Aptauja: 25% Latvijas iedzīvotāju labprāt apvieno darījumu braucienus ar atpūtu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs jeb kopumā 25% labprāt izmanto iespēju apvienot darījumu braucienus ar atpūtu («bleisure»), liecina jaunākā «Latvia Tours Ceļojumu indeksa» aptauja.

Vienlaikus trešdaļa iedzīvotāju (29%) norāda, ka darba devēja politika nepieļauj biznesa braucienu un atpūtas apvienošanu.

Atbilstoši aptaujas datiem, katrs desmitais iedzīvotājs jeb kopumā 10% aptaujāto nav informēti par «bleisure» iespēju un norāda, ka nākotnē diez vai to izmantotu. Savukārt 5% respondentu norāda, ka iepriekš par šādu praksi nav zinājuši, taču nākotnē labprāt izmēģinātu.

Vērtējot aptaujāto atbildes pēc vecuma, secināts, ka visbiežāk darba braucienu ar atpūtu apvieno iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (31%), bet visretāk – seniori vecumā no 64 līdz 74 gadiem (11%), kas tiek saistīts ar pensionēšanas vecumu.

Vienlaikus dati liecina, ka būtiska ietekme uz darījumu braucienu un atpūtas apvienošanu ir finansiālajam faktoram – to iedzīvotāju vidū, kuru ienākumi klasificējami kā augsti (vairāk nekā 500 eiro uz vienu ģimenes locekli), biznesu ar atpūtu mēdz apvienot 38%, bet to iedzīvotāju vidū, kuru ienākumi klasificējami kā zemi (mazāk nekā 199 eiro uz ģimenes locekli) – vien 15%.

Gadījumos, kad uzņēmuma politika pieļauj tūrisma veidu «bleisure», darījuma brauciena ilgums tiek pagarināts, darbiniekam papildus dienas izmantojot atpūtai – laikam, ko pavadīt ar ģimeni/draugiem, kultūras iepazīšanai u.c. Piemēram, «Latvia Tours» novērojumi liecina, ka Latvijā ārvalstu uzņēmēji izmanto iespēju paviesoties ilgāk, izbaudot vietējās atpūtas iespējas.

«Latvia Tours» direktore Ieva Keiša atzīst, ka aptaujas rezultāti uzskatāmi parāda, ka Latvijā attīstās darba un atpūtas apvienošanas iespēja, un pašlaik tā ir aktuāla katram ceturtajam iedzīvotājam, kas ir nozīmīgs rādītājs. «Tā kā «bleisure» prakse ir jauninājums Latvijas darba vidē, varam secināt, ka būtiska daļa strādājošo un uzņēmumu to vēl nav paguvusi izmantot kā lielisku motivācijas programmu, kas ne tikai paaugstina darbinieku lojalitāti pret uzņēmumu, bet arī uzlabo darba efektivitāti. Tādēļ ne velti arī Ekonomikas ministrija šo tūrisma veidu šogad izcēlusi kā attīstāmo jaunu tirgu piesaistē,» uzsver Keiša.

«Latvia Tours Ceļojumu indeksa» aptaujās piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem visos Latvijas reģionos. Tā veikta šā gada septembrī.

«Latvia Tours Ceļojumu indekss» apkopo informāciju par Latvijas iedzīvotāju noskaņojumu, viedokli un attieksmi pret dažādiem ar ceļošanu saistītiem jautājumiem. Tas izveidots sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS. Šis ir jau trešais «Latvia Tours Ceļojumu indekss».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu