Rīdziniekiem iebildumi pret miljardu vērto Ziemeļu tiltu (100)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Vairāki simti rīdzinieku iebilst pret Ziemeļu transporta koridora otrā posma otro variantu, kurā paredzēta estakāde un augstais tilts, teikts iedzīvotāju nosūtītajā vēstulē Rīgas domes deputātu frakcijām.

Šajā variantā trase posmā no Gustava Zemgala gatves virzās pa estakādi, apejot Meža kapus, tālāk pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim, pārejot augstajā tiltā pāri Daugavai. Meža kapu apejas izbūvei

nepieciešams nojaukt vairākas dzīvojamās mājas.

Pašvaldība norāda, ka, pat ierēķinot nekustamā īpašuma atpirkšanas izdevumus, šis variants ir daudz lētāks par abiem pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Iedzīvotāji vēstulē norāda, ka šis trases variants esot pretrunā projekta "cēlajiem mērķiem" - uzlabot satiksmes organizāciju un atslogot centru no transporta un tā radītā piesārņojuma.

Vēsturiskais centrs pārvērtīsies par automaģistrāli

Šis variants nozīmējot sešu joslu maģistrāli uz estakādes 12 metru augstumā, pa kuru plūdīs automašīnu straumes un tiks pārvadātas bīstamas kravas Miera, Hospitāļu un Valdemāra ielas rajonā, "ielaužoties Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, izpostot kultūrvēsturisko vidi, degradējot zaļus sakoptus rajonus un radot draudus iedzīvotāju veselībai".

Eksperti esot konstatējuši, ka

šā varianta īstenošana radīšot vislielākos satiksmes ierobežojumus

būvniecības laikā, kā arī vislielāko vietējās satiksmes apgrūtinājumu pēc estakādes pabeigšanas. Tas nozīmējot arī ātrās palīdzības, ugunsdzēsēju un citu operatīvo dienestu darbības apgrūtinājumu, ir pārliecināti vēstules autori.

Starp varianta "estakāde un augstais tilts" izbūves mīnusiem eksperti savā ziņojumā minējuši arī vislielāko nojaucamo ēku skaitu, lielāko trokšņa un gaisa piesārņojumu, lielāko ietekmi no vizuālā viedokļa un citus negatīvus faktorus, norāda iedzīvotāji.

Sabiedriskās apspriešanas laikā par Ziemeļu transporta koridora otrā posma variantiem saņemtas vairāk nekā 500 atsauksmju. Patlaban tiek apkopoti sabiedriskās apspriešanas rezultāti, kas vēlāk tiks virzīti izskatīšanai domē.

Kopumā Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā plānots uzbūvēt ērtu ātrsatiksmes autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir apmēram 30 kilometri.

Jau ziņots, ka Ziemeļu transporta koridors izmaksās ap miljardu latu.

Komentāri (100)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu