Palielinās automašīnu skaits, kas tiek neapdomīgi ekspluatētas pēc avārijas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/Scanpix

Šovasar palielinājies to autovadītāju skaits, kas neapdomīgi izmantojuši automašīnu pēc avārijas situācijas. Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds aicina autovadītājus pat pēc nelielas sadursmes pārliecināties par automašīnas stāvokli sertificētā autoservisā, lai būtu droši, ka esošie bojājumi nenovedīs pie dārga auto remonta, kas būs jāsedz pašam auto īpašniekam.

“Šovasar esam saskārušies ar vairākām situācijām, kad pēc nelielas sadursmes un konstatētiem viegliem bojājumiem, autovadītāji tā vietā, lai pēc auto servisa ekspertu ieteikuma nekavējoties novērstu nepilnības, turpinājuši izmantot automašīnu, kā rezultātā transportlīdzeklim radīti vēl lielāki bojājumi,” stāsta D. Lēvalds.

Autovadītājiem jāatceras, ka apdrošinātājs sedz tikai tādus zaudējumus, kas gūti autoavārijas dēļ, taču bojājumi, kas radīti, turpinot izmantot transportlīdzekli arī pēc avārijas, pretēji servisa atzinumam vai neveicot auto apskati autoservisā, segti netiek. Gjensidige Latvija eksperti informē, ka uzmanība jāpievērš arī pat šķietami nebūtiskiem auto bojājumiem.

Signalizējošs brīdinājuma signāls auto panelī.

Ja nelielas sadursmes un avārijas laikā vai neilgi pēc tās iedegas kāda no brīdinājuma lampiņām automašīnas priekšējā panelī, tas ir pirmais signāls, kam jāpievērš uzmanība. Lai nenodarītu lielāku kaitējumu, brīdinājuma signālu nedrīkst ignorēt un nekavējoties jānoskaidro tā iemesls.

Traucējumi un izmaiņas stūres mehānismā.

Trieciena rezultātā no vietas var tikt izsists mašīnas vadības mehānisms. Tam notiekot, tālāka braukšana kļūst bīstama ne tikai pašam automobilim, bet arī tā vadītājam un pasažieriem. Sajūtot pat nelielas izmaiņas vadībā gan taisnā ceļa posmā, gan pagriezienos, braukšana jāpārtrauc un par bojājumiem jāinformē apdrošinātājs.

Bojātas automašīnas durvis.

Pat tik šķietami neliels kaitējums, kā nedaudz bojātas auto durvis, turpinot automašīnas lietošanu, vēlāk var radīt nopietnas problēmas. Mēdz būt situācijas, ka kādas bojātas auto durvju daļas dēļ to aizvēršana vai atvēršana var kļūt apgrūtināta. Ja izmanto auto pēc avārijas un auto durvīm šādā veidā rodas papildu bojājumi, šos izdevumus apdrošinātājs vairs nesegs. Kompensācija var tikt izmaksāta tikai par avārijas laikā gūtajiem bojājumiem.

Sitiens pa auto ritošo daļu.

Arī bojātas ritošās daļas gadījumā auto neatrodas braukšanai drošā stāvoklī, tomēr Gjensidige Latvija dati liecina, ka autobraucēji mēdz ignorēt pat šādus apgrūtinātas braukšanas apstākļus un turpina izmantot auto. Ja ritošā daļa bojāta tik ļoti, ka auto ritenis vairs neatrodas taisnā novietojumā, turpinot ar to braukt, var rasties riepu nodilums, kas vairs nebūs avārijas sekas, bet gan paša auto īpašnieka nolaidība.

Pat, ja šķiet, ka sadursmē auto cietis pavisam nedaudz un bojājumi nav būtiski, to vēlams nogādāt autoservisā speciālista apskatei, lai tālāki bojājumi nenotiktu, rezultātā sagādājot tikai lielākas problēmas. Piemērotu autoservisu jebkuram auto īpašniekam spēs ieteikt arī apdrošinātājs, kas ļaus ietaupīt kā laiku, tā arī pārliecināties, ka tiek veikts atbilstošs auto serviss.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu