"Stockmann" nespēs uzbūvēt gājēju pāreju noteiktajā laikā

Universālveikals "Stockmann" nespēs noteiktajos termiņos pie veikala izveidot gājēju tiltu, šodien raksta laikraksts "Diena". Rīgas domes lēmums paredz, ka jau pēc gada ir jāizveido gājēju tilts vietā, kur patlaban ir Gogoļa ielas gājēju pāreja starp universālveikalu "Stockmann" un tirdzniecības centru "Origo".

Nepieciešamību izveidot divlīmeņu gājēju pāreju jeb gājēju tiltu dome noteica pērnā gada februārī, kad piekrita iznomāt uzņēmumam zemi apakšzemes autostāvvietas ierīkošanai ar 366 vietām.

Iecerēts, ka apakšzemes autostāvvietas izeja būs gan Aspazijas bulvārī pie Rīgas galvenās policijas pārvaldes, gan Gogoļa ielā. Projekts atbilst jaunajam pilsētas attīstības plānam, kas zem 13.janvāra ielas paredz izveidot vairākas pazemes autostāvvietas, kuras savā starpā varētu sasaistīt. Lai tajās nokļūtu, plānots izmantot jau esošos tuneļus un veidot jaunus, piemēram, Radio ielā un 11.novembra krastmalā. Tāpat tiks veidota arī jauna gājēju pāreja pretī Kungu ielai un Radio ielai.

"Tā kā iebrauktuve Stockmann jaunajā autostāvvietā paredzēta caur jau esošo veikala iebrauktuvi, caur kuru vienlaikus notiek arī preču piegāde, bet uz Gogoļa ielas ir arī aktīva sabiedriskā un autotransporta kustība, gājēju pārejas organizācija vienā līmenī vairs nav iespējama," tā izvirzītās prasības nepieciešamība skaidrota Rīgas domes satiksmes departamentā.

Pēc departamenta direktora vietnieka Edgara Stroda vārdiem, šajā vietā varētu būvēt gan gājēju tiltiņu, gan slēgta tipa galerijas veida gājēju pārvadu.

Uzņēmums domes noteikumam iepriekš piekritis, solot projektēšanas un celtniecības darbus pabeigt divu gadu laikā - līdz 2007.gadam. Lai gan gads jau pagājis, pilsētas attīstības departamentā projekts joprojām nav iesniegts, raksta "Diena".

"Iecere par pazemes autostāvvietas izveidošanu nav pavirzījusies tālāk," laikrakstam apstiprinājusi arī "Stockmann" mārketinga vadītāja Annika Dāvidsone. Pēc viņas teikā, vienīgais, kurš varētu paskaidrot, kāpēc tas apstājies, ir uzņēmuma Latvijas nodaļas direktors Hari Sārto, kurš "atrodas ārpus Latvijas".

Atlikušā gada laikā nevar paspēt izprojektēt un vēl uzbūvēt gājēju tiltu, jo tas prasa vismaz divus gadus, "Dienai" apliecinājuši nozares speciālisti.

Gadījumos, ja konkrētajā vietā nav "pazemes akmeņu" - inženierkomunikāciju tīklu, tikai projektēšana vien aizņem aptuveni gadu, skaidrojusi arhitektu firmas "Kubs" direktore Zane Kalinka. "Tomēr 13.janvāra iela ir vieta, kur bez problēmām noteikti neiztikt," viņa piebildusi.

Arī būvniecības darbi varētu prasīt ne mazāk kā gadu, jo 13.janvāra ielā nepieciešams veikt inženiertīklu pārbūvi, "Dienai" atzinusi būvniecības firmas SIA "Re&Re" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Mārīta Straume-Cerbule.

Tā kā Gogoļa iela ir diezgan šaura, daži laikraksta aptaujātie eksperti apšaubījuši iespēju izveidot normatīviem atbilstošu gājēju tiltiņu, sakot, ka kāpņu leņķis varētu būt pārāk stāvs un radītu problēmas veciem cilvēkiem un invalīdiem.

Taču SIA "Rīgas tilti" direktors Albins Jasaitis problēmas nesaskata: "Visu jau projektē pēc normatīviem, kuros ir norādīts pieļaujamais kāpņu slīpums." Viņš pieļāvis, ka gājēju tilts varētu būt aptuveni četrus metrus augsts, lai tas netraucē sabiedriskajam transportam, savukārt uzkāpšanu uz tilta varētu organizēt paralēli brauktuvei ar vairākiem pagriezieniem, tā, lai trepes nav pārāk stāvas.

Eksperti lēš, ka šāda tilta izbūve varētu izmaksāt aptuveni 300 000 - 400 000 latu, raksta "Diena".

Uz augšu