Tūningā – ne dienu bez radošās dzirksts (12)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Automobiļu tūninga vēsture nav gara – apmēram 30 gadu. Tās pamatā ir šīs nozares pārstāvju augstais profesionālais līmenis, regulāras studijas, kā arī informācija par spēkratu modi pasaulē. Viena no auto izskaistināšanas progresīvākajām nozarēm ir ekskluzīva braucamrīka radīšana vienā eksemplārā.

Auto arī Latvijā kļuvis par ikdienas dzīves neatņemamu sastāvdaļu, un, pārvietojoties tajā, mēs pavadām ne mazums laika. Tāpēc daudziem ir svarīgi, kā šis četrriteņu draugs izskatās gan no iekšpuses, gan ārpuses. Arvien nozīmīgāka kļūst braucamrīka individualitāte. Jebkurā gadījumā tam jābūt pārākam par citiem, un nav tik būtiski, vai tas līdzcilvēkos izraisa sajūsmu vai sejā iezogas smīns, galvenais – esat pamanīti.

Vācieši un amerikāņi "šauj" mērķī

Auto tūninga pasākums spēj vienkopus pulcināt ap 10 000 interesentu. Tas pierādījās iepriekšējā gada vidū Vācijas pilsētā Fridrihshaimā, kur notika vērienīgais "Tuningworld Bodensee". Šajā pasākumā valdīja krāšņums un bija iespēja vienkopus skatīt vairāk nekā 1000 eksponātu.

Hummer O2
Bez tikšanās ar nozares profesionāļiem, jaukām meitenēm un vakarēšanas klātesošajiem bija iespēja savām acīm skatīt ievērojamus pasaules automobiļu tūninga "arteļus": "Abt Sportsline", BD "Breyton Design", "Hamann–Motorsport", "Irmscher Automobilbau". Viens no pievilcīgākajiem eksponātiem bija "Audi" no "Abt Sportsline", kuru tagad sauc "Abt AS6 Avant". Tātad – no šosejas braucamā tas kļuvis par bezceļnieku.

Novitātes ziņā neatpaliek arī amerikāņi. Interesantākais šā mēneša sākuma notikums Losandželosā bija "LA Design Challenge" jeb nākotnes auto. Lielāko uzmanību izpelnījās "ekoloģiski tīrais" "Hummer". Varbūt ne gluži tāds, ar kādu filmās pārvietojas Kalifornijas gubernators un kinozvaigzne Arnolds Švarcenegers, bet nedaudz atšķirīgs. Būtisks ir fakts, ka šīs markas braucamrīki tērē iespaidīgu daudzumu degvielas, taču "Hummer O2" jau darbojas ar degvielu, kuras sastāvā ir ūdensaugu un sadzīves atkritumu sastāvdaļas.

RK Spyder
Operācija – kooperācija

Itālijas auto dizaina firma "Stola" kopīgi ar Vācijas firmu "Ruf" uz "Porsche Boxster" bāzes radījuši jaunu automobili RK "Spyder". Jaunajā modelī no oriģinālā "porša" palikusi tikai viena spilgta iezīme, proti, visai šaurais priekšgals. Braucamā aizmugures daļā uzstādīti papildu stopsignāla uguņi, bet benzīna bākas vāks izgatavots no alumīnija. RK "Spyder" komplektācijā ir speciāli šim modelim radīti lietie diski ar pieciem spieķiem.

Netiek aizmirsts arī par pedāļiem, kuri papildināti ar alumīnija uzlikām. Vācu kolēģi nopietni pastrādājuši pie sešcilindru motora, papildinot to ar kompresoru. Rezultātā 3,8 litru motora tilpums ļauj RK "Spyder" simt kilometru atzīmi sasniegt jau pēc 4,5, bet 200 – pēc 13,8 sekundēm. Maksimālais šā dzelzs "rumaka" ātrums ir 285 kilometri stundā, turklāt ražotāji plāno laist klajā tikai 49 modeļa eksemplārus.

"Seksmobilis" patērētājam

Ko tikai cilvēki nedara ar auto, un kam tikai tas nekalpo! ASV esošajā interneta veikalā "eBay" tika pārdots auto striptīza vajadzībām. Šādu "braucamo" iegādājās kāds pilsonis no Indiānas štata Plimutas pilsētas par nieka 2175 dolāriem. Kā vēlāk atzinās pats neordinārā braucamrīka īpašnieks, viņa auto dažādos saietos baudījis lielu piekrišanu, iespējams, pat lielāku nekā pašas striptīza meitenes.

Striptīzam paredzētais auto ir aprīkots ar sešus metrus garu metālisku laukumu, uz kura atrodas sešas taburetes, deju placis un stienis, ap kuru vajadzības gadījumā meitenes var riņķot. Vēl šajā transporta līdzeklī iebūvēta arī bāra lete. Interesanti, ka spēkrata vadītājs atrodas šīs platformas aizmugurē, nevis priekšā, kā kādam varētu šķist. Te gan vajadzētu uzmanīties, jo brauciena laikā, vērojot striptīzu, var arī iestūrēt grāvī.

Ar televizoru stūrē un spirtu bākā

Amerika ir visu iespēju zeme. Kā nu ne, ja tagad ASV ir modē auto stūrē iemontēt pat tādu luksusa preci kā televizoru.

Skycar
Pret šādu novitāti gan iebilst Nacionālā Lielceļu satiksmes drošības administrācija, savu lēmumu pamatojot ar avāriju skaita iespējamo pieaugumu jau tuvākajā nākotnē. Izdevums "USA Today" savā materiālā raksta, ka auto īpašnieki tērē tūkstošiem dolāru, lai stūrē iebūvētu televizoru, mašīnas salonā izveidotu spoguļsienu vai arī izveidotu dubultos griestus. "Šīs spēļu mantiņas esot visai dārgas, taču no apkārtējo puses novērtētas," secina "Consumer Electronics Association" pārstāvis Mets Svontsons.

Televizors stūrē vēl nebūtu nekas, ja to salīdzina ar lidojošo automobili "Skycar", kuru apgrozībā laidusi "Neiman Marcus Group Inc.", bet uzbūvējusi "Moller International". Šis šosejas rikšotājs spēj attīstīt ātrumu līdz 350 jūdzēm jeb 560 kilometriem stundā, turklāt tas tiek darbināts ar spirtu. Ja gadās tik rets hibrīds, kurš spēj gan braukt, gan lidot, tad tas nekādi nevar būt lēts. Tā cena ir 3,5 miljoni ASV dolāru. Ziņu aģentūra "Reuters" apgalvo, ka tas ekspluatācijā ir vienkāršs, bet galvenais – drošs.

Par auto tūningu

Jau no senseniem laikiem ļaudis izvairījušies no pelēcības – arī izvēloties auto.

Autotūninga sākums bija dažādu auto daļu pasūtījums dažādās firmās.

"Ford Motor Company" viena no pirmajām sāka pieņemt auto pasūtījumus vienā eksemplārā.

Autotūninga attīstību pagājušā gadsimta 50. gados sekmēja ASV jauniešu nepārvaramā vēlme sacensties jūdzi garā auto sacīkstē. Te braukšanas meistarībai nebija nekādas nozīmes, tikai auto tehniskajām iespējām.

Pats radikālākais dragreisu tūninga novirziens ir "hot roding" – degošais rodsters.

Eiropā par auto tūninga pionieriem tiek uzskatīti vācieši, bet bijušajā PSRS valdības un partijas elites braucamrīki, kuri bija jūtami uzlaboti, salīdzinot ar sērijveidā ražotajiem.

***

Paši, paši nesmukākie

1."Pontiac Aztek",

2. "Toyota Scion xB",

3. "Hummer H2",

4. "Honda Element",

5. "Chrysler PT Cruiser",

6. "Subaru Baja",

7. "Chevy Avalanche",

8. "Dodge Magnum",

9. "Chrysler 300",

10. piektās sērijas BMW.

pēc "Cartalk" 2006

***

Visu laiku labākie kino auto

1981. "DeLorean DMC–12" – "Atpakaļ nākotnē" ("Back to the Future").

1961. "Ferrari 250 GT" – "Ferisa Billera izejamā diena" ("Ferris Bueller"s Day Off").

1974. "Dodge Monaco"– "Brāļi Blūzi" ("The Blues Brothers").

1964. "Aston Martin DB5" – "Goldfingers" ("Goldfinger").

Joprojām "Batmobile Tumbler" – "Betmens. Sākums" ("Batman Begins").

1968. "Ford Mustang GT 390" – "Bullits" ("Bullitt").

1959. "Elektromobilis Cadillac" – "Spoku medības" ("Ghostbusters").

1958. "Plymouth Fury" – "Kristīne" ("Christine").

1973. "Ford Falcon" – "Ceļa bruņinieks" ("The Road Warrior").

10. 2003. "Mini Cooper S" – "Itāļu darbs" ("The Italian Job").

Pēc Cars.com

Komentāri (12)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu