcionārs ir Satiksmes ministrija, kura atzīst, ka privatizācijas procesu nevar ietekmēt, savukārt autosportisti pauž bažas, ka Biķernieku trasē sāks būvēt dzīvojamās mājas, bet pašu trasi pārbūvēs vai pat likvidēs.

Pirmā pret iespējamo privatizāciju vērsusies Latvijas Automobiļu federācija (LAF), kuras pārstāvji premjeram Aigaram Kalvītim nosūtījuši vēstuli ar lūgumu nepieļaut trases likvidāciju. Pagaidām LAF nevar komentēt notikumu gaitu, jo tās prezidents Dainārs Dambergs gaidot premjera reakciju.

"Diena" raksta, ka pērn 28.augustā Privatizācijas aģentūrā iesniegti trīs a/s "Biķernieku kompleksā sporta bāze" privatizācijas ierosinājumi. Visos trīs gadījumos uzņēmums vēlējās privatizēt kādu no trim zemesgabaliem, uz kuriem arī atrodas pati trase. Visa kompleksa zeme un ēkas uz tā pieder valstij Satiksmes ministrijas (SM) personā. Tieši ministrijai piederēja arī pati bāze, taču pēc tam, kad sporta bāze 2006.gada martā pārtapa par akciju sabiedrību, SM kļuvusi par mazākuma akcionāru. Savukārt pārējās kapitāldaļas (52,5%) nonāca SIA "Sporta investīciju fonds" īpašumā. Puse šīs kompānijas savukārt pieder pazīstamam Ventspils tranzītbiznesa pārstāvim Igoram Skokam, kurš brīvajā laikā aktīvi nodarbojas ar autosportu.

Kā laikrakstam skaidrojusi SM sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Eida, privatizācijas ierosinātājs ir BKSB, bet SM šajā jautājumā nav lemttiesīga. Tā tikai var mēģināt ietekmēt lēmuma pieņemšanu. Uz jautājumu, kā SM vērtē autotrases pilnīgu vai daļēju pārvēršanu par dzīvojamo rajonu, I.Eida atbildējusi: "Ņemot vērā spēkā esošo likumdošanu un šādu sporta kompleksu nozīmīgumu sporta dzīves attīstīšanā, Satiksmes ministrija kategoriski noraida šādu attīstības scenāriju."

Arī BKSB valdes priekšsēdētājs Indulis Rukuts paudis pārliecību, ka pat tad, ja trase tiks pārveidota, tās pamatfunkcijas tiks saglabātas. Tai pašā laikā viņš "Dienai" norādījis, ka viņa rīcībā nav informācijas par iespējamiem BKSB akcionāru plāniem trases teritorijā sākt dzīvojamo māju būvniecību.

Kā raksta "Diena", oficiālu "Sporta investīciju fonda" viedokli uzzināt nav izdevies, jo tas nav reģistrējis savu telefonu nevienā no publiskajām datu bāzēm, tomēr Igors Skoks laikrakstam uzsvēris, ka trase nekādā gadījumā netiks pārveidota un viņam nekādas informācijas par celtniecības projektiem nav. Skokam piederot 14 hektāri zemes Biķernieku trases tuvumā un daļa no viņa zemes pārklājas ar pašu trasi, taču skaidru plānu ar šo teritoriju viņam neesot.

*** Biķernieku kompleksā sporta bāze

- Nodota ekspluatācijā 1966.gadā

- Nacionālās sporta bāzes statuss piešķirts 1992.gada 3.novembrī

- Kopējā platība: 1 267 000 m2

- Autotrase: garums 3662 m, minimālais platums 10 m

- Mototrase: garums 3550 m, minimālais platums 8 m

- Tribīnēs 7500 skatītāju vietu

- Bāzē notiek sacensības autosportā, motosportā, kartingā, kā arī velosportā. Šobrīd aktīvi darbojas drošās braukšanas skola, kā arī ziemas periodā — slēpju noma,

Komentāri (8)CopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu