Par idejām un viedokļiem sociālajos medijos (5)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Ar katru gadu sociālie mediji, īpaši blogi un mikroblogi kļūst aizvien populārāki. Sākot no Twitter un Facebook līdz Google Buzz un Bebo – lietotāju skaits sniedzas simtos miljonu. Diemžēl vairums informācijas, kas nonāk līdz mums, ir lieka, tendencioza un pakļauta atkārtotai vienas un tās pašas lietas skandināšanai.

Sociālie mediji savā pamatbūtībā ir ne tikai sazināšanās līdzeklis, bet arī informācijas apmaiņas telpa. Savukārt to reprezentatīvā funkcija, nonākot nezinātāju rokās, tiek nelietderīgi un nepraktiski ekspluatēta. Saturs, ja tas neraisa diskusiju un tiek pasniegts bez analīzes vai iemesla (man patīk), zaudē jēgu.

Vienkārši izcelts links uz kādu mājaslapu neveicina tā aplūkošanu, gluži otrādi – ir vēlme piedāvāto ignorēt. Tas ir kā kaķis maisā. Lietotājs uzsver savu gaumi, koncentrējot visu uzmanību uz sevi. Šādi var rīkoties tikai viedokļu autoritātes, kas, publicējot nezināmu dziesmas videoklipu vai nepazīstama fotogrāfa portfolio blakus savam vārdam, spēj radīt ažiotāžu. Protams, sociālo mediju profili ir kā skatuve, kur katrs no mums izvēlas būt tāds, kāds vēlas. Iespējas ir neierobežotas. Bet vai ar to pietiek?

Ietekmīgajā mārketinga un reklāmas interneta portāla “Adage.com” (Advertising Age) kāds autors vārdā Alekss Knīss (Alex Kniess) arī dalās pārdomās par savu pieredzi sociālo mediju vidē. Viņš raksta, ka ar katru gadu ir spiests arvien vairāk distancēties no pasaules populārākajiem saziņas portāliem, jo nevēlas saskarties ar bezjēdzīgu, nekam nederīgu saturu. Viņš uzskata, ka mikroblogos publicētajam pietrūkst oriģinālu vērā ņemamu ideju, kas veidotu saturīgu un vērtīgu diskusiju.

Ideju un informācijas apmaiņai ir jābūt jēgpilnai vai vismaz pārdomātai. Ja tas ir viedoklis, ideja vai aicinājums uz diskusiju, tad to vajadzētu attiecīgi prezentēt. Dalīties ar citu idejām ir veselīgi, tomēr arī tas ir jāmāk. Tāpēc aicinu visus būt oriģināliem un radošiem, ap sevi veidojot interesantu un kvalitatīvu saturu!

Varbūt arī tāpēc mikroblogu vietnē "Twitter" ierastā "Update" (papildināt jeb atjaunot) poga šonedēļ aizstāta ar "Tweet" (tvīto!).

Foto: TVNET
Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu