Auto ziņas testē jauno Cayenne (13)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vēl pavisam nesen Volkswagen izrādīja jauno Touareg. Skaidrs, ka visai drīz jāseko arī jaunam Porche Cayenne modelim, jo abi taču tika prezentēti vienā un tajā pašā izstādē.

Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Viens ir redzēt, bet pavisam kas cits - braukt. Auto ziņu vadītājam tika piedāvāta ekskluzīva iespēja pirmajam sēsties pie jaunās Cayenne stūres Grieķijas otrās lielākās pilsētas Saloniku tuvumā. Par spīti nemieriem galvaspilsētā un vulkānisko pelnu paralizētām lidostām pirmais brauciens izdevās. Un – jā, jaunā Cayenne ir pavisam citāda nekā vecā.

Porsche Cayenne ir jaudas un izšķērdības simbols, tomēr Porsche acīmredzot bija nolēmis ko mainīt un, gatavojot jauno Cayenne, ķēries pie dizaina. Rezultātā jaunais Štutgartes SUV izskatās mazāks, vairs nav tik agresīvs un uzbāzīgs. Izmaiņas notikušas arī konstrukcijā un līdzīgi kā koncerna brālis Touareg Cayenne ir krietni vieglāka.

Ja nu Porsche Cayenne kā vispār trūka, tad iznesības un kvalitatīva viegluma, kas raksturīgs konstrukcijām ar hiperaugstu inženieru ieguldījumu. Jaunais modelis zaudējis līdz pat 185 kilogramus svara, un tā priekšgala aprises daudz vairāk atgādina Porsche 911. Tāpat kā iepriekš topmodelis Turbo atšķiras gan ar divreiz lielāku gaisa ieplūdi, gan citādiem dienasgaitas lukturiem. Cayenne tikusi arī pie jauna dizaina diskiem, un par bargu naudu tai var uzstādīt arī keramiskos bremžu diskus. Tikpat radikāli kā aizmugurējie lukturi izmainīta arī apvidnieka iekšpuse.

Salonā jaunā Cayenne ir ļoti līdzīga Panamera. Automobilim ir arī jauns astoņu pakāpju automāts, kas var patēriņu samazināt par 10 vai pat visiem 20 procentiem. Vēl ekonomiskāks Porsche SUV var būt hibrīdversijā. Ar savu pirmo sērijveida hibrīdu Porsche lepojas ne mazāk kā Volkswagen ar pirmo puselektrisko Touareg. Lai gan abas automašīnas tehniski ir pilnīgi vienādas, Porsche ir citāds spēku samērs motoru gammās. Diez vai 80% Cayenne nopirks ar Porsche joprojām neierasto dīzeli, kas Touaregam ir maize un sāls. Sacensībā ar astoņu cilindru motoriem, īpaši vētraino 500 zirgspēku turbo, hibrīdam ir ne mazums priekšrocību. Tas ne tikai saglabā Porsche cienīgu dinamiku, bet arī prot uzkrāt enerģiju no bremzēšanas un atslēgt dzinēju, laižoties lejup no kalna vai ripinoties ar inerci, – un tā līdz pat 156 km/h. Aizraujoši, tomēr tas viss maksā brangu naudu - ar 83 000 eiro hibrīds ir otrā dārgākā Cayenne aiz Turbo.

Lai uzzinātu vairāk par jauno Cayenne, citām tās dzinēju un aprīkojuma opcijām un lietojamību neceļos, skaties VIDEO.

Foto: Porsche
Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu