Koncerta apskats: The Cinematic Orchestra Rīgā (12)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pēdējā laikā mūsu galvaspilsētā notiek brīnumainas pārvērtības – notiek dažādi mākslas, kino, teātra, mūzikas un dzejas pasākumi, kaut vai neticamais, bet acīmredzamais - pasaulslavenā mākslinieka Marka Rotko darbu izstāde Valsts Mākslas muzejā.

Koncerta apskats: The Cinematic Orchestra

(Rīga, Kongresu nams)

Izpildījums: 10/12

Baudījums: 10/12

Skaņa: 8/12

Saturs: 10/12

Šovasar blakus tādām lielām, bet nu jau parietējušām zvaigznēm kā Roberts Plants, King Crimson u.tml. koncertu organizatori piedāvājuši aktuālus šā brīža muzikālos projektus, starp kuriem jāmin Gotan Project, kas savā muzikālajā priekšnesumā veiksmīgi apvieno Argentīnas tango ar elektroniskiem ritmiem un šonedēļ - britu kino muzikālais projekts The Cinematic Orchestra. Koncerta organizatori - kompānija «BDG Koncerts» par koncerta norises vietu bija izvēlējušies Kongresu nama ietilpīgo zāli, kuras izmantošana dažādu kinofestivālu vajadzībām šoreiz bija būtisks faktors. Atgādinu, ka mākslinieki paralēli muzicēšanai demonstrēja arī 1929. gada Dzigas Vertova avangarda kino «Man With A Movie Camera». Interesanti bija vērot grupas precizitāti un sinhronitāti ar attēlu, neskatoties uz to, ka The Cinematic Orchestra, kas bija ieradušies sešu cilvēku sastāvā, spēlēja dzīvajā. Protams, tika izmantots arī ļoti plašs semplu klāsts, no dažādu instrumentu līdz pat balss skaņām.

Lielu sajūsmu skatītājos izraisīja demonstrētās filmas anotācija par to, ka darbam nav scenārija, konkrētas norises vietas, aktieru u.c., tomēr kino ainas bija pietiekoši saistošas un savdabīgā veidā vēstīja par pagājušā gadsimta pirmās puses sabiedrības ikdienu.

Muzikāli mākslinieki spēlēja materiālu, kas atrodams ierakstā ar tādu pašu nosaukumu kā filma, proti, «Man With A Movie Camera», tomēr vienmēr interesanti pavērot mūziķu aktivitātes uz skatuves, viņu tehnisko varēšanu un skatuves kultūru, kas bija nevainojama un britiski atturīga.

Pēc Art Ensemble Of Chicago kaverversijas «Theme de Yoyo» un vēl dažiem skaņdarbiem mākslinieki pēc skatītāju ovācijām atgriezās, lai demonstrētu savas improvizatoru dotības. Vizuāli šoreiz mākslinieki strādāja ar video art filmiņām, kurās varējām vērot okeāna viļņus un tā iemītniekus dažādos artistiskos, tehniski pārstrādātos variantos.

Gribētos cerēt, ka arī turpmāk koncertu organizatori uzdrošināsies un zināmā mērā arī uzņemsies risku, ņemot vērā klausītāju informētību un muzikālo izpratni, aicināt uz Latviju interesantus un aktuālus mūzikas projektus. Domāju, ka ilgi vairs nebūs jāgaida, kad uz Latviju varētu atbraukt gan Sigur Ros, gan Mum, gan, piemēram, Postal Service.

Komentāri (12)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu