Mūziķi saņem vien 12% no 43 miljardu mūzikas industrijas ieņēmumiem

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Jaunā pētījumā noskaidrots, ka mūzikas industrijā apgrozās milzīgas summas, taču procentuāli paši mūziķi no šā lielā pīrāga iegūst vien nelielu daļu. Vēl aizvien galvenais mākslinieku ieņēmumu avots ir koncerti.

Kompānijas "Citigroup" pētījumā "Putting the Band Back Together" norādīts, ka mūziķi saņem vien 12% no visiem mūzikas industrijas ieņēmumiem. Neskatoties uz to, ka amerikāņu mūzikas klausītāji kopumā gadā tērē 20 miljardus dolāru, savukārt pati industrija spēj saģenerēt 43 miljardus, mūziķi no tā visa saņem vien piecus miljardus.

Iemesli šādai netaisnībai esot divi. 

- Mūziķi šajā digitālajā laikmetā dodas koncertturnejās biežāk.

- Klausītāji izvēlas "nomāt" (straumēšanas servisu popularitāte) nevis pirkt mūziku.

"Mūzikas industrija atrodas krustcelēs. Pirmkārt, patērētāji arvien vairāk izvēlas mūziku nomāt nevis iegādāties, otrkārt - fizisko ierakstu nesēju zemie pārdošanas apjomi liek mūziķiem biežāk doties turnejās, palielinot koncertu un festivālu rīkotāju peļņu," teikts pētījumā.

Viens no pētījuma autoriem Džeisons Beizinē (Jason Bazinet) izdevumam "Rolling Stone" komentēja, ka mūziķu daļa šajā salikumā ir "neticami maza" un skaitļi atklāj, ka "notiek neticama naudas noplūde".

Īpaši sarežģītā situācijā ir jaunie mūziķi, viņš uzskata.

"Viņi nevarēs nopelnīt lielu naudu, jo šajā industrijā ir neticami lieli "noplūdes" caurumi," viņš saka.

Viena no problēmām - tā vietā, lai mūziķi savu produktu nogādātu pa tiešo klausītājam, industrija izmanto novecojušas sistēmas, kas parāda, ka tā vēl aizvien nav spējusi pielāgoties digitālajam laikmetam.

Tiesa, mūziķu daļa ir nedaudz, bet pieaugusi, pateicoties mūziķu aktīvajai koncertēšanai.

Viņš prognozē, ka ar laiku mūzikas straumēšanas kompānijas transformēsies mūzikas izdevējos, un arī koncertu rīkotāji saplūdīs ar straumēšanas servisiem.

Viena no svarīgākajām lietām, kas jārisina, ir jāsamazina "starpnieku" skaits industrijā.

"Lai arī mūziķu daļa lēnām palielinās, kopējais apjoms ir diezgan mazs. Parasti izklaides industrijā mākslinieks saņem lauvas tiesu no ieņēmumiem, taču mūzikas industrijā dēļ daudzajiem starpniekiem, un dēļ tā, ka mūzikas lietošana ir tik ļoti fragmentēta, izkaisīta dažādās platformās, mākslinieks saņem ļoti maz," teikts pētījumā.

"Pēdējos 20 gados mākslinieka daļa balansējusi no 7 līdz 12% robežās," teikts ziņojumā.

Iepazīties ar ziņojumu var šeit.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu