Pabeigti būvdarbi uz ceļa no Tīnūžiem līdz Ogrei

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Kaspars Meinerts/TVNET

Pabeigti būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Ulbroka-Ogre (P5) posmā no rotācijas apļa Tīnūžos līdz Ogrei, informē "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Šo būvdarbu ietvaros veikta pilna ceļa segas konstrukcijas pārbūve - grunts atkūdrošana, ceļa jaunas salizturīgās kārtas un divu asfalta seguma kārtu izbūve, pārbūvētas arī četras autobusu pieturas. Ar smilti nomainīti 50 000 kubikmetru pamatos esošās kūdras. Līdzās autoceļam no pagrieziena uz Dubkalnu ezeru līdz Ogrei izbūvēts apgaismots gājēju un veloceļš.

Būvdarbus veica AS "Ceļu pārvalde" un to līgumcena ir 4,5 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums.

Būvdarbi tika uzsākti 2017.gada aprīlī, un bija paredzēts, ka tie beigsies pērn rudenī, taču būvnieki ievērojami pārtērēja būvdarbiem līgumā atvēlēto laiku. Turklāt "Ceļu pārvalde", veicot būvdarbus, nebija ievērojusi tehnoloģiju, kā rezultātā, lai netiktu apdraudēta satiksmes dalībnieku drošība, LVC kā pasūtītājs bija spiesta uz gandrīz trim mēnešiem slēgt pārbūves posmu uz ceļa pamatos esošā purva izstrādes laiku.

Ņemot vērā to, ka ceļš satiksmei tika slēgts tehnoloģisku pārkāpumu dēļ, būvuzņēmējam ir jākompensē visi izdevumi, kas radušies slēgtā autoceļa posma dēļ, tajā skaitā apvedceļu uzturēšana un sabiedriskā transporta pārvadātāju papildu izdevumi, kas bija saistīti ar satiksmes slēgšanu.

Aktīvi ceļu būvdarbi norisinās visā valstī, un vietām tie ir jau pabeigti, taču nereti tiek saglabāti ātruma ierobežojumi - 50 un 70 kilometri stundā. LVC skaidroja, ka šie ierobežojumi ir pamatoti, un autovadītājiem lūgums būt pacietīgiem un pašu drošībai tos ievērot. Ātruma ierobežojumu iemesls ir pēc seguma virskārtas izbūves ceļu klājošā bitumena saistviela - tā veido neredzamu plēvīti, kas var būt slidena. Tādēļ ir nepieciešams laiks, lai ar automašīnu riepām šo plēvīti nodeldētu. LVC šādos posmos regulāri veic saķeres mērījumus, un tiklīdz tā atbilst normai, ātruma ierobežojumi tiek noņemti.

Patlaban visā Latvijā autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem vairāk nekā 110 valsts autoceļu remontdarbu posmos.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu