Ko darīt, lai auto nerūsētu

Lai paildzinātu automobiļa mūžu, var veikt antikorozijas papildu apstrādi. Bet ko tas nozīmē?

Sen pagājuši tie laiki, kad autoīpašnieki savus žigulīšus un moskvičus pirms ziemas sezonas rūpīgi apstrādāja ar dažādiem pretrūsas līdzekļiem. Rezultāts nebija acij tīkams, bet nebija arī citas izvēles, jo pretējā gadījumā padomju ražojums pēc regulāras iesālīšanas vairākus gadus pēc kārtas būtu caurs kā siets.

Gadiem ejot, automašīnas ir kļuvušas kvalitatīvākas, taču rūsas problēma aizvien nav izskausta – arī mūsdienu spēkrati ir pakļauti apkārtējās vides kaitīgajai ietekmei, kā dēļ korozija piemeklē ne tikai vairākus gadus lietotus, bet arī nesen no konveijera noripojušus auto.

Kā rodas rūsa

Rūsa veidojas dažādu ārējo faktoru ietekmē. Piemēram, ceļu apstrādei ziemā intensīvi izmantotā sāls un smiltis negatīvi iespaido praktiski jebkura automobiļa virsbūvi un citas metāla daļas. Korozijas jeb rūsēšanas riskam vairāk pakļauti auto, kuri paredzēti ekspluatācijai maigākā klimatā, bet nokļuvuši mūsu skarbajos apstākļos. Ražotāja veiktā antikorozijas apstrāde var ievērojami atšķirties atkarībā no konkrētajai automašīnai paredzētā ekspluatācijas reģiona. Tādēļ pēc auto iegādes viens no drošākajiem risinājumiem ir papildu antikorozijas apstrāde.

Kas ir antikorozijas apstrāde?

Šīs jomas speciālisti novērojuši, ka daudzi autobraucēji par antikorozijas apstrādi uzskata auto grīdas nokrāsošanu melnā krāsā. Tomēr eksperti norāda: lai rūsēšanu aizturētu uz ilgu laiku, apstrāde jāveic, ievērojot noteiktu tehnoloģiju un izmantojot atbilstošus materiālus. Tādēļ svarīgi izvēlēties kvalificētus meistarus specializētos autoservisos, kas spēj to nodrošināt.

Kādi auto visvairāk pakļauti riskam?

ERG Auto servisa vadītājs Rihards Grotāns norāda, ka ne visiem auto modeļiem novērota vienāda korozijas iedarbība Baltijas klimatiskajos apstākļos. "Japānā un Korejā ražotu, kā arī daļai Eiropas auto īpašniekiem vajadzētu jau laikus pārbaudīt savu auto servisā, lai savlaicīgi novērstu korozijas iespējamo kaitējumu," norāda speciālists un kā rūsēšanas riskam vairāk pakļautos modeļus min: Mazda 626, Mazda 323, Mazda 6 (pirmā paaudze), Mazda 3 (pirmā paaudze), Toyota Yaris (pirmā paaudze), Renault Scenic (pirmā paaudze), Opel Combo (A paaudze), Opel Astra (F), Opel Vectra (A un B paaudzes), Opel Omega, Volkswagen Caddy (pirmā paaudze), Ford Focus (pirmā paaudze).

Kā notiek antikorozijas apstrāde, skaties rakstam pievienotajā galerijā, kurā apstrādājamā objekta lomā - Mercedes-Benz G klases apvidnieks.

Raksts tapis sadarbībā ar ERG Auto.

Uz augšu